در سال 2019 آمار فروش پلی استیشن تا 40 درصد بیشتر از ایکس باکس می‌شود

PS4

در تعطیلات کریمس امسال، مایکروسافت موفق شد تا در آمریکا و انگلستان تعداد بیشتری ایکس باکس وان را نسبت به رقیبش یعنی سونی به فروش برساند اما فروش جهانی پلی استیشن 4 سونی همچنان نسبت به محصول جدید مایکروسافت بالاتر است. هر دو  کمپانی تلاش بسیار زیادی می‌کنند تا با انواع و اقسام روش‌ها، آمار فروش محصولات خودشان را بالاتر ببرند و به این ترتیب چشم انداز جدیدی از کنسول‌های نسل جدیدشان را عرضه نمایند.

مایکروسافت در تعطیلات فصل، 6.6 میلیون کنسول (ایکس باکس وان و 360) را به فروش رساند و در سوی مقابل، سونی رقم 7.5 میلیون دستگاه را در مقابل خود درج کرد. برای کل سال 2014 این میزان برای سونی 18.8 میلیون در مقابل 12.1 میلیون دستگاه مایکروسافت بود.

مشخص است که هنوز راه زیادی در این نبرد و به خصوص 4 و 5 سال آینده باقی مانده است. جایی که مایکروسافت می‌تواند به کمک ویندوز 10 و ارایه بازی‌های انحصاری بیشتر، خلاء به وجود آمده در فروش دستگاه‌ها را پر کند. اما برخی از آنالیست‌ها به چنین امری اعتقاد ندارند و همچنان سونی را برنده این کارزار کنسولی می‌دانند.

اریک اسمیت، یکی از همین تحلیل‌گران پیش‌بینی کرده است که در سال 2019 سونی در حدود 40 درصد بیشتر خواهد فروخت و با اینکه آمار فروش هر دو به سمت رشد خواهد رفت، رقم 80 میلیون برای سونی و 57 میلیون دستگاه برای مایکروسافت ثبت خواهد شد.

همین ارقام به خوبی نشانگر تفاوت در فروش است، اگرچه رشد در میزان کلی فروش کنسول‌ها، نشان می‌دهد که استقبال از این دستگاه‌های انحصاری بازی همچنان رو به صعود بوده و کاربران زیادی جذب نسل جدید این کنسول‌ها خواهند شد.

در نموداری که مشاهده می‌کنید، حتی آمار فروش کنسول‌های قدیمی‌تر PS2 و ایکس‌باکس نیز آورده شده و محصولات نینتندو نیز در آن جای گرفته‌اند، سازنده‌ای که به نظر می‌رسد همچنان دوران افولش با Wii U ادامه خواهد داشت و دیگر قادر به تکرار عصر طلایی Wii در سال‌های 2010 و 2011 نباشد.

nemoodar

شما درباره این نمودار و پیش‌بینی تحلیل‌گران چه نظری دارید؟ آیا سونی خواهد توانست برتری خودش را با این فاصله زیاد حفظ کند و یا رقبا به وی خواهند رسید؟

9 در مورد “در سال 2019 آمار فروش پلی استیشن تا 40 درصد بیشتر از ایکس باکس می‌شود”

  1. سلام آقای پیمان گل‌کار میگم یک جایزه پلی استیشن به مسابقه من چیستم اضافه کنید؟ با تشکر

  2. ماکروسافت سیاست خوبی رو پیش گرفته.با حراج های هفتگی که برای بازی هاش گذاشته مخصوصا حراج این هفتش داره(بعضی بازی ها تا 80%) تمام سعیشو مینکه که این اختلافو کم کنه

    1. ●▬▬ஜ۩۞۩ஜ▬▬ ♔ PEsaRE BaD ♔ ▬▬ஜ۩۞۩ஜ▬▬●

      تو ایران هم اگه یه مارکت بزنه عالی میشه مگه ما ایرانیا
      از این دنیا حق نداریم چرا باید تکنولوژی رو تحریم کنن
      به چه دلیلی دارن بعضی کارا ها رو به کارای دیگه ربط میدن… همین الانشم تو ایران بیشتر گیم نتا دارن از سونی 1-2 استفاده میکنن…مایکروسافت اجازه دسترسی ما رو به اپ استورش بسته.. همین گوگل بخش بازاریابیش ایرانیه درحالی حق دسترسی به توسعه اندروید رو نداریم !!!!

  3. ●▬▬ஜ۩۞۩ஜ▬▬ ♔ PEsaRE BaD ♔ ▬▬ஜ۩۞۩ஜ▬▬●

    اینطوری هم نیست که سونی بزنه جلو با این که ایکس باکس تو ایران گرونه (برا من گرونه) بیشتر کسایی گیم نت دارن از سونی 1-2 بعضیا هم یکی سونی 3 دارن استفاده میکنن کمتر از ایکس باکس استفاده میشه ولی من خودم ایکس باکس رو ترجیح میدم ولی اینکه مایکروسافت تحریم کرده یه بخشایی رو دوست ندارم!!! بهرحال 2019 مونده تا اون موقع قراره مایکروسافت تراشه ای رو بسازه کیفیت بازیا زیاد بشه همچنین بازی volume داره ساخته میشخ نرخ 60 فریم اجرا بشه و بالاتر!!!

  4. بنظر من هم آمار فروش PS4 بالاتر از Xbox One میشه، اما XBOX ONE هم خیلی کنسول جالب و باارزشیه منتها خیلی ها PS4 رو بالاتر میدونن

  5. نه به نظره من این تحلیل اشتباهه و آماره فروش به این شکل نخواهد بود. الانم بیشتره اختلافه موجود مربوط میشه به همون اوایل و قیمته صد دلاری بیشتر ایکس باکس که یه ارایه ضعیفو براش به ارمغان آورد اما اگه مایکروسافت همینطور به دادنه این سری تخفیفاش ادامه بده اختلافشو با سونی کم خواهد کرد. نکته دیگه ایم که میتونه اماره فروش ایکس باکسو بالا ببره همین بحثه استریمو و یکپارچگی با ویندوز 10 که اگه واقعن بتونه پیاده سازیش کنه میتونه به رشده کلی ایکس باکس کمک شایانی کنه.

  6. b nazaram in k froshe sony bishtar az X-box one bode b khater sabeqeye sony toye sakhte console haye baziye .va xbox ba tavajoh b ink nobast , mitone raqibe kheyli qadari vase sony bashe

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH