تعداد برنامه‌های گوگل پلی از اپل استور پیشی گرفت

دو فروشگاه بزرگ نرم‌افزاری دنیا، همیشه رقابت تنگاتنگی با یکدیگر داشته‌اند و با اینکه محصولات اندرویدی مدت زمان نسبتا طولانی است که از فروش دستگاه‌های iOS پیشی گرفته است، اما اپ‌استور همچنان خود را غنی‌تر از بازی و برنامه نسبت به گوگل پلی نشان می‌داد.

ولی به نظر می‌رسد که این رویه هم پایان یافته و طبق گزارش appFigures (یک سرویس جستجوگر که بر روی عملکرد هزاران اپ نظارت می‌کند)، هم اکنون گوگل پلی از نظر تعداد بازی و برنامه، در مقام بالاتری نسبت به اپ استور و البته فروشگاه نرم‌افزاری آمازون می‌ایستد.

appFigures

نکته‌ای که در این گزارش وجود دارد، نشان می‌دهد که رشد اپ‌استور همچنان با سرعت بالا ادامه دارد اما این سرعت در گوگل پلی بیشتر بوده به نحوی که میزان برنامه‌های این مارکت بزرگ گوگل، در سال گذشته 2 برابر شده است و در حال حاضر در حدود 300 هزار برنامه بیشتر از رقیب iOS خود داشته که اختلافی 17 درصدی را پدید می‌آورد.

باید دلیل این رشد اعجاب آور را در دو نکته اصلی جستجو کرد. یکی توسعه بیشتر دستگاه‌های اندرویدی و سهم بازار بیشتر آن در مقایسه با رقبا و دیگر سیاست‌های گوگل که نسبت به اپل، نرمش بیشتری را در مقابل تولید کنندگان نرم‌افزار نشان می‌دهد.

اما ذکر یک نکته دیگر نیز جالب است که علی‌رغم بزرگ‌تر بودن مارکت اندروید نسبت به iOS، توسعه دهندگان اپلی همچنان سود بسیار بیشتری را می‌برند که این رقم به 60 درصد می‌رسد، اگرچه طبق آمارها میزان دانلود برنامه‌ها از گوگل پلی، 60 درصد بیشتر است. یکی از دلایل اصلی در کسب در آمد بالاتر iOS به سطح درآمد کاربران آی‌فون و آی‌پد دار نیز باز می‌گردد که به طور میانگین از توانایی مالی بیشتری نسبت به دارندگان اندروید برخوردار هستند (و یا شاید ولخرج‌تر هستند!).

9 در مورد “تعداد برنامه‌های گوگل پلی از اپل استور پیشی گرفت”

  1. فعلن اندروید و فروشگاه گوگل برای ایران و ایرانی بهترین گزینه هست

    پس تعداد هرچی باشه ما مجبور به استفاده ایم

  2. ولی کیفیت برنامه های ios خیلی بهتر از اندروید هستند.
    تعداد برنامه های به دردنخور اندروید زیاده.

  3. گوگل پلی خیلی سخت گیر نیست و بیشتر برنامه های ارسال شده توسط توسعه دهندگان را انتشار می دهد ولی اپل خیلی سخت می گیره به خاطره همینه که برنامه های ای او اس کیفیت خوبی دارند

  4. ایول خیلی عالی شد
    دسترسی به دنیای ناتمام برنامه خیلی برام خوشاینده
    دیگه کمتر برناکمه ای رو نمیتونم پیدا کنم در هر زمینه ای که خواستم

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH