من را جدید صدا کن (بررسی گوشی Sony Xperia neo L)

یازده سال پیش که سونی و اریکسون به هم پیوستند بسیاری تصور روزهایی طلایی را برای این دو برند خوش آوازه داشتند. البته خوش آوازگی‌شان بیشتر در حوزه‌های دیگر فناوری تجلی پیدا کرده بود که پس از پیوندی خجسته نمود ملموس‌تری پیدا کرد. حال پس از گذشت این سال‌های مشترک همکاری پس از آنکه سازنده ژاپنی از همتای سوئدی خویش جدا شد، باز هم پیش بینی‌هایی مبنی بر آینده نامعلوم سونی به عنوان یک برندی که قرار است به تنهایی گوشی تولید کند وجود داشت. با تمام این تفاصیل غول ژاپنی فعالیت بیشتری پس از ترک اریکسون پیدا کرده، طوری که شاهد طیف وسیعی از گوشی‌های رنگارنگ با امکاناتی متنوع هستیم که لایه‌های مختلفی از بازار، از میان قیمت‌ها گرفته تا پیشرفته (High-end) را پوشش می‌دهند.

در این مقاله قصد داریم تا یکی از مدل‌های جدید گوشی سونی با نام neo L را که به خانواده اکسپریا تعلق دارد (مگه سونی به جز اکسپریا رده دیگه‌ای هم معرفی کرده؟!) را برای‌تان از نزدیک بررسی کنیم. اگر می‌خواهید همین اول کاری متوجه شوید که نئو اِل چه جور گوشی‌ای است و به بهانه آن قید خواندن این مطلب را بزنید بگذارید خیال‌تان را آسوده کنم؛ این محصول در سبد گوشی‌های میان‌قیمت غول ژاپنی جا خوش کرده است. حال که خیال‌تان راحت شد پس تا انتهای مقاله با آی‌تی رسان همراه باشید.

طراحی: استوار

از آن‌جا که برای بسیاری از جمله خودم، پس از قیمت دومین فاکتور مهم در انتخاب گوشی طراحی آن است (البته اگر شرط اول محقق شود)، نخست به سراغ بررسی ظاهر neo L رفتیم. با توجه به سرعتی که سونی در عرضه گوشی‌هایش در پیش گرفته است (از زمان طلاق تا هنگام نگارش این مطلب سونی 16 مدل جدید معرفی کرده است)، به نظر می‌رسد توجه سازنده چندان به ظاهر نئو ال معطوف نبوده است زیرا با طراحی‌ای که بیشتر میراث‌دار طراحی مدل‌های Arc و البته Neo در زمان شراکت با اریکسون به حساب می‌آید روبرو هستیم.

البته این امر نباید باعث شود تا به همین سادگی‌ها از این بخش گوشی چشم پوشی کنیم، زیرا ساختار بدنه در همان نگاه نخست باعث شد تا با ظرافت و دقت بیشتری آن را زیر نظر بگیرم. بدنه گوشی از پلاستیک فشرده و بسیار محکم با لعاب براق ساخته شده که ویژگی استحکام را به سرتاسر گوشی بخشیده است و با دست گرفتن محصول این ویژگی به خوبی احساس می‌شود.

در پایین نمایشگر سه کلید معروف اندرویدی به همراه یک کلید اضافه جستجو تعبیه شده‌اند؛ البته سونی ترجیح داده تا از کلیدهای فیزیکی استفاده کند تا تعلق خاطر این مدل به میان قیمت‌ها برای‌مان قابل هضم باشد!

همان‌طور که در تصویر زیر مشاهده می‌کنید، در لبه راستی بدنه دکمه پاور/قفل و ولوم به کار رفته‌اند که در هنگام دست گرفتن گوشی دسترسی و عملکردشان مطلوب است. این نوار باریک استیل رنگی هم که می‌بینید در نوع خود جالب توجه است که جلوه خاصی به محصول بخشیده است و در واقع یکی دیگر از میراث به ارث برده شده از گوشی‌های پیشین سازنده برشمرده می‌شود.

نکته قابل توجهی که به طور حتم در تصویر بالا متوجه آن نشده‌اید عکس زیر است؛ با باز کردن در پشتی گوشی سه کلید اتصالی کوچک به چشم می‌خورند که در حقیقت همان دکمه‌های پاور/قفل و ولوم هستند. آری، دکمه‌هایی که روی بدنه مشاهده کردید از بدنه اصلی جدا می‌شوند و به آنها نچسبیده‌اند.

همانطور که در تصویر زیر مشاهده می‌نمایید تقریبا در میانه لبه چپ درگاه اتصال کابل میکرو یواس‌بی بدون هیچ درپوش و محافظی به کار رفته است. در لبه بالایی نیز جک 3.5 میلی‌متری اتصال هدفون و کمی آن‌سو‌تر دیود ریز هشداردهنده محصول تعبیه شده‌اند.

همانطور که شاهد آن هستید در قاب پشتی نیز دوربین پنج مگاپیکسلی به همراه تک فلاش ال‌ای‌دی و بلندگوی گوشی به چشم می‌خورند (پلاستیک آبی رنگی که روی دوربین می‌بینید در واقع محافظ لنز است و ما از آنجا که افراد امانت‌داری هستیم به آن دست نزدیم تا مبادا خدشه‌ای به گوشی نمونه تست‌مان وارد شود)

نمایشگر: سپید رو

طبق رسم سونی که تا به حال به آن پایبند بوده است، بر روی این گوشی نیز از نمایشگر Realityاش استفاده کرده که در زیر آن موتور براویا برای پردازش بهتر تصاویر به کار رفته است. این نمایشگر 4 اینچی با وضوح 480×854 (FWVGA) از نوع LCD با نور پس زمینه ال‌ای‌دی بوده که در هر اینچ خود تقریبا 245 پیکسل را در آغوش گرفته است. همچنین بد نیست بدانید که حداکثر روشنایی نمایشگر نئو ال به 321 نیت می‌رسد که رقم متوسطی در بین نمونه‌های هوشمند امروزی به حساب می‌آید؛ این رقم بدین معناست که نباید خوانایی شگفت‌آوری از صفحه گوشی در روشنایی زیاد و مخصوصا زیر نور آفتاب داشته باشید.

جدای از این ویژگی‌های ذکر شده، تصویری که از این نمایشگر دیدیم کیفیت و رنگ‌های مطلوبی دارد که در کلاس خود راضی‌کننده به حساب می‌آید؛ اما باز هم ضعف زاویه دید که انگار در بین تمامی مدل‌های سونی و همچنین سونی‌اریکسون سابق نهادینه شده است وجود دارد. البته طبیعتا هنگام استفاده از گوشی آن را روبروی صورت می‌گیرید و معمولا نیازی ندارید تا از زاویه‌های مختلف به تماشای تصویر گوشی بنشینید، ولی این عامل به یکی از نکات رقابتی در بین نمایشگرهای تلفن‌های هوشمند امروزی بدل شده است که تا به حال سونی اگرچه توانسته بهبود قابل توجهی در ویژگی‌های دیگر نمایشگرهایش ایجاد کند اما در رفع این یکی ناکام مانده است. برای آن که درک بهتری نسبت به کیفیت نمایشگر پیدا کنید، neo L را به تاریک‌خانه آی‌تی رسان بردیم و آن را در کنار گوشی N9 نوکیا قرار دادیم. اما خالی از لطف نیست تا کمی هم از حسنات و وجنات مهمان افتخاری‌مان که در چند عکس مورد میزبانی نئو ال قرار گرفت بگوییم. در میان نمونه‌های هوشمند تولید شده تا به امروز، N9 با روشنایی حداکثر 596 نیت، سیاهی صفر نیت، نسبت کنتراست بی‌نهایت و زاویه دید بسیار گسترده یکی از بهترین نمایشگرهای موبایل را در اختیار دارد. نئو ال نیز دارای حداکثر روشنایی 321 نیت، سیاهی 0.29 نیت و نسبت کنتراست 1097 است. لازم به ذکر است که در عکس‌های زیر نمایشگر سمت راستی مربوط به N9 و سمت چپی برای neo L است.

سخت‌افزار: معتدل

حال که با جزییات نمایشگر این گوشی آشنا شدید بد نیست به زیر آن هم نگاهی بیاندازیم. در قلب نئو ال از چیپست Qualcomm MSM8255 Snapdragon با پردازشگر یک گیگاهرتزی، چیپ گرافیکی Adreno 205 به همراه 512 مگابایت رم استفاده شده است. حافظه داخلی یک گیگابایت بوده که 300 مگابایت آن برای کاربر قابل استفاده است و همچنین از کارت حافظه میکرواس‌دی که درست در زیر جایگاه ورودی سیم کارت قرار دارد تا 32 گیگابایت پشتیبانی می‌شود. اما برای آنکه برآورد دقیق‌تری نسبت به امکانات این گوشی به دست آوریم آن را از چند آزمون کلیدی گذراندیم که نخستین آن به بنچمارک پی تعلق داشت. در این تست نئو ال ما توانست در 916 میلی‌ثانیه عدد پی را محاسبه کند؛ برای پردازنده تک هسته‌ای این گوشی رقم پایین‌تری را انتظار نداشتیم.

پس از آن به سراغ برنامه Nenamark 2 رفتیم که با وسواس توان پردازنده گرافیکی را محک می‌زند. در این مرحله گوشی توانست رقم 25.2 فریم بر ثانیه را برای هر دو حالت پایین‌ترین و بالاترین رقم پردازشی گرافیکی کسب کند.

اما پس از انجام این دو آزمون به تمامی سوال‌های درون ذهن‌مان پاسخ داده نشد، از همین رو به سراغ Quadrant Advanced رفتیم که در چهار مرحله neo L ما را سنجید. در تصاویر زیر می‌توانید به خوبی نتایج به دست آمده از این گوشی را در کنار سایر رقبا مشاهده کنید. البته لازم به ذکر است از آن جهت که جدیدترین گوشی‌ها در آی‌تی رسان مورد نقد و بررسی قرار می‌گیرند، تمامی گوشی‌های زیر به جز همین نئو ال دارای پردازنده دوهسته‌ای هستند.

سایر امکانات

سونی به صورت پیش‌فرض از سیستم‌عامل اندروید نسخه 4.0.4 موسوم به ساندویچ بستنی برای neo L استفاده کرده که ممکن است باعث رضایت و خشنودی علاقه‌مندان این سیستم‌عامل شود. به غیر از تفاوت‌های ظاهری که در این نسخه به اندروید افزوده شده یک نکته برای‌مان عجیب و کمی اذیت‌کننده بود. امکان گرفتن اسکرین‌شات از صفحه به صورت پیش‌فرض وجود ندارد و برای این کار باید به یک برنامه شخص ثالث متوسل شد. سونی طبق معمول از پوسته رابط کاربری Timescape  بهره گرفته که تقریبا تغییر چندانی در آن به چشم نمی‌خورد. در بخش خانه پنج صفحه با امکان حذف و اضافه کردن ویجت‌های گوناگون وجود دارد. البته نمی‌توان آن پنج صفحه را کاهش و یا افزایش داد.

یکی از نکات مهم مربوط به مرورگر نئو ال است که با توجه به حذف تدریجی فلش پلیر از اندروید توسط ادوبی، این مرورگر به صورت پیش فرض از HTML5 هم پشتیبانی می‌کند.

در بخش پخش‌کننده موسیقی گوشی اکولایزرهای پیش‌فرض وجود دارد ولی امکان تنظیم دستی به چشم نمی‌خورد و اگرچه ظاهر و پوسته آن قدیمی و دست نخورده باقی مانده است، اما سونی از تکنولوژی انحصاری‌اش یعنی xLoud بهره گرفته که امیدوار کننده بوده و واقعا صدای بلندی را از بلندگوی گوشی منتشر می‌کند. همچنین در صفحه قفل گوشی کنترل‌کننده‌های پخش موسیقی تعبیه شده‌اند که قطع و پخش و تعویض قطعه‌ها را آسان می‌کنند.

دوربین گوشی نیز همان طوری که در تصاویر بالا مشاهده کردید نمونه‌ای 5 مگاپیکسلی است که با حداکثر وضوح 1944×2592 پیکسل عکسبرداری می‌کند. در مود فیلم نیز می‌تواند با وضوح 720p در سرعت 30 فریم بر ثانیه به ضبط فیلم با فلاش روشن بپردازد. دوربین جلویی مکالمه تصویری هم از وضوح VGA بهره می‌برد.

حکم نهایی

همان‌طوری که در ابتدای این مقاله تیر خلاصی را شلیک کردیم، neo L تحت چتر خانواده میان قیمت‌های سونی جای می‌گیرد. این گوشی سخت‌افزار و امکانات متوسط دارد ولی در عین حال به نمایشگر بزرگ چهار اینچی و اندروید نسخه ساندویچ بستنی مجهز است. همچنین طراحی نیز تقریبا تکراری و بدون ویژگی شاخصی در مورد این گوشی از سوی سازنده استفاده شده که همه اینها دست به دست هم داده و باعث پایین آمدن قیمت نئو ال گشته است. از همین رو اگر جزو افرادی هستید که قدرت پردازشی گوشی برای‌تان چندان اهمیتی ندارد و صرفا می‌خواهید یک گوشی هوشمند با کیفیت و البته با قیمت مناسب و معقول در دست بگیرید، اکسپریا نئو ال یکی از مناسب‌ترین انتخاب‌های پیش روی‌تان خواهد بود که با افتخار یک پله هم از نکات ذکر شده بالاتر می‌ایستد.

لبخند

بدنه محکم

نمایشگر بزرگ و باکیفیت

پشتیبانی از کارت حافظه میکرواس‌دی

استفاده از اندروید 4.0.4 به صورت پیش‌فرض

اشک

زاویه دید محدود نمایشگر

استفاده از دکمه‌های فیزیکی

استفاده از پردازنده تک هسته‌ای

[box type=”info”]مشخصات فنی
ابعاد: 12.2×61.1×121 میلی‌متر
وزن: 131.5 گرم
نمایشگر: 4.0 اینچ، خازنی لمسی با وضوح 854×480 پیکسل
سیستم عامل: اندروید نسخه 4.0.4 موسوم به ساندویچ بستنی
پردازنده: 1 گیگاهرتز
رم: 512 مگابایت
دوربین: 5 مگاپیکسل با فلاش LED، فیلمبرداری 720p با سرعت 30 فریم بر ثانیه
شبکه بی‌سیم: Wi-Fi 802.11 b/g/n, DLNA, Wi-Fi hotspot
بلوتوث: نسخه 2.1 به همراه A2DP و EDR
باتری: 1500 میلی‌آمپر[/box]

[divide style=”3″]

راستی، اگر فناوری اطلاعات در زندگی‌تون اهمیت زیادی داره، پیشنهاد می‌کنم تولبار آی‌تی را حتما نصب کنید: [نصب تولبار]

305 در مورد “من را جدید صدا کن (بررسی گوشی Sony Xperia neo L)”

  1. سلام وخسته نباشید.
    ببخشیدمن یه سوال داشتم برای این که یه گوشی بازی هاروبه خوبی اجراکنه.بایدچه چیزگوشی پرقدرت باشه؟؟؟؟؟؟؟؟
    اندروید؟
    پردازنده؟
    یا…………………………………..؟

    1. پیمان گل‌کار

      اندروید که معمولا یکسان هست! به قدرت سخت افزاری و مجموعه هماهنگی‌های موجود بین سخت افزار و نرم‌افزار
      برای دریافت یک پاسخ دقیق، توصیه می‌کنم به انجمن آی‌تی‌رسان سری بزنید

  2. سلام میخواام یه گوشی بخرم در حد 600 تا 700 زیااد بازی میکنم ااهل وب گردی هم هستم ی مدل خوب معرفی کنید>تو رو خدا

  3. اقاپیمان خواهش میکنم جواب بدید.من این عکسوکجابفرستم؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

    1. پیمان گل‌کار

      توصیه می‌کنم این بحث را برای نتیجه گیری بهتر، با ایجاد یک تاپیک در انجمن مطرح بفرمایید. به طور حتم به جواب خواهید رسید. در انجمن مشاوره تلفن همراه، بخش مشکلات گوشی شما و در عنوان سونی این موضوع را مطرح کنید

    1. محمد جهانی

      کدوم عکسو؟! لطفا یه بار دیگه بگید جریان عکس چی بوده!! با تشکر و عذر خواهی بابت این مسئله!!

  4. 4.0.1ننوشته
    نوشته(4.1B.0.631)
    میشه لطفایه راهی جلوی پام بزارید.چون تنهاجایی که پیداگردم این سئوالا روبپرسم همینجاس.ممنون

    1. پیمان گل‌کار

      خود سونی که اعلام کرده نئو ال آپدیت 4.1 نمی‌گیره!! والا من سر در نمیارم! کاش گوشی رو می‌شد دید تا بهتر قضاوت کرد
      اگر تونستید یک عکس از صفحه بگیرید و بفرستید یا در انجمن سایت این موضوع رو مطرح کنید

  5. سلام ببخشید که دوباره مزاحمتون شدم.من به انجمن تخصوصی موبایل مراجعه کردم ولی هیچ جادرمورداپدیت اندرویدneo lبه4.1ننوشته بود.
    حتی تویکی از مقاله ها نوشته بود که نمیشه اندرویدneo lروبه4.1ارتقاءداد.پس چطوری این پیغام برای گوشیم اومده؟
    دقیقا بایدچی کارکنم چون زیادواردنیستم.ممنون میشم اگه جواب بدید.

    1. پیمان گل‌کار

      راستش رو بخواهید در خبرهای رسمی هم اومده که این گوشی به 4.1 آپدیت نمی‌شه!
      شما باز دقت کنید، شاید زده 4.0.1

  6. سلام خسته نباشید من این گوشی رو دیشب خریدم ولی هرکاری میکنم نمیتونم مخاطبینم رو که رو سیمکارت ذخیره بوده رو پیدا کنم راهنماییم کنید لطفا
    ممنون

  7. سلام میخواستم ببینم گوشی g600 هواوی بهتره یا الجی L7 p715 یا اکس پریا p .میخام باتریش ودربینش قوی باشه ممنون میشم جواب بدین

  8. با سلام و خسته نباشی
    من گوشی سونی اکسپریا نئو ال را خریدم و وقتی خواستم آنرا از طریق بلو توس به کامپیوتر وصل کنم یک دفعه خود به خود خاموش شد و دوباره روشن شد و تا کلمه اکسپریا ظاهر می شه و همچنین شروع صحفه اول گوشی می آید و دوباره خاموش و روشن مشه و تکرار می شه تا هنگامی که باطری اش را در بیاورم . خواهش میکنم کمکم کنید آیا مشکل قابل حل است ؟
    قربان شما داریوش

  9. با سلام و خسته نباشی
    من گوشی سونی اکسپریا نئو ال را خریدم و وقتی خواستم آنرا از طریق بلو توس به کامپیوتر وصل کنم یک دفعه خود به خود خاموش شد و دوباره روشن شد و تا کلمه اکسپریا ظاهر می شه و همچنین شروع صحفه اول گوشی می آید و دوباره خاموش و روشن مشه و تکرار می شه تا هنگامی که باطری اش را در بیاورم . خواهش میکنم کمکم کنید آیا مشکل قانل حل است ؟ قربان شما داریوش

  10. اگرآپدیت بکنم مشکلی واسه گوشی پیش نمیاد.آخه خیلیا میگن که آپدیتش باعث بروز مشکلاتی توی گوشی میشه.

  11. سلام وخسته نباشدخدمت شما.من این گوشی رو1ماهی میشه که خریدم.زقتی واشتم ازبرنامه ی بازاربازی دانلودمیکردم.یه پیغامی اومدبرای گوشیم که نوشته:
    new system update available
    4.1.0.631
    یعنی چی؟باید چیکارکنم؟

    1. پیمان گل‌کار

      این پیغام یعنی اینکه آپدیت 4.1 اندروید برای گوشی شما آمده!
      برای دانلود ابتدا ببینید از تنظیمات و آپدیت سنتر امکان آپدیت مستقیم از طریق گوشی هست یا خیر
      اگر نبود، از PC Suite کامپیوتر اینکار را انجام دهید
      توصیه هم می‌کنم برای اطلاع از ریز جزئیات کار، به انجمن‌های تخصصی موبایل مراجعه کنید

  12. سلام به نظرشمادربرابرقیمتش امکانات نرم افزاری خوبی neolداره اقاپیمان بازی هایhdروبالامیاره؟

  13. با سلام خدمت شما
    من چند ماه پیش این گوشی رو خریدم.ازش راضیم فقط الان یه مشکلی توی دوربینش پیدا شده! وقتی که میخوام باهاش فیلم برداری کنم پیغام “متاسفانه دوربین متوقف شده است” رو میده.به نظر شما مشکل از کجاست؟ لطفا راهنمایی کنید

  14. سلام اقا پیمان. میشه لطفا منو راهنمایی کنید ببینم گوشی اچ تی سی دیزایر اس بگیرم بهتره یا سونی اکسپریا وال ال؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟!!!!

  15. سلام وخسته نباشیدخدمت آقاپیمان گل.ببخشیدکه این همه سوال میکنم.دلیلش اینه که تابه حال گوشیsonyنداشتم وزیادباهاش آشنانیستم.وقول میدم این سوال آخرین سوال من باشد.
    1.ازاونجایی که گوشی من اندرویدهست میشه ازگوشی های اندرویددیگه بازی بلوتوث رد.چون من خیلی هارودیدم که این کارومیکنن.
    2.من این گوشی روچطوری خاموش کنم چون هرکاری کردم خاموش نشد.
    3.شمایه باربه من گفتیداگربازی زیاد میکنم دورneo lروخط بکشم.اگرزیادبازی کنم به گوشی اسیبی میرسه؟؟؟

    1. پیمان گل‌کار

      ۱- فایل نصبی گوشی رو می‌تونید با بلوتوث ارسال و سپس آن را اینستال کنید
      ۲- روش معمول که همان دکمه پاور است اما در واقع هنگ کردن، دکمه پاور و کلید ولوم به سمت بالا را نگاه دارید. البته این برای گوشی‌هایی است که باتریشان در نمی‌آید!
      ۳- منظور من از خطر کشیدن، اجرای بازی‌های سنگین و اچ‌دی بوده، برای بازی‌های معمولی آسیبی هم نمی‌رسد، فقط باطری را زود خالی می‌کند!

  16. سلام پیمان جان، مدل گوشی من xperia neo l و مشکلی که دارم اینه که فایل هامو (عکس) می تونم از طریق bluetooth به لپ تابم انتقال بدم ولی از لب تاب یا حتی گوشی های دیگه نمی تونم هیچ فایلی را دریافت کنم، با شکست مواجه می شه و پیغام میده که آن server را confirm کن ولی نمیدونم په طوری باید این کار را بکنم. ممنون میشم اگه کمک کنی.

    1. پیمان گل‌کار

      مشکل عجیبیه که می‌تونید ارسال کنید اما دریافت ندارید
      تیک گزینه discoverable رو زیدید؟

  17. شمابالابین مطالبتون نوشتید که نمیشه به5صفه ای که گوشی داره اضافه کرد.ولی من توگوشیم درحال حاظر7صفحه دارم چجوریاس؟

  18. سلام.حدود8ساعتی میشه این گوشی روگرفتم770تومن.فروشنده گفت که بیشتراین گوشی هاگارانتی ندارن میخوام بدونم راست میگفت یانه؟
    یک چراغ کوچولو بالای گوشی به رنگ قرمزروشن خاموش میشه.چراغ چیه؟

    1. پیمان گل‌کار

      برند سونی در ایران در حال حاضر به همراه گارانتی اصلی (آرین) نیز عرضه می‌شه و خب، گوشی بدون گارانتی هم که زیاده!
      اون چراغ هم داره به شما می‌گه که شارژ باتری در حال اتمام است!

    1. پیمان گل‌کار

      شما برای دیدن فایل اصلی باید یک فایل منیجر داشته باشید.
      برای نصب مستقیم می‌تونید از طریق ارسال فایل با بلوتوث نیز عمل کنید

  19. سلام آقا پیمان
    ببخشید من می خوام یه گوشی بخرم صفحه نمایش تمیز و بزرگ و شکیل باشه و مهمتر از همه می خوام دوربینش خیلی خوب باشه قیمتش هم 700-750 باشه دوستان گوشی سولا رو بهم معرفی کردن اگه زحمتی نیست کلا در مورد سولا راهنماییم کنید. باتشکر

    1. پیمان گل‌کار

      سولا گوشیه بسیار خوبی است اما دوربینش در حد متوسط قرار می‌گیره
      در این رنج قیمتی، گوشی ال‌جی L7 هم گزینه مناسبی است

  20. اگرشما مجبورباشیدیکی از گوشی های زیر روانتخاب کنید کدوم رو انتخاب میکنید.به نظرشماکدوم ازگوشی های زیربهتره؟؟؟
    xperia neo.xperia neo v.xperia neo L

  21. باسلام خدمت اقاپیمان.به نظرشماhtc wild fire sبهتره یاhtc cha chaیاxperia neo l
    میشه لطفااین گوشی هاروتبه بندی کنیدهم کنید.

    1. پیمان گل‌کار

      به نظر من هیچکدام!
      در این رنج قیمتی به سراغ اکسپریا یو و اکسپریا سولا از سونی و حتی L7 از ال‌جی بروید گزینه‌های بهتری در خرید هستند

  22. سلام من یک هفته است اینن گوشی رو خریدم اما گاهی گیر داره و کار نمیکنه با فروسنده تماس گرفتم میگه فلش باید بشه
    نمیدونم این کار درسته روی یک گوشی نو انجام بشه؟؟؟؟؟
    شما په کاری رو پیشنهاد می کنید؟
    چاره چیست؟
    ممنونم

  23. ایران نژاد

    با سلام
    من حدود یک ماه هست گوشی سونی نئو ال خریدم ولی احساس خوبی بهش ندارم شاید به این خاطر کار باهاش هنوز بلد نیستم اتفاقی با این سایت آشنا شدم چند سئوال داشتم که اگر پاسخشو ایمیل کنید مچکر میشم
    چرا گاهی اوقات صدای لمس خاموش می شه در حالی که در تنظیمات تیک آن هست
    آیا برنامه برای ضبط صدا هست یا باید نرم افزار آن را نصب کنم
    مچکرم

  24. لطفا منو راهنمائی کنید :وقتی بازی نصب میکنم روی این گوشی میره روی حافظه گوشی میشینه چه تنظیماتی باید کرد که بازیها روی sdبشینه
    ممنون

  25. ببخشیدآقاپیمان کامنت های من به دست شما نمیرسه بخاهر همین ازایمیل دیگه استفاده کردم.اگه میشه به این سوال منم جواب بدید دیگه مزاحمتون نمیشم.میشه این گوشی هارورتبه بندی کنیدلطفا.
    xperia neo v_xperia neo L_xperia neo_xperia go_xperia j_xperia sola
    باتشکر.

    1. پیمان گل‌کار

      اگر بخواهید به صورت کلی رده بندی کنید (با توجه به ارزش خرید)
      اکسپریا سولا
      اکسپریا گو
      اکسپریا جی
      اکسپریا نئو ال
      اکسپریا نئو

    1. پیمان گل‌کار

      جناب فرنوش و سجاد و تینا!! (لطفا با یک اسم کامنت‌های خودتون رو بگذارید)، پیشنهاد من برای شما اکسپریا جی است که باتری بهتری هم داره

  26. من فک میکردم دوربین گوشیم زوم میشه گوشیم xperia noe lحالا خریدم میبینم زوم نمیشه به نظر شما چیکار کنم ایا نرم افزاری براش هس؟؟؟

    1. پیمان گل‌کار

      در هنگام فیلم‌برداری اچ‌دی قابلیت زوم فراهم نیست. البته بهتر هم است زوم نکنید زیرا زوم دیجیتال کیفیت فیلم را بسیار پایین می‌آورد

      1. پیمان گل‌کار

        زوم نشدن مشکل نیست که بخواهید کاری کنید، به صورت پیش فرض اینگونه است
        هنزفری هم باید تنظیمات را چک کنید و ممکنه نسخه بلوتوث یا فرکانس آن همخوانی نداشته باشه که گاها پیش میاد

      2. تا ته هندزفریتونو به موبایل وصل کنید(یکم بیشتر زور بزن)
        ولی این کار مشکل سخت افزاری میاره بهتره بری یه هندزفری با پایه بلند تر بگیری.

  27. البته بازی های خیلی سنگینی نمیکنم.بازی هایی در حدfruit ninja-doodle jumpاهل وب گردیواین کارا هم نیستم.یه گوشی میخوام باطریش قوی باشه دوربینش باکیفیت باشه.دربرابرضربه مقاوم باشه وخوش دست باشه.شماازبینxperia neo Lوxperia jکدوم و به من معرفی میکنیدچون زیادسردرنمیارم.باتشکر

  28. سلام.من به زودی میخوام یه گوشیxperiaبخرم ولی نمی دونم چه مدلی رو انتخاب کنم.800هزارتومن پول دارم.شکل گوشی برام مهمه.بازیم زیاد میکنم خودمxperia neo L-xperia j-xperia goرومدنظردارم.میشه راهنماییم کنید.ممنون.

  29. تورو خدا اینم جواب بدین…گوشی هواویAscend P1 بهتر از گوشی sony s و یا sony acros s هست؟ یعنی دلو یه دل کنم هواوی بگیرم؟

  30. باتوجه به این که هواوی چینیه چرا اونو بهتر از سونی میدونید؟
    از گوشیای سونی تا سقف یک ملیون کدوم بهتره؟مررررررسی

  31. سلام. میخاستم ببینم به نظرتون تا سقف یک میلیون گوشی هواوی بگیرم بهتره یا سونی؟ و اینکه از هر مدل کدوم برند بهتره؟ممنون میشم جواب رو به ایمیلم هم بفرستید.

  32. سلام خسته نباشید.من بین سونی نئو ال و سونی اکسپریا یو موندم !!!!نمیدونم کدوم بهتره اگه میشه راهنمایی کنید
    تو این قیمت گوشی بهتری هم هست؟؟؟؟؟؟
    ممنون.

    1. پیمان گل‌کار

      اکسپریا یو بهتر است اما بهترین مدل در این رنج و در حال حاضر، ال‌جی L7 و هواوی G600 هستند

  33. سلام آقا پیمان من 750 تومان پول دارم نظر خودم XPERIA neo L هست ولی XPERIA J هم خوبه اگه میشه بگید کدومش بهتره اکثرا هم زیاد بازی میکنم

    1. پیمان گل‌کار

      اگر بازی زیاد می‌کنید هیچکدام برای شما خوب نیستند! اکسپریا سولا و یا اکسپریا یو را بگیرید

  34. من این گوشی رو تازه خریدم ولی پیامک فارسی نیمیتونم بدم کلا فارسی نداره چه طوری باید بریزم اگه سایت معرفی کنید و نحوه نصبشم بهم بگید ممنون میشم

  35. سلام آقا پیمان اکسپریا ری صفحه نمایش کوچک تری در مقایسه با دو مدل دیگر(نئو ال و جی) دارد اما اکسپریا ری تراکم پیکسلی بیشتر و شارژ بهتری به خاطر صفحه نمایش کوچیکش دارد و دوربین تصویربرداری بهتر(هشت مگاپیکسل) دارد پس مدل بهتری است اگه مشکل دیگه ای به نظرتون نداره با راهنمایی شما من برم این گوشی رو بخرم

    1. پیمان گل‌کار

      دوست عزیز تراکم پیکسل به خودی خود امر با ارزشی نیست. یعنی اگر نمایشگر گوشی بشه بر فرض 2.5 اینچ و تراکم پیکسل بالاتر بره، گوشی ارزشش بیشتر می‌شه؟!! خیر! شما باید به این نگاه کنید که این مدل‌ها وضوح تصویر یکسان دارند اما نئو ال و اکسپریا جی نمایشگر بزرگ‌تری دارند
      البته باز هر جور که خودتون دوست دارید عمل کنید اما از روی تجربه بهتون می‌گم پس از چند مدت کار کردن متوجه خواهید شد که بزرگی نمایشگر یک گوشی بخصوص در سری هوشمند، چه چیز با ارزشی است که به راحتی آن را از دست دادید!
      در ضمن، مگاپیکسل بالاتر یک دوربین لزوما نشانه بهتر بودن کیفیت آن نیست!

    1. اصلا نئو ال زوم نداره آقا پیمان و آقا رضا……بعد به فرض اگر هم داشت از کیفیت عکس کم میکرد که 5 مگاپیکسل چی هست که ازش کم شه؟

  36. سلام آقا پیمان خسته نباشید گوشی سونی اریکسون اکسپریا ری در مقایسه با سونی جه یJ و سونی نئو ال امکانات بیشتر و بهتری دارد ولی شما گوشی سونی ری رو در مقایسه با جه ی ونئو ال مدل خیلی بدی می دونید بی زحمت میشه دلیلش رو بگید چون می خواهم این گوشی رو بعد از کلی تحقیق خریداری کنم خیلی ممنون که وقت می گذارید و کامنت ها و نظرات رو با دقت می خونید وجواب میدید واقعا خسته نباشید

    1. پیمان گل‌کار

      اکسپریا ری هیچ امکانات بیشتری ندارد! در مقابل نمایشگر خیلی کوچکی دارد و اتفاقا عامل اصلی در برتری دو گوشی دیگر اندازه نمایشگر است که امر خیلی مهمی هست.
      باتری اکسپریا جی هم کارایی بسیار بهتری دارد

  37. بهترین نصیحت میخام.

    سلام. خواهش میکنم از تون منطقی جوابمو بدید…من 700000 تومان دارم با زحمت و بدبختی طی 2 ماه بدست اوردم…حالا میخام با این پولم بهترین گوشی رو بگیرم..نظر خودم ال جی ل7 است با قیمت 695000 تومان از سایت دیجی کالا با دوسال گارانتی میباشد که میخام سفارش بدم..1..ایا ارزش خرید دارد…2..ایا در اینده ارزونتر میشوند.3ایا کیفیت خوبی از نظر سخت افزای و صفحه نمایش بدنه دارد یا نه4.من این گوشیو ندیم به نظر شماشیک و زیبا است یا نه…بهترین نظر خودتونو به من بدید..نظر شما برای من خریدن یا نخریدن گوشی است..منتظرم. ممنون..

    1. پیمان گل‌کار

      اگر با گوشی نمی‌خواهید بازی کنید، L7 انتخاب بسیار خوبی هست. ساختار شکیل، نمایشگر بزرگ با کیفیت عالی، گارانتی خوب و اندروید نسخه ۴ از مزایای این مدل هستند
      اما اگر کمی انتظارتون از گوشی بالاتر هست، می‌تونید یه کوچولو بیشتر هزینه کنید و مدل Huawei G600 را بخرید. به قشنگی مدل ال‌جی نیست اما کارایی به نسبت بهتری دارد

      1. بهترین نصیحت میخام.

        معذرت میخام .به این سولام پاسخ بدید ..ایا ارزش خرید دارد…۲..ایا در اینده ارزونتر میشوند.3.تو شهر ما این گوشی نیست از دیجی کالا بخرم یا نه با قیمت 695000 تومان… .اخه امروز این گوشیو رو 740 به 695 هزار تومان رسونده ایا این کارش دلیلی داشته

        1. پیمان گل‌کار

          دوست عزیز جای مطرح کردن این سوالات در این مقاله نیست
          اما کلی بخوام بگم، ارزش داره و بگیرید

  38. سلام پیمان عزیز

    پیمان جون میخام بهترین پیشنهاد رو به من بدید که بعدا پشیمون نشم از خریدم….من یه گوشی میخام در حد 700 تا 750 هزار تومان…1..برام کیفیت گوشی و زیبایی ظاهری و بزرگ بودن ابعاد و کیفیت صفحه نمایش برام خیلی خیلی مهمه…2..اهل بازی سنگین و وب گردی هم نیستم…..از تون خواهش میکنم خودتون رو جای من بزارین و بهترین پیشنهاد رو بدین ………

    1. پیمان گل‌کار

      با این شرایط من اگر جای شما باشیم بین گوشی‌های ال‌جی L7 و هواوی G600 یکی را انتخاب می‌کنم
      لطفا سوالات مربوط به خرید را در بخش مشاوره و یا لیست قیمت تلفن همراه بپرسید

  39. مثل اینکه تو این بخش بحث اجی ل 7 خوبه..پیمان جان عزیز من این گوشیو میخام از دیجیکالا بگیرم..هنوز از نزدیک ندیدمش..از شما میخام بهم بگین کیفیت گوشی به خصوص صفحه نمایش خوب هست یا نه….اخه من به ابعاد و کیفیت صفحه نمایش خیلی اهمیت میدم..نظرتون چیه در مورد کیفیت گوشی و صفحه نمایش ..ممنون..اهل بازی هم نیستم

    1. پیمان گل‌کار

      مشخصه اصلی این گوشی در استایل زیبا و نمایشسگر با کیفیتش است
      فکر می‌کنم برای شما انتخاب خوبی باشد

      1. پس به نظر شما گوشی رو سفارش بدم بیاد با قیمت 720000 با گارانتی 2ساله طلایی الجی…نظر اخرتون رو بدید..ممنون

  40. منتظر جوابم ..کامنت قبلیم هستم..راستی این گوشیو از مغازه ها بخرم یا از سایت دیجی کالا…اخه من بچه روستام..

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH