عرضه رسمی Sony Xperia ion(گزارش‌اختصاصی)

همان گونه که قول داده بودیم، برای مراسم رونمایی از گوشی جدید سونی راهی دیار غربت شدیم تا شما را در جریان دقیق از چند و چون رونمایی از گوشی برتر سونی یعنی اکسپریا یون (یا آیون) قرار دهیم.

زمان این رونمایی چهارشنبه شب (هشتم آگوست) و در مجموعه لوانتین هتل آتلانتیس در جزیره نخل جمیرا بود. در این سمینار که با حضور خبرنگارانی از کشورهای ایران، امارات و عربستان برگزار شد، در ابتدا رودیگر اودنباخ، مدیر عامل سونی در خاور میانه و آفریقا به ایراد سخنانی در ارتباط با گوشی جدید Xperia ion پرداخت. وی این گوشی را همچون مدل اکسپریا اس یک مدل جذاب توصیف کرد که با بهره‌گیری از فناوری Xloud و موتور پردازش تصویر براویا، قدرتمندترین مدل تولیدی سونی تا به امروز بوده است.

در ادامه نوبت به اسپیروس گوستیس، مدیر بازاریابی سونی موبایل در خاورمیانه و آفریقا رسید تا از مزایای این گوشی و همچنین بازار سری اکسپریا صحبت کند. وی یادآور شد که این مدل برخلاف صحبت‌های اولیه، به همراه اندروید نسخه ۴ وارد بازار خاور میانه خواهد شد و بدین سبب خیال کاربران از داشتن یک گوشی با جدیدترین سیستم عامل کاملا آسوده است.

نفر آخری نیز که بر روی صحنه آمد، عزت کتانه مدیر بازرگانی خاورمیانه و آفریقا بود تا با توضیحات مفصل خود، این گوشی اندرویدی را به همراه کلیپ‌های گوناگون بیشتر به حاضرین معرفی کند. وی علاوه بر این از یک داک جالب نیز استفاده کرد که در هنگام اتصال گوشی بر روی آن، قابلیت‌هایی چون ارتباط از طریق HDMI و همچنین USB نیز فراهم می‌شد. وی در یک اقدام جالب کیبورد و ماوس مایکروسافت را نیز به گوشی متصل کرد تا امکانات جدید این مدل را بیش از پیش به رخ رقبا بکشد!

البته رونمایی از گوشی اکسپریا آیون تنها نکته این سمینار نبود بلکه معرفی دو محصول جدید دیگر سونی یعنی اسمارت واچ (SMART Watch) و گوشی Xperia Acro S نیز از دیگر نکات قابل ذکر در این مراسم بود. گوشی اکسپریا آکرو اس نیز که همچون مدل Xperia Go قابلیت ضد آب بودن دارد، یکی از محصولات جدید سونی است که به زودی وارد بازار خواهد شد. عزت برای نشان دادن توانایی این مدل آن را در یک تنگ آب قرار داد و از طریق هندزفری بلوتوث اقدام به برقراری یک تماس تلفنی با اسپیروس کرد تا ثابت کند حتی در زیر آب نیز می‌توان با گوشی صحبت نمود (البته خودتون باید در خشکی باشید!).

پس از پایان مراسم، با اودنباخ، مدیر عامل خوش برخورد سونی و همچنین ساناز کوشا، مدیر مارکتینگ سونی در ایران به گفتگو نشستیم تا کمی در ارتباط با برنامه‌های پیش روی این شرکت و همچنین فعالیت‌های آن در ایران از نزدیک‌تر آشنا شویم.
اودنباخ در پاسخ به یکی از سوالات ما در ارتباط با نقاط ضعف اندروید نسخه ۴ و تاخیر در به روز رسانی‌ها گفت: همیشه یک سری از ایرادات به همراه به روز رسانی‌های اولیه وجود دارد که ما تلاش داریم تا در آپدیت‌های بعدی آن‌ها را برطرف کنیم. برای ما همیشه نخستین بودن در به روز رسانی ملاک نیست بلکه هدف در ارائه با کیفیت این به روز رسانی‌ها است. تمرکز کامل سونی بر روی اندروید قرار دارد و بدین خاطر سعی می‌کنیم تا برترین محصولات را در این زمینه عرضه کنیم.
وقتی از وی نظرش را در ارتباط با بازار ایران و همچنین ارائه با تاخیر محصولات با گارانتی سونی جویا شدیم، وی گفت: در حال حاضر سونی ۲۵ درصد از بازار موبایل ایران را در اختیار دارد و ما اهمیت بسیاری برای این بازار و کاربران ایرانی قائل هستیم. برای گارانتی هم یک‌سری از مشکلات همیشه وجود دارد و همین امر سبب بروز برخی تاخیرها برای گارانتی می‌شود. ما سعی می‌کنیم همکاری خوبی با شرکت پارس کامتل، نماینده رسمی محصولات سونی موبایل در ایران داشته باشیم.
وقتی از مدیر عامل آلمانی سونی پرسیدیم چرا اسم گوشی جدید خود را آیون گذاشتید، کمی فکر کرد و با لبخندی پاسخ داد: اگر صادقانه بخواهید، نمی‌دانم!
وی درباره آینده گوشی‌های سونی و اینکه آیا تولید مدل‌های ویندوزفون ۸ را در دستور کار خود قرار خواهند داد گفت: در حال حاضر من نمی‌توانم هیچ برنامه قطعی را در این ارتباط اعلام کنم اما به طور حتم و با ورود این سیستم عامل به بازار، ما شرایط را بررسی می‌کنیم و در صورت مناسب بودن استقبال و همچنین بالا بودن تقاضا، عرضه گوشی ویندوز فون را نیز در دستور کار خود قرار خواهیم داد.
در پایان این مراسم عکس‌هایی نیز به یادگار و به همراه مدیران سونی موبایل انداختیم. امری که در ملاقات با این مدیران کاملا مشهود به نظر می‌رسید، برخوردی کاملا حرفه‌ای و دوستانه با اصحاب رسانه بود که سبب می‌شد تا ما بیش از پیش به محصولات سونی موبایل علاقه‌مند شویم!

31 در مورد “عرضه رسمی Sony Xperia ion(گزارش‌اختصاصی)”

  1. سلام پیمان من رشته م آیتیه ازت خواهش میکنم هر موقع آپ بودی یه ایمیل به من بزنی من به امنیت در آیتی بیشتر علاقه دارم اگه کتابی به زبان فارسی در این زمینه میشناسی ممنون میشم معرفی کنید با تشکر از شما مدیر محترم

  2. سلام.من اىون دارم خداىىش حرف نداره سرعت صفحه تاچ قوى ک ب نظرم بااىفون 4s هم رده هست تاچش.موتور براوىا ک دىکه نمىکم چون همه اوازشو شنىدن. در کل من ک راضىم.از همه لحاظ.باى

    1. پیمان گل‌کار

      در بازارهای موبایل معمولا پیدا می‌شه و البته اسمارت واچ برای سونی است و با همه گوشی‌های اکسپریا سازگاری دارد

    1. سلام برو قسمت تنظیمات وای فای رو روشن ک بعد جستجوی شبکه بایدزگزینه‌ای که کد امنیتی خواسته رمزی رو وارد کنی که برای وصل شدن به مودم ادب اس ال موقعه تنظیمات اولیه دادی رو وارد کنی. بعد ذخیره به همین سادگی

  3. با سلام بنده یک گوشی مدل ion دارم ولی متأسفانه هرکاری می کنم دوربین دوم فعال نیست و همچنین مکالمه تصویری نیز ندارد . اگر اطلاعاتی دارید لطفاً اینجانب را راهنمایی کنید

  4. سونی بیخوده! من چند تا از گوشیهاش رو خریدم ویواز x10 آرک اس همشون بد بودن دیگه هم نمیخرم همیشه واسه آپدیت باید 1 میلیون نفر آدم بشینند امضای دیجیتال بزنند !!!

    1. واقعا حرفتون خنده داره دوست عزیز
      خوبه ادم بره سامسونگ بخره بعد از ترس اینکه گوشی بریک نشه آپدیت نکنه گوشی شو
      شما حتما مقاله گوگل نخوندی که گفته سونی موبایل بهترین عملکرد در بروزرسانی داره

    2. نزنید این حرفا! خدایی سونی کیفیت ساخت خوبی داره. طراحیاش هم که زیباست. این قضیه آپدیت هم که میفرمایید در مورد 4تا گوشی اکسپریای 2010 اتفاق افتاد و ساپورت نرم افزاری و ارائه آپدیت ها برای سری 2011 واقعا خوب بود. اصلا یکی از دلایل رشد سریع آندرویید 4 همین آپدیتهای سونی بود.

  5. خدا قوت عزیز

    راستی اگر تصاویر بیشتر می گذاشتی بیشتر می رفتیم به حال و هوای انجا

    باز هم ممون

  6. واقعا دست مریزاد . . . ماشاالله تکنولوژی این قدر براتون مهمه که میرید دیار غربت و گزارش تهیه می کنید .

    آفرین ! !

  7. من فقط موندم چرا آقای اودنباخ به ION میگه قدرتمندترین. آخه فرقی با s یا acro s نداره. فقط صفحه اش گند تره

    تازه Xperia GX هم چند روز پیش عرضه شد. خب مسلما فلگ شیپ الان اونه با پردازنده s4ـش!

    کلا خدا نصیب کنه از اینا

  8. دمتون گرم آقا با یه تیر 3 تا نشون زدین دیگه…
    تازه رفتین دیار غربت عشق و صفا کردین..
    کار شما بسیار ارزشمنده ولی کلا با سونی حال نمیکنم….

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH