شایعات خبر می‌دهند: در سال جدید منتظر آیفون مینی باشید!

سال 2014 گذشت و یکی از مهم‌ترین اتفاقات آن، تغییر سایز گوشی آیفون بود! اپل بالاخره نیاز کاربران را درک کرد و محصول خاص خود را با دو سایز 4.7 اینچی و 5.5  اینچی به بازار عرضه کرد! تغییری که ابتدا حس می‌شد خیلی به مذاق طرفداران این برند خوش نیاید، اما این اتفاق نیفتاد هنوز بعد از گذشت چند ماه از عرضه این محصولات، فروش بالای آن‌ها ادامه دارد!

Screen-Shot-2014-09-15-at-6.38.01-PM

اما این تمام ماجرا نیست! هنوز هم با این اوصاف، هستند افرادی که به آیفون 5 و 5S علاقه دارند. آن‌ها سایز 4 اینچ را برای خود مناسب‌تر می‌دانند. حمل و نقل راحت‌تر، قرارگیری بهتر در جیب، مناسب برای کار با یک دست و به تبع آن چک کردن راحت‌تر ایمیل‌ها، شبکه‌های اجتماعی و چت! زمانی که آیفون جدید معرفی شد، خیلی‌ها با خود گفتند آیا اپل بازهم آیفون با سایز کوچک را تولید خواهد کرد یا خیر؟

خب، باید بگوییم شایعات کمی به ما کمک می‌کند! اخبار حاکی از آن است که اپل در نظر دارد تا نسخه مینی پرچم‌دارانش را امسال روانه بازار کند (شاید نام‌های آن‌ها چنین باشد: iPhone 6 mini یا iPhone 6s mini). این شایعه اولین بار حدود 10 روز پیش از سوی یکی از تحلیلگران این کمپانی و از قول چند تن از سرمایه گذاران اصلی اپل شنیده شد.

اما شایعه زمانی رنگ واقعیت گرفت که روز گذشته، گزارش دیگری از سوی یکی از شرکت‌های سرمایه گذاری ایالات متحده آمریکا با نام Zacks منتشر شد. این شرکت تحقیقاتی نیز در گزارش‌های خود، اشاره کوتاهی به کلمه Mini برای آیفون کرده است و زمان این رویداد را نیز سال 2015 دانسته است. این شرکت حتی از لحاظ قیمتی نیز عنوان کرده است که قیمت نهایی این محصول بسیار پایین‌تر از نسخه اصلی خواهد بود. در حال حاضر، ارزان‌ترین نسخه آیفون 5c است که البته بازهم نسبت به رقبای اندرویدی اش کمی گران است.

iphone_5s_6_sizes_no_bezel

به نظر می‌رسد که آیفون برای این کار، باید نام جدیدی را برای محصولاتش انتخاب کند و شاید استفاده از همین نام mini کمی از مشکلات آن‌ها کم کند، البته طبیعی است که این کمپانی برای عرضه محصولش باید برچسب قیمتی متفاوتی را نیز انتخاب کند. در کنار تمامی این موضوعات، شایعات نشان می‌دهد که اپل برای ثبت قیمت پایین‌تر آیفون مینی مجبور است تا از سخت افزار ضعیف‌تر و وضوح پایین‌تری برای تولیداتش استفاده کند؛ اما با توجه به اینکه اپل برای تسلط بر بازار نیاز به کاهش کیفیت محصولاتش ندارد، شاید این تصمیم خیلی عقلانی به نظر نرسد و امیدواریم که تنها شایعه باشد.

در واقع شاید بهتر باشید این گونه بگوییم که هواداران اپل تنها خواستار کوچک‌تر شدن سایز صفحه نمایش آیفون خود هستند و اصلا دوست ندارند که از لحاظ قدرت و کارایی اسمارت فون محبوبشان ضعیف شود!

باید در نتیجه این را بگوییم که شایعات نشان می‌دهد اپل در حال کار بر روی خط تولید یک آیفون 4 اینچی است. اندازه‌ای که به نظر یکی از معقول‌ترین سایزهای گوشی‌های هوشمند به نظر می‌رسد.

شاید سال 2015 برای اپل بازهم سال متفاوتی باشد! نظر شما چیست؟ آیا اپل باید در سایز محصولاتش تجدید نظر کند؟!

20 در مورد “شایعات خبر می‌دهند: در سال جدید منتظر آیفون مینی باشید!”

  1. سال 2014 گذشت و یکی از مهم‌ترین اتفاقات آن، تغییر سایز گوشی آیفون بود!
    جان؟
    افزایش نرخ بسته های اینترنت ایرانسل یا کنسل شدن طرح رایگان شبانه یا حتی اسپایدر 1 کشکه؟؟؟

  2. عالیه…
    اگه قشنگ باشه و زیاد قطپر نباشه و قیمتشم زیاد نباشه (بیشتر از یه میلیون در ایران) میشه بهش فکر کرد…

      1. کمتر از یه میلیون!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
        آیفون 5c که میگفتند c حرف اول cheap(ارزون) هست با بدنه پلاستیکی موقع معرفی 1800-2 میلیون بود.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH