۳ شکست بزرگ فناوری در سال 2014

سال 2014 هم با تمام  سختی‌ها و خوشی‌ها بالاخره گذشت و به سال 2015 وارد شدیم. در این مطلب قصد داریم بدترین شکست‌ها را در سال گذشته میلادی بررسی کنیم. با ما همراه باشید.

رتبه سوم: شکست آی‌فون 6پلاس در آزمون خم شدن!

iphone-6-plus-bend-test-640x239

زمانی که آی‌فون جدید معرفی شد، اپل از باریکی و طراحی آن به خود می‌بالید. اما زمانی که ویدئوهای خم شدن این گوشی در یوتیوب منتشر شد، طرفداران اندروید این گوشی را به تمسخر گرفتند تا جایی که طرفداران اپل نیز از این ساخته جدید اپل ناراضی شده و با اندرویدی‌ها هم صدا گشتند. این شکست بزرگ برای اپل بسیار گران تمام شد و باعث شد هم آمار فروش آی‌فون 6پلاس نسبت به آی‌فون 6 بسیار کمتر باشد و هم هزینه بیشتری برای بهینه سازی و طراحی مجدد قسمت‌های مشکل‌ساز این محصول خرج کند.

رتبه دوم: شکست وان پلاس در بازاریابی!

oneplus-one-ladies-first-contest-640x252

هیچ شکی در آن نیست که وان پلاس وان یکی از بهترین گوشی‌های هوشمند سال 2014 است، اما اشتباه بزرگ وان پلاس در بازاریابی این محصول و هدف قرار دادن بانوان و تمرکز در این بخش و تبعیض جنسیتی، باعث شد بدترین بازاریابی امسال به نمای این شرکت رقم بخورد.

بازنده بزرگ: آمازون فایر فون

amazon-fire-phone-books-640x426

موردی که این گوشی را به منفورترین دستگاه سال تبدیل کرده، شاید به سیستم عامل ابداعی خود آمازون که بر پایه اندروید است باز گردد. اما به هر حال این گوشی که با امکانات نسبتا خوبی عرضه شده بود، به سرعت در بین کاربران محبوبیتش را از دست داد و همچین باعث سقوط سهام این شرکت شد.

33 در مورد “۳ شکست بزرگ فناوری در سال 2014”

  1. به نظر من اسمش رو نباید گذاشت -شکست-
    چون ک هر شرکتی ممکنه دربعضی وقت ها ممکنه اشتباهاتی کنن
    بعدشم اصلا نباید ای هارو باهم مقایسه کنیم

  2. فقط سامسونگ!
    از هر لحاظ حساب کنی محصولات 1 تومن به بالای این شرکت محشره!
    خودم نوت 3 دارم اما وقتی یه گوشی دیگه از یه شرکت دیگه میادش خندم میگیره! چون الان همه ی شرکتا هرچی زور بزنن به سامسونگ نمیرسن!
    سامسونگ یه گوشی میزنه 3 سال باهاته!(تکراری هم نمیزنه)
    چیه آیفون 6 ؟؟ فقط دوست داره پول بتیغه از مردم!
    من خودم آیفون 4s و بخاطر طراحیش دوس داشتم اما خراب کرد…همش چیزای تکراری…!

  3. واقعا کاری که آمازون کرده بود خیلی جرات میخواست دمش گرم ولی حیف که سهامش به این وضع دراومد

  4. وان پلاس تازه اول راهه.اگه بتونه این کیفیت و قیمت رو حفظ کنه و بازاریابی بهتری داشته باشه میتونه فروش خیلی بالایی داشته باشه.

  5. آمازون گوشیه جالبی زده بود ولی چون امکاناناتش بیشتر جنبه تبلیغاتی داشت شکست خورد مردم با دیدن فایرفون اون حس غلقلکی که به آدم میگه این گوشی رو باید بخرم سراغشون نمی یومد حداقل من که اینجوری بودم.

  6. از بین اینا بازنده فقط امازون هست.اپل که تا به حال انقده ایفون نفروخته بود و وان پلاس هم که تازه اولشه و با این که شرکت نوپایی خیلی فروش کرده.

  7. شکست آی‌فون 6پلاس از همه بدتر و نا خوشایند تر بود
    چون واقعا همچین چیزی از کمپانی بزرگی مثل اپل خیلی بعید بود خیلی این خبر در جهان سر و صدا کرد
    افراد زیادی هم در شرکت اپل سرافکنده شدن

  8. واقعا ایفون باید رتبه یک میشد اخه ایفون هر چی باشه معروفه !! بعدشم وان پلاس هم زیادی تبعیض قرار داده فکر کرده از این طریق میتونه درآمد بیشتری در بیاره ولی خب یه جاهایی اشتباه فکر کرده !!1
    آمازون فقط خواست شانس خودشو امتحان کنه اصلا هم اشتباه کرد که سیستم عامل خودشو زد رو گوشیش تا باشد رستگار شود!!!

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH