اطلاعاتی که بین اسمارت فون و ساعت هوشمند رد و بدل می‌شوند به سادگی قابل سرقت هستند!

ابزار‌های پوشیدنی به‌خصوص ساعت‌های هوشمند روز به روز بهتر و قدرتمندتر می‌شوند و تاکنون نیز هواداران خوبی را برای خود کسب کرده‌اند و تقریبا اغلب کمپانی‌ها حداقل یک ابزار پوشدنی دارند. چندی پیش نیز خبر‌هایی را در خصوص انتشار به‌روزرسانی اندروید 5 برای اندروید Wear شنیدیم که تمام این اخبار نشان از موفقیت روز افزون این ابزار‌ها می‌داد. اما یک شرکت امینتی گزارشی را منتشر کرده است که کمی از این محصولات و امنیت آن‌ها دلسردمان کرد.

smartwatch

شرکت Bitdefender اخیرا گزارشی را منتشر کرده است که نشان می‌دهد سطح امنیتی ابزار‌های هوشمند بسیار پایین است و به راحتی می‌توان اطلاعات آن‌ها را سرقت کرد. آزمایشی که Bitdefender انجام داده بین سامسونگ Gear Live و نکسوس 4 بوده است که نشان می‌دهد این دو دستگاه برای جفت شدن (pair) از یک PIN چهار رقمی استفاده می‌کنند که به راحتی قابل شکستن است. اطلاعات زیادی ما بین اسمارت فون و ساعت هوشمند منتقل می‌شوند که می‌توان به پیامک‌ها، تقویم، ایمیل و… اشاره کرد.

با این اوصاف اندروید Wear نیازمند یک بازبینی کلی در سیستم امنیتی خود است تا بتواند حریمی در مقابل سرقت اطلاعات کاربر شود و یکی از راه‌ها برای این کار، استفاده از NFC است تا بلکه اسمارت فون و ساعت هوشمند تنها در فاصله نزدیک بتوانند انتقال اطلاعات کنند.

1 در مورد “اطلاعاتی که بین اسمارت فون و ساعت هوشمند رد و بدل می‌شوند به سادگی قابل سرقت هستند!”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH