به اولین اسمارت فون کمپانی Kodak سلام کنید!

چند دهه پیش، شرکت فیلم‌سازی کداک، یک شرکت با نفوذ محسوب می‌شد که در حوزه عکاسی و فیلم‌سازی فعال بود.

با ظهور عصر دیجیتال، کداک به سرعت سهم عظیمی از بازار را از دست داده و آرام آرام اعتبارش خدشه دار شد. برای درک موضوع کافی است به آمار فروش میلیونی محصولات کمپانی‌های معتبری نظیر گوگل، سامسونگ، اپل، مایکروسافت و… اشاره کرد.

اما دیگر کاری به تاریخ نداریم، به ماه دسامبر باز می‌گردیم، زمانی که متوجه شدیم کمپانی قدیمی کداک در نظر دارد تا در نمایشگاه CES2015 یک اسمارت فون را با برند خود معرفی کند. شایعات نشان می‌داد که این اسمارت فون قرار است تا با همکاری کارخانه CAT تولید و عرضه شود.

شاید تصور این موضوع نیز اوایل کمی سخت بود، اما این اتفاق افتاد و IM5 کداک به واقعیت تبدیل شد!

گوشی کداک یک محصول میان رده به بالای قابل احترام است. MI5 با صفحه نمایشی 5 اینچی و وضوح HD عرضه شده است (294ppi). پردازنده 8 هسته‌ای مدیا تک به همراه 1 گیگابایت رم و 8 گیگ فضای داخلی به همراه اسلات کارت حافظه از دیگر مشخصات این دستگاه است.

یک دوربین 13 مگاپیکسلی در عقب و 5 مگاپیکسلی در جلوی این محصول قرار دارد.

MI5 با اندروید 4.4 ارایه شده که البته به گفته مسئولان کداک در یک سال آینده حتما به اندروید 5 ارتقا خواهد یافت.  اگر خیال کرده‌اید که رابط کاربری به کار رفته، ساده بوده و کداک از اندروید خام برای اسمارت فونش بهره برده، در اشتباه هستید.

این کمپانی با استفاده از یک رابط کاربری ساده و البته خاص سعی در جذابیت محصول خود داشته است. این کمپانی در کنار فروشگاه Google Play، از یک فروشگاه نرم‌افزار اختصاصی که کار با آن بسیار راحت است نیز بهره برده است.

کداک خود در مورد IM5 می‌گوید: این محصول برای افرادی است که به دنبال محصولاتی با برند قدیمی و معتبر می‌گردند! اما بهتر است در این گوشی به دنبال امکانات خاص عکاسی نباشند.

بر خلاف تصور ما، نرم‌افزار دوربین این محصول بسیار ساده بوده و کاربر حتی قادر به انجام تنظیمات دستی ساده نیز نخواهد بود. این موضوع احتمالا به خاطر بررسی بازار و سنجش خریداران از سوی کداک است.

طبق اعلام سایت CNET قیمت نهایی این محصول 229 یورو خواهد بود که قرار است در سه ماهه اول سال 2015 و در اروپا عرضه شود. این محصول با قیمت 250 دلار در ایالات متحده  در دسترس خواهد بود.

تصاویر این اسمارت فون را می توانید ببینید:

Image-courtesy-of-CNET-(1) Image-courtesy-of-CNET-(2) Image-courtesy-of-CNET-(3) Image-courtesy-of-CNET-(4) Image-courtesy-of-CNET-(5) Image-courtesy-of-CNET

13 در مورد “به اولین اسمارت فون کمپانی Kodak سلام کنید!”

  1. باید یه نکته ی قابل توجه توش میذاشت که نظر مردم رو جلب کنه. مثلا یه دوربین با مگا پیکسل خیلی بالا. یا یه قابلیت که باقی گوشی ها نداشته باشن

  2. کداک دوربین های خوبی تولید می کرده، حالا که بازار دوربین های ببین و بگیر (دوربین های غیر حرفه ای) تقریباً بطور کامل توسط گوشی های هوشمند از بین رفته محکوم به تولید گوشی هست. مردم دنبال یک گجت همه کاره می گردند و نمی تونند برای هر کاربرد یک گجت جداگانه با خودشون حمل کنند مگر که بخوان کار حرفه ای انجام بدهند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH