درس عبرت برای گیمرها

انجام بازی‌های رایانه‌ای برای مدت طولانی می‌تواند سبب‌ساز آسیب‌های جبران ناپذیری برای سلامتی فرد بشود. مرگ مردی در جنوب چین بعد از انجام پیوسته سه روز بازی رایانه‌ای پشت سر هم خود می‌تواند صحه‌ای بر این امر باشد. اما ظاهرا این رویداد پایان ماجرا نبوده زیرا دوباره به تازگی اتفاقی مشابه رخ داده است. پسری ۱۵ ساله در شهر کلمبوس ایالت اوهایو آمریکا پس از چهار روز بازی پیوسته و بی‌وقفه به دلیل از دست دادن حجم بالایی از آب بدن خود راهی بیمارستان شد.
بنابر گفته مادر این پسر، وی در این چهار روز فقط چند بار از اتاقش خارج شده آن هم برای برداشتن کمی هله هوله و گرفتن یک دوش سریع. پس از این چند روز او به کرات غش می‌کرده است، از همین رو به بیمارستان برده شده و در آنجا بستری گردیده است که دکترها نیز برای جبران کمبود آب بدن این پسر به او سرم تزریق کرده‌اند. با توجه به اقدام به موقع خطر رفع شده است و حال این فرد رو به بهبودی می‌رود، اما مادر وی تصمیم گرفته تا با دور انداختن کنسول بازی اکس باکس ۳۶۰ پسرش دیگر اجازه بازی کردن را به او ندهد.
این رخداد درس عبرتی است برای همه گیمرها و بازی خورها تا تمامی احتیاط‌های لازم را حین بازی طولانی مدت از قبیل نوشیدن مایعات، خوردن غذا، داشتن تحرک بدنی و استراحت کافی برای حفظ سلامتی خود در نظر بگیرند.

1 در مورد “درس عبرت برای گیمرها”

  1. سلام.آره واقعاً. من یک بار یک روز کامل رو بازی کردم. بعدش هم چند روز گوشام کیپ شد.همچشام خوب نمیدید.هم بیحال بودم.هم سردرد داشتم:))))))
    .با تشکر از مدیریت

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH