از این پس ویندوز 8.1 قادر به پخش فرمت MKV خواهد بود!

اوایل امسال کمپانی مایکروسافت پشتیبانی از فرمت MKV را در کنسول Xbox One آغاز کرد و اکنون تغییراتی را نیز برای ویندوز 8.1 ایجاد کرده است. تغییراتی که باعث می‌شوند کاربر برای پخش فایل‌های Matroska Multimedia Container که به اختصار MKV نامیده می‌شود، نیازی به نرم‌افزار دیگری نداشته باشد و بتواند از طریق پلیر ویندوز این نوع فایل‌ها را پخش کند.

windows-8.1

مدت زمان زیادی است که اغلب ویدیو‌ها با فرمت MKV منتشر می‌شوند اما تاکنون مایکروسافت از این فرمت پشتیبانی نمی‌کرد و کاربران مجبور بودند تا از نرم افزار‌های دیگری نظیر VLC و یا KMPlayer استفاده کنند.

پیش‌تر خبر‌هایی مبنی بر پشتیبانی از فرمت صوتی  Free Lossless Audio Codec که به اختصار FLAC نامیده می‌شوند و فرمت MKV در ویندوز 10 شنیده می‌شد که امروز مایکروسافت بخشی از این خبر را با پشتیبانی از فرمت MKV در ویندوز 8.1 تایید کرد.

شایان ذکر است که پشتیبانی ویندوز 8.1 از فرمت MKV تنها در گرو نصب کدک‌های آن است و امکان نمایش زیر نویس‌ها نیز وجود ندارد و کاربران می‌بایست از یک نرم افزار دیگر برای این کار استفاده کنند. البته انتظار می‌رود که مایکروسافت در ویندوز 10 هر دو مشکل را برطرف سازد و تا با یک پلیر قوی در ویندوز 10 رو به رو شویم.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH