ظریف‌ترین پنل خورشیدی جهان

2

شرکت Yolk موفق به ساخت ظریف‌ترین پنل خورشیدی جهان شده است که به شکل یک برگه کاغذ است و به کمک آن می‌توان تلفن‌های همراه هوشمند را شارژ کرد.

این پنل خورشیدی در حقیقت شبیه به یک کاغذ کلاسوری به سایز A5 است که در یک کلاسور کوچک جا می‌شود و برای اینکه بتوان یک تلفن همراه را با کمک آن شارژ کرد، نیاز به استفاده از دو برگ از آن خواهد بود. در نمایش‌های ارائه شده از این فناوری ابتدا دو برگ از این پنل که در کناره‌های خود سوراخ‌های مخصوص نگهداری درون کلاسور هستند، به یک کلاسور وصل شدند و در ادامه با استفاده از پورت تعبیه شده در کناره یکی از این پنل‌ها، یک دستگاه تلفن همراه هوشمند از نوع آی‌فون به آن وصل شد و با قرار دادن کلاسور دربرابر آفتاب، انرژی خورشیدی به واسطه این پنل به باتری این گوشی انتقال پیدا کرد.

این دستگاه می‌تواند یک آی‌فون 6 را در مدت زمان 2 ساعت و نیم در زیر نور آفتاب شارژ کند و در نمایشگاه CES امسال شاهد عرضه شدن این محصول خواهیم بود. از جمله نکات مبهم این محصول می‌توان به سوالاتی مانند اینکه آیا با سایر مدل‌های تلفن همراه هوشمند همخوانی دارد یا خیر و یا اینکه این دستگاه با چه قیمتی به بازار مصرف عرضه خواهد شد، اشاره کرد که پاسخ تمامی این سوال‌ها را می‌توان چند روز آینده و در نمایشگاه CES  سال 2015  دریافت کرد.

14 در مورد “ظریف‌ترین پنل خورشیدی جهان”

  1. جالبه که الان سال ۲۰۲۴ شروع شده من این کامنتهارو و مطلبو خوندم ، بکسانی که هنوز تو ۲۰۱۵ زندگی میکنن نوید میدم ، کوچکتر از این پنلها ساخته شده و الان تو ایران هم میتونید براحتی بخرید ، به همه مبایلها هم میخوره قیمتشم گرون نیست 😁✋

  2. خیلی وسیله جالب شیک و فوق العاده کاربردی هست
    فکر نکنم رو دستش رو کسی تابه حال ساخته باشه
    واقعا به در بخوره در حد تیم ملی سومالی!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    خخخخخخخخخخخخخخ

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH