11 ویژگی کاربردی در ایمیل یاهو که بهتر است بدانید

امسال سال سختی برای یاهو بوده است، این سرویس بقدری دچار مشکل شد که مدیر عامل شرکت، ماریسا میر مجبور به عذر خواهی شد. یک ماه بعد، هکرها به کمپانی ضربه سنگینی زدند و آنرا مجبور کردند که رمز عبور بسیاری از کاربرانش را تغییر دهد. تبلیغ‌های آلوده به کاربرانش ضربه زده و این سرویس مجبور به از کار انداختن نسخه چینی یاهو میل شد.

اما با وجود تمام این اتفاقات بد، یاهو هنوز دومین مکان آنلاین است که روزانه 217 میلیون بازدید کننده منحصر بفرد دارد. پس نشان می‌دهد که این سرویس هنوز هم کاربران بسیاری برای خودش دارد.

مقاله زیر هم برای همان دسته از کاربران است. زیرا قرار است با 11 ویژگی برای استفاده بهتر از سرویس میل یاهو آشنا شوند.

1. مود Boss را فعال کنید

376644-take-on-the-boss-mode

روی مرورگر دسکتاپ، درقسمت پایینی صفحه، سمت چپ، یک آیکن کوچک نشسته که نشانش یک کوه درون جعبه است. برای فعال کردن این مود تنها کافیست نشانگر موس را روی آن ببرید (یا اینکه در صفحه دکمهEsc را یکبار بفشارید) و از این طریق مود رئیس (Boss) یاهو را فعال کنید.

این ویژگی دو چیز برای شما دارد: یک اینکه می‌توانید با فعال کردنش هر چیزی را که مشغول خواندنش هستید به یکباره پنهان کنید و اینکه از آن برای تغییر تم یاهو میل استفاده کنید.

2. استفاه از تصویر برای پس زمینه

376638-use-images-for-backgrounds

یاهو به کاربران امکان می‌دهد که برای سرویس میل خود عکس پس زمینه انتخاب کنند. البته فقط از همان عکسهایی که خود سرویس در اختیارشان می‌گذارد. بعلاوه یاهو امکان می‌دهد که عکس مورد نظر را در صفحاتی مثل ایجاد میل که نیاز به توجه بیشتر داردحذف کنید. از این عکسهای پس زمینه می‌توانید در اپلیکیشنهای iOS و اندروید نیز بهره ببرید.

3. عدم نیاز به ذخیره سازی کانتکتها

376647-stop-saving-contacts

در یاهو نیازی نیست که یک آدرس ایمیل را ذخیره کنید. تنها کافیست ابتدای نام‌های افراد را نوشته و با پیشنهاد یاهو آنها را یافته و انتخاب کنید.

4. استایل مجله برای تبلت

376645-go-magazine-style-on-tablets

روی تبلت، پایین صفحه یک آیکن با دو فلش می‌بینید که اغلب نشانگر تمام صفحه کردن است. این آیکن در یاهو میل صفحه را به شکل مجله در آورده و می‌توانید با سوئیپ کردن به چپ و راست، به خواندن دیگر ایمیلها بپردازید.

5. Quick Actions برای اسمارتفونها

376646-quick-actions-for-mobile

در اسمارتفون، برنامه یاهو میل، یک سری ابزار عملکرد سریع دارد که حسابی به کار می‌آیند. تنها کافیست روی پیام به چپ یا راست سوئیپ کنید تا به آپشنهایی برای تغییر ایمیل به خوانده نشده، انتقال آن به پوشه، علامت گذاری آن با برچسب مهم. انتقال آن به اسپم، یا پاک کردن آن دسترسی پیدا کنید.

6. فوروارد کردن تمام ایمیلهای یاهو

376639-forward-all-yahoo-mail

یاهو میل دسترسی به POP و IMAP را با برنامه شخص ثالثی مثل Thunderbird ممکن می‌کند، اما اگر بخواهید تمام ایمیلهایی را که به یک حساب می‌آید به حساب دیگری فوروارد کنید چه؟ به تنظیمات بروید، روی Accounts کلیک کنید و Edit را انتخاب کنید. دکمه رادیویی Forward انتخاب کرده و ایمیلی را که می‌خواهید تمام پیام‌ها به آنجا بروند وارد کنید. به علاوه آپشنهایی برای ذخیره  و فوروارد هم دارید که از ایمیلهای فوروارد شده در یاهو میل نسخه‌ای نگه می‌دارد.

7. ایجاد یک آدرس جدید

376641-set-up-an-extra-email-address

بیشتر از یک آدرس در یاهو می‌خواهید؟ به تنظیمات رفته و به بخش Accounts بروید و روی Manage extra email address را کلیک کنید و آنجا یک آدرس جدید برای خود بسازید.

8. جستجو بر اساس فرستنده میل

376648-quick-search-by-sender

زمانی که در صفحه پیام‌های دریافتی هستید، زمانی که موس را روی پیامی می‌برید یک علامت ذره بین ظاهر می‌شود، روی آن کلیک کنید و تمام پیام‌هایی که از آن فرستنده دریافت کرده‌اید خواهید دید.

9. فرستادن اس ام اس با ایمیل یاهو

376643-sms-via-yahoo-mail

برای فرستادن پیام متنی به شماره خاصی باید روی صورتک خندان بالای صفحه کلیک کنید و شماره گیرنده را وارد نمایید.

10. ایجاد یادداشت

376640-make-notes-in-mail

این ویژگی فقط در برنامه مبتنی بر وب ویژه دسکتاپ قابل دسترس است. برای دسترسی به آن روی آیکن نوت بوک کلیک کنید و یادداشت‌های خود را بسازید.

11. محافظت از ایمیل با 2FA

376642-protect-mail-with-2fa

2FA یا Two-Factor Authentication، امکان ایجاد دو رمز عبور برای دسترسی به سرویس ایمیل است. این ویژگی از امکان هک شدنتان می‌کاهد. در ضمن نه تنها از یاهو ایمیل بلکه از تمام سرویسهای یاهو نیز محافظت بیشتری می‌کند.

1 در مورد “11 ویژگی کاربردی در ایمیل یاهو که بهتر است بدانید”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH