ویندوز RT به خاطرات پیوست، وداع با آخرین باز مانده!

مایکروسافت فرزند خود را رها کرد؛ این خبری بود که امروز سایت‌های خارجی حوزه فناوری را به خود اختصاص داده بود. کمپانی مایکروسافت که تاکنون محصولات بسیار خوب و زیادی را تولید کرده است در طی سال‌های گذشته سیری نزولی داشت اما اکنون دوباره این کمپانی قدرتمند به پا خواسته است و سعی دارد تجربه‌های ناموفق سال‌های پیش را نیز فراموش کند. ویندوز RT یکی از تجربه‌های ناموفق این کمپانی بود که در طول حیات خود نیز نتوانست توجه زیادی را به خود جلب کند و در این راه فراز و نشیب‌های زیادی را تجربه کرد.

windows-rt

چندی پیش مایکروسافت اعلام کرده بود که دیگر تصمیم ندارد سرفیس پرو 2 را تولید کند که خود نشانی از روز‌های پایانی عمر ویندوز RT بود اما امروز نیز خبر دیگری از سوی مایکروسافت شنیده شد که از این پس شاهد تولید لومیا 2520 نیز از سوی این شرکت نخواهیم بود و عملا امروز ویندوز RT آخرین نفس خود را نیز کشید و با دنیای تبلت‌ها وداع گفت. البته مایکروسافت اعلام کرده است افرادی که دوست دارند یکی از این دستگاه را داشته باشند می‌توانند از طریق خرده فروشی‌ها، فروشگاه مایکروسافت و حتی فروشنده‌های شخص ثالث این محصول را خریداری کنند. زیراکه همچنان این محصول در فروشگاه‌ها وجود دارد و می‌توانید یکی از آن‌ها را پیش از به پایان رسیدن موجودی تهیه نمایید.

کمپانی‌هایی نظیر سامسونگ، لنوو، دل و ایسوس نیز در اوایل تولید این سیستم عامل نیم نگاهی به آن داشتند و محصولاتی را در این خصوص تولید کردند اما حال به دلیل فروش و استقبال نامناسب، این کمپانی‌ها نیز ویندوز RT را در خاطرات خود جای داده‌اند. این خود نشان داده است که کمپانی‌ها در زمینه ویندوز RT از پردازنده‌های ARM نیز چندان استقبال خوبی نکرده‌اند و در زمینه سیستم عامل تولید شده توسط مایکروسافت اغلب توجه‌شان به سوی پردازنده‌های تولید شده اینتل و ویندوز 8 و 7 بوده است.

حال تمام نگاه‌ها به سوی ویندوز 10 دوخته شده است تا مشاهده کنیم که آیا مایکروسافت برای دستگاه‌های 7 و یا 8 اینچی که از پردازنده‌های ARM استفاده می‌کنند نیز منتشر خواهد شد یا خیر. مایکروسافت در ویندوز 10 ویژگی‌های زیادی را به ارمغان آورده است و شاهد یک سیستم عامل قدرتمند و تقریبا بی‌نقص از سوی این کمپانی هستیم. باید قبول کنیم که مایکروسافت در طول ماه گذشته انتظارات را بسیار بالا برده و ویژگی‌های بسیار زیادی را در ویندوز 10 جای داده است. شما چه انتظاراتی از مایکروسافت و ویندوز 10 دارید؟

1 در مورد “ویندوز RT به خاطرات پیوست، وداع با آخرین باز مانده!”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH