5 روش برای تایپ سریع‌تر روی کیبوردهای لمسی

برای ما که با اسمارتفون بزرگ نشده‌ایم، تایپ کردن روی یک صفحه تاچ با آن کیبورد کوچک گاهی اوقات حسابی آزار دهنده می‌شود، اما راه‌هایی برای راحت‌تر کردن و تسریع بخشیدن به عمل تایپ وجود دارد.

در ادامه با پنج روشی که به تایپ سریعتر روی کیبوردهای لمسی کمک می‌کنند آشنا می‌شوید.

استفاده از دو شست یا یک انگشت اشاره

12

بهترین حالت تایپ را برای خود مشخص کنید، معمولا برای کیبوردهای کوچکتر استفاده از دو انگشت شست و برای کیبوردهای بزرگتر استفاده از انگشت اشاره در حالی که دستگاه را در یکی از دستانتان نگه داشته‌اید پاسخ بهتری می‌دهد.

اینکه کدام روش بهتر است، مشخص نیست و کاملا به خود شخص بستگی دارد. البته زمانی که دستگاه به صورت افقی نگه داشته شده است، استفاده از دو شست می‌تواند فضای بیشتری از کیبورد را تحت پوشش قرار دهد، اما به حالت عمودی قطعا انگشت اشاره بیشتر پاسخگوست.

تصحیح اتوماتیک و پیش‌بینی کلمه

13

کیبوردهای لمسی ویژگی تصحیح خودکار غلط‌های املایی را دارا هستند. زمانی که عمل تایپ سریع می‌شود، تعداد غلط‌ها هم افزایش می‌یابد، پس چه بهتر که مسئولیت تصحیح لغات رابه کیبورد بسپارید. در ضمن ویژگی پیشبینی لغت هم می‌تواند در زمان خودش به کار آید و مفید باشد.

به‌علاوه می‌توانید پس از اتمام متن، بازگشته و با استفاده از قابلیت پیش‌بینی و تشخیص کلمه کیبورد، لغات اشتباه را درست کنید.

14

اگر کیبورد پیش فرض دستگاه‌تان به اندازه کافی در اصلاح لغات خوب عمل نمی‌کند، بهتر است از کیبوردهای شخص ثالث مثل SwiftKey  استفاده کنید.

تبدیل صدا به متن

15

هر دو کیبورد پیش فرض روی iOS و اندروید یک آیکون میکروفون دارند که با انتخاب آن می‌توانید جملاتی را که می‌خواهید ادا کرده و آنها را به صورت متن ببینید.

سوئیپ کردن برای تایپ و کیبوردهای شخص ثالث

16

سوئیپ از اول روی کیبورد اندروید بود و اخیرا و به لطف پشتیبانی iOS 8 از کیبوردهای شخص ثالث الان روی این سیستم عامل هم قابل استفاده است. برای اینکار باید در ابتدا این ویژگی را از تنظیمات کیبورد فعال کرده و سپس انگشت خود را روی حرفهای یک کلمه به ترتیب بکشید.

کیبورد استاندارد iOS این ویژگی را ندارد و برای داشتنش باید سراغ کیبوردهای شخص ثالث بروید.

برخی از افرادی که عادت به این نوع تایپ دارند قویا به سریع‌تر بودنش ایمان داشته و همیشه از آن استفاده می‌کنند، ولی برای کسانی که تازه شروع به کار با این ویژگی می‌کنند، تایپ سوئیپ نه تنها سریع بلکه اعصاب خرد کن هم خواهد بود.

استفاده از بسط دهندگان متن

17

یکی از روشهای کارا برای تایپ سریع استفاده از میانبرهاست. می‌توانید میانبرهایی ایجاد کنید و سپس با نوشتن آنها و زدن دکمه اینتر آنها را به متون یا عبارات بلند تبدیل کنید. برای اینکه از بسط دهند متن بیشتر بدانید سری به مقاله “چگونه از بسط دهنده متن در اندروید و iOS برای تایپ سریعتر استفاده کنیم؟“بزنید.

3 در مورد “5 روش برای تایپ سریع‌تر روی کیبوردهای لمسی”

  1. سلام سارا خانم اذیت میکنی ؟
    ما ایرانیا که فنگلش تایپ میکنیم اونو که سیستم درست نمیکنه
    فارسیش هم که گیجه میره رو اعصاب

    1. سارا صریحی

      درست میفرمایید. این روشها بیشتر برای تایپ به زبان انگلیسی و سایر زبان های بیشتر شناخته شده در اسمارتفونهاست

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH