فروش اپل از مرز یک میلیارد دستگاه هم عبور کرد!

A man walks in front of a company logo outside an Apple store in downtown Shanghai

ظاهرا در بحبوحه‌ای که بسیاری از شرکت‌های بزرگ نظیر سامسونگ از کم شدن میزان سود و درآمد خود ناراضی هستند، اپلی‌ها همچنان دوران پر رونقی را سپری می‌کنند، به نحوی که در نوامبر گذشته این کمپانی موفق شد تا تولید یک میلیاردمین دستگاه iOS خودش را جشن بگیرد.

این محصول سیب نشان یک آی‌فون 6 پلاس خاکستری، نسخه 64 گیگابایت بود که به گفته تیم کوک، مدیر عامل اپل توسط این کمپانی نگه داری شده و شاید به خریدار آن، محصول یک میلیارد و یکم را تحویل بدهند.

البته رقیب اصلی اپل یعنی اندروید، در سپتامبر 2013 به این مهم دست یافته بود ولی باید به این نکته توجه داشت که تمام دستگاه‌های iOS ساخته همین شرکت هستند در صورتی‌که اندرویدی‌ها را کمپانی‌های بسیار متنوعی در دنیا تولید می‌کنند.

البته این میزان از فروش تنها یکی از موفقیت‌های این کمپانی محسوب می‌شود چرا که سود خیره کننده اپل در سه ماهه چهارم میلادی، در نوع خودش یک رکورد تاریخی محسوب می‌شود! طبق اعلام رسمی اپل، این کمپانی موفق شد تا در سه ماهه چهارم میلادی، بیش از 74 میلیارد دلار فروش داشته باشد و به سود قطعی 18 میلیارد دلار در این مدت برسد، رقمی که از بودجه سالانه برخی کشورها نیز بیشتر است! این کمپانی چنین درآمدی را مدیون فروش بیش از 100 میلیون دستگاه مختلف است که شامل گوشی، تبلت و لپ‌تاپ می‌شود و در این بین، 75درصد را به تنهایی آی‌فون به دوش می‌کشد.

به راستی، بزرگ شدن کمپانی اپل تا کجا ادامه خواهد داشت؟!

4 در مورد “فروش اپل از مرز یک میلیارد دستگاه هم عبور کرد!”

  1. عرفان اکبری

    از هر 7 نفر یک نفر از محصولات اپل استفاده میکنه اینجوری که نگاه کنی وحشتناک تره رقمش

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH