گوگل ویژگی‌های جالبی را به مترجم خود اضافه می‌کند!

امروزه اغلب کاربران حداقل یک دیکشنری و مترجم بر روی اسمارت فون خود دارند که در بیشتر مواقع از آن استفاده می‌کنند و یا با کمک اپلیکیشن‌های مخصوص، دوربین گوشی را در مقابل متن انگلیسی قرار می‌دهند و ترجمه آن را به‌صورت بسیار سریع دریافت می‌کنند.

Google-Logo-AH-1

بعد از این که مایکروسافت سرویس ترجمه همزمان را به اسکایپ اضافه کرد (فعلا تنها از دو زبان پشتیبانی می‌کند) گویا کمپانی گوگل نیز چنین تصمیماتی دارد. همانطور که اطلاع دارید مترجم گوگل یکی از بهترین‌هاست و کاربران بسیار زیادی نیز دارد. آن گونه که نیویورک تایمز گزارش کرده است، گوگل تصمیم دارد اپلیکیشن مترجم خود را به قابلیتی جدید مجهز کند که کاربر با کمک آن بتواند با قرار دادن واژه در مقابل دوربین گوشی آن جمله یا واژه را ترجمه کند.

همچنین قرار است که گوگل ویژگی ترجمه سریع مکالمات را نیز به اپلیکیشن اندروید خود اضافه کند که با کمک آن می‌توان با گوشی حرف زد و دستگاه سریعا ترجمه آن را به‌صورت نوشتاری نمایش دهد که در ابتدا از زبان‌های پرکاربرد پشتیبانی می‌شود و سپس اغلب زبان‌ها دارای چنین ویژگی‌ای در مترجم گوگل خواهند بود.

همان طور که اطلاع دارید، مترجم گوگل از بسیاری از زبان‌های دنیا پشتیبانی می‌کند که زبان فارسی نیز در میان آن‌ها جای گرفته است و اخیرا ویژگی گوگل ناو نیز از زبان فارسی پشتیبانی کرد. پس با این اوصاف و گستردگی زبان‌هایی که گوگل دارد، اقدامات اخیر این کمپانی می‌تواند کاربران را بیش از پیش به استفاده از مترجم گوگل دعوت کنند تا از ویژگی‌های آن استفاده نمایند.

14 در مورد “گوگل ویژگی‌های جالبی را به مترجم خود اضافه می‌کند!”

  1. الان چجوری شد؟اگه با گوشی فارسی حرف بزنیم فارسی مینویسه؟یا این که فارسی رو مثلا به صورت انگلیسی ترجمه میکنه؟

    1. سعید میرزاپور

      اینگلیسی مینویسی اما مکان نوشتن فارسی نیز وجود داره، همان طور که در نسخه متنی این مترجم هست.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH