از CES 2015 چه انتظاراتی داریم؟

زمان زیادی به رویداد پر از هیجان CES نمانده است و سایت‌های مهم فن‌آوری کم کم پر می‌شوند از اخبار و مقالات در این رابطه. یکی از انتظاراتش می‌گوید و یکی هم از خواسته‌هایش حرف می‌زند، اما همه این حرف‌ها تا زمانی که برنامه نمایشگاه منتشر نشود، قطعی نخواهند بود.

کمپانی‌های بزرگ حسابی آماده شده‌اند و تقریبا می‌توان حذس زد که هر کدام چه چیزی در چنته دارند. با ما همراه باشید تا به بر خی از انتظاراتی که از CES امسال داریم بپردازیم.

سامسونگ

DSC_0068-580-100

با اینکه احتمالش خیلی کم است، اما دوست داریم که S6 در این رویداد به نمایش درآید. حالا چرا احتمالش کم است؟ زیرا کیم هیون سوک خودش گفته که در رویداد امسال هیچ سورپرایزی ندارد، ولی خب نباید به طور کامل ناامید شد.

چیز دیگری که انتظار داریم از سامسونگ ببینیم Tizen TV است، ولی انتظار نداریم که این رونمایی چندان هم بزرگ برگزار شود.

سامسونگ برای افتتاحیه و کنفرانس مطبوعاتی شرکت، دعوتنامه‌های رسمی ارسال کرده است. کنفرانس‌های مطبوعاتی هم معمولا برای صحبت از نوآوری‌های شکل دهنده آینده برگزار می‌شوند، پس مشخص است که شرکت قرار است راجع مساله‌ای چون Internet of Things صحبت کند.

مشخص است که سامسونگ برای رویداد سال آینده از آخرین فن‌آوری‌های مرتبط به تلویزیون‌های قابل انعطافش پرده‌براری خواهد کرد.

اما مشخص نیست که آیا نسل بعدی تبلت گلکسی پرو را خواهیم دید؟ آیا لپ‌تاپ‌های بیشتری از این کمپای در راهند؟ احتمالش بسیار کم است. لوازمی چون ماشین لباس‌شویی چطور؟ چیزی که بیشتر از همه انتظارش را داریم رونمایی‌های بیشتر از اسمارت‌واچ‌ها و گجت‌های سلامتی است. البته حرف‌هایی هم از Gear VR زده می‌شود.

سونی

Sony Xperia E3 review (2)-580-100

سونی همیشه برای CES دست پر آمده است. این کمپانی آخرین محصولات 4k UHD ،Hi-Res Audio و Digital Imaging and Mobile خود را به نمایش خواهد گذاشت.

اگر بشود و بتوانیم اکسپریا Z4 را هم در این رویداد ببینیم، دیگر همه چیز تکمیل می‌شود.

ولی با توجه به اینکه سری جدید اکسپریای سونی قرار است مجهز به اسنپدراگون 810 شوند، احتمال حضورشان در این نمایشگاه بسیار پایین خواهد بود. مثل سامسونگ، احتمالا تمرکز اصلی سونی هم روی پوشیدنی‌ها و گجت‌های سلامتی خواهد بود.

ال‌جی

lg-curved (14)-580-100

ال‌جی ظاهرا چیزهای جالبی برای بینندگان دارد. گفته‌هایی که اخیرا از منبع Android Authority نشات گرفته‌اند، حکایت از آن دارند که این کمپانی برای CES 2015، نسل بعدی جی فلکس خود، یعنی ال‌جی جی فلکس 2 را آماده کرده است.

با اینکه خود جی فلکس با ظاهر مدرن و جدیدش حسابی در بازار منحصر بفرد بوده است، جی فلکس 2 قرار است نسبت به نسخه پیشین تغییرات مهمی کند. به غیر از خمیدگی در بدنه، این هوشمند قرار است مجهز به صفحه نمایش OLED رزولوشن بالا باشد. در ضمن قابلیت خود ترمیمی نسبت به نسخه قبلی بسیار بهتر خواهد شد.

CES قبلی را اگر خاطرتان باشد، ال‌جی و سامسونگ در میدان جنگ تلویزیون‌ها روبه‌روی هم قرار گرفته بودند. CES امسال هم چنین خواهد شد و باید منتظر رویایی این دو غول در زمینه ساخت تلویزیون باشیم.

ال‌جی امسال در حوزه هوشمند و سالم سازی وسایل منزل، پوشیدنی‌ها و webOS نیز رونمایی‌هایی خواهد داشت.

اچ‌تی‌سی

ظاهرا اچ‌تی‌سی برای CES سال آینده بالاخره یک برنامه ریخته است. سخنگوی کمپانی اوایل ماه دسامبر بود که گفت این شرکت در مسیر ساخت یک گجت پوشیدنی قرار گرفته است، ولی این پوشیدنی اسمارت‌واچ نیست. در ضمن او گفته که این گجت با تمام چیزهایی که تا به‌حال در بازار در این حوزه دیده‌اید، متفاوت است.

شارپ

جزئیات و اطلاعات از این کمپانی زیاد نیست، ولی دعوت به افتتاحیه حتما خبر از اتفاقاتی می‌دهد. مراسم این کمپانی با عنوان “تخیل الهام بخش زندگی” انجام می‌گیرد و احتمالا این کمپانی در زمینه تلویزیون چیزهایی برای ارایه دارد. البته قطعا باید منتظر سورپرایزهایی از سمت شارپ باشیم.

انویدیا

k1-vs-xbox-one-vs-ps4-580-90

درست مثل سال گذشته انویدیا یک کنفرانس مطبوعاتی روز چهارم ژانویه ترتیب داده است و مدیر عامل این کمپانی جن سون هوانگ قرار است از فن‌آوری‌های موبایل و مرتبط به خودرو پرده‌برداری کند. البته مشتاقانه منتظر پردازشگر جدید کمپانی هم هستیم.

Valve  و  دیگر سازندگان استیم ماشین

DSC_0004-580-100

دقیقا چیزی که انتظار نداشتیم از والو در CES 2015  ببینیم، همین عدم حضورش است. بر خلاف رویداد قبلی و حضور پر رنگ این سازنده، امسال ظاهرا مجبوریم با جای خالی‌اش کنار بی‌آییم. این کمپانی اعلام داشته که رونمایی‌هایش را برای رویداد GDC 2015 نگه داشته است.

البته کمپانی‌های دیگری چون Alienware ،Maingear و Gigabyte در رویداد امسال حاضر خواهند بود. با اینکه چیز زیادی شنیده نشده، ولی نمی‌توان رویداد امسال را خالی از استیم ماشین‌ها دانست.

با آی‌تی‌رسان و اخبار بیشتری از شایعات و انتظارات CES 2015 همراه باشید.

6 در مورد “از CES 2015 چه انتظاراتی داریم؟”

  1. بی صبرانه منتظر رونمایی Z4 ام . فقط امید وارم سونی یکم این طراحی تکراری با رابط کابریش رو عوض کنه.

  2. سلام.
    منتظرم ببینم سامسونگ چی کار می‌کنه! که آیا دوباره می‌تونه پرچَمِشُو بِبَره بالا یا نه!!
    من که فعلاً دارم از هوآوی لذت می‌برم!!

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH