سامسونگ 10 سال پیش موبایلی با زوم اپتیکال ساخته بود!

در نمایشگاه CES امسال کمپانی ایسوس با دو اسمارت فون به میدان رقابت آمده بود که یکی زن‌فون 2 و دیگری زن‌فون زوم نام داشت. زن‌فون زوم یک پله بالاتر از اغلب اسمارت فون‌های فعلی است زیراکه از زوم اپتیکال بهره می‌برد و کاربر می‌تواند تا سه برابر به سوژه مورد نظر نزدیک شود بدون آن که کیفیت تصاویر کاهش یابد. زوم اپتیکال 3X به همراه سنسور 13 مگاپیکسلی جالب به‌نظر می‌رسد اما ابتکار جدیدی نیست.

The-Samsung-SPH-S2300

می‌پرسید چرا؟ زیراکه سامسونگ حدود 10 سال قبل چنین کاری را با معرفی SPH-S2300 کرده بود. محصولی که دارای زوم اپتیکال بود و توانست هم‌تای خود را با فاصله زیادی شکست دهد. حدود یک ماه قبل‌تر از این که سامسونگ این محصول را معرفی کند کمپانی شارپ موبایلی را با نام V602SH معرفی کرده بود که تنها 2X زوم اپتیکال داشت اما سامسونگ توانست با زوم اپتیکال 3X و سنسور 3.2 مگاپیکسلی خود محصول شارپ را شکست دهد. محصول سامسونگ تنظیمات زیادی را در اختیار کاربر قرار می‌داد و قادر بود تا ISO 400 افزایش یابد. همچنین از فلاش زنون بهره می‌برد.

The-Samsung-SPH-S2300-(1)

احتمالا حالا این سوال را می‌‍‌پرسید که چرا تاکنون چنین اسمارت فونی را ندیده بودیم؟ علت اصلی این بود که سامسونگ این محصول را تنها در فروشگاه‌های کره عرضه کرد و فروش جهانی نداشت. بعد از موفقیت این محصول، سامسونگ نسخه بعدی آن را نیز با نام SPH-V7800 معرفی کرد که سنسور 5.2 مگاپیکسلی داشت و همچنان قادر به بزرگنمایی 3X بود.

The-Samsung-SCH-V770

اما سامسونگ هیچ گاه ساخت موبایل با زوم اپتیکال را رها نکرد و در سال‌های 2004، 2005 و 2006 نیز محصولاتی را معرفی کرد که مهم‌ترین تفاوت آن‌ها در بخش دوربین، مگاپیکسل‌شان بود که از 7، 10 و 12 مگاپیکسل بهره می‌بردند.

The-Samsung-SCH-B600

پس اگر ایسوس زن‌فون زوم را یک ابتکار جدید و نو می‌دانید باید بگوییم که این محصول به هیچ وجه ایده جدیدی ندارد و تا کنون تلفن همراه‌های زیادی با زوم اپتیکال وارد بازار شده‌اند که جدید‌ترین آن‌ها را نیز سامسونگ با نام گلکسی K معرفی کرده است.

Samsung-SCH-W880-(1)

7 در مورد “سامسونگ 10 سال پیش موبایلی با زوم اپتیکال ساخته بود!”

  1. موبایله آخرو زمان معرفی پیکسون دوازده تو کره عرضه کرد جیزه خیلی توپی بود حیف که عرضه جهانی نشد

  2. اگر اصلاع داشته باشید الجی هم در همان دوران یا کمی عقبتر همچین چیزی ساخته بود
    باز هم باید بگم . . .
    .
    .
    .
    .
    .
    ..

    فقط الجی

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH