همکاری مدیاتک و گوگل برای ساخت اولین تلویزیون UHD مجهز به Android TV

AH-Mediatek-Logo-1.3

روز سه شنبه ششم ژانویه و در رویداد CES، مدیاتک اعلام کرد که قرار است با همکاری گوگل، اولین تلویزیون UHD مجهز به اندروید TV را بسازد. این تلویزیون قرار است مجهز به پردازنده MT5595 مدیاتک شود. این سازنده با بهینه کردن چیپ برای پذیرش پلتفرم اندروید تی‌وی، در واقع اولین سازنده‌ای خواهد شد که چنین کاری کرده است.

این شرکت اعلام کرده که تلویزیون‌های مجهز به چیپ و پلتفرم اندروید تی وی، ماه مارچ قابل دسترس خواهند بود.

چیپ مربوطه چهار هسته‌ای بوده و شامل دو چیپ ARM Cortex-A7 می‌شود که بر پایه معماری big.LITTLE ساخته شده‌اند. شرکت اعلام داشته که این چیپ اولین چیپی خواهد بود که از کدک‌های  Google VP9 و HVEC پشتیبانی خواهد کرد. هر دوی این کدک‌ها برای محتوای 4K2K طراحی شده‌اند. در ضمن مدیا تک در زمینه ساخت اولین Google Cast برای دستگاه‌های صوتی با گوگل همکاری داشته است.

CES امسال در بخشهای متعددی شاهد همکاری دو شرکت بزرگ گوگل و مدیاتک بوده است.

7 در مورد “همکاری مدیاتک و گوگل برای ساخت اولین تلویزیون UHD مجهز به Android TV”

  1. مدیا تک بر خلاف نامش که یه کمپانی چینی هست خوب داره کار میکنه و پردازنده های ارزان با کارایی بالا تولید میکنه

  2. salar.mohammadalizadeh

    در ضمن من خودم یه smart vega خریدم که تازه وارداتش تو ایران شروع شده و از چیب mtk6592 هشت هسته ای 1.4 گیگاهرتزی مدیاتک استفاده میکنه.امتیاز آنتوتوش هم حدود 28000 میچرخه.حدود 600000 تومان خریدم!!

  3. salar.mohammadalizadeh

    خدایی چیپ های مدیاتک تو پایین رده ها و رده متوسط یا حتی بالا رده ها هم خوب عمل کردند.نمونش meizo mx4 pro که در صدر جدول آنتوتو قرار داره با چیپ هشت هسته ای mtk 6595

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH