اکسپریا اس سونی به خانواده نکسوس می‌پیوندد؟!

دیروز خبرهایی منتشر شد که در صورت تحقق یافتن (که البته احتمال آن بسیار زیاد است) می‌تواند Xperia S را تبدیل به چیزی شبیه Xperia Nexus  کند!

مدیر پروژه اوپن سورس اندروید اعلام کرده است که آن‌ها مشغول بررسی عرضه نسخه‌ای خالص و بدون تغییر از اندروید بر روی گوشی قدرتمند اکسپریا اس هستند. ایشان همچنین دلیل انتخاب اکسپریا اس را اینطور توضیح می‌دهد که “اکسپریا اس یکی از گوشی‌های قدرتمند کنونی بازار می‌باشد که امکان باز کردن بوت‌لودر آن فراهم است و همچنین سازنده آن یعنی سونی نیز رابطه تنگاتنگ و خوبی با AOSP (پروژه اوپن سورس اندروید) دارد و حمایت‌های زیادی در راستای ارایه‌ آپدیت‌های اندروید و پیشرفت آن انجام داده است. “پس از عرضه این آپدیت، اکسپریا اس رسما تفاوتی با گوشی‌هایی با عنوان نکسوس نخواهد داشت و می‌توان این مدل را یکی از اعضای خانواده پر افتخار نکسوس‌ها بر‌شمرد.

به نظر می‌رسد گوگل قصد دارد این بار با بسط دادن پروژه نکسوس‌های خودش به دیگر برندهای موبایلی و ارایه و حمایت از چندین گوشی موبایل در یک بازه زمانی مشخص، بازهم گوی سبقت را از اپل برباید. در صورتی که این پروژه موفقیت آمیز باشد و شما تمایلی به داشتن موبایلی با حمایت گوگل دارید، تنها یک انتخاب پیش روی شما نیست و به راحتی می‌توانید بنا بر سلیقه خود از بین چند محصول که حمایت جدی نرم‌افزاری گوگل را دارند یکی را انتخاب کنید.

هم‌اکنون این پروژه با بسط دادن نسخه خالص اندروید به اکسپریا اس رسما کلید خورده است و در آینده نزدیک باید منتظر شنیدن خبرهایی جدید در این مورد یا شاید حتی گوشی‌های جدیدی که قرار است این چنین به‌روزرسانی‌هایی را دریافت ‌کنند باشیم.

به راستی به نظر شما هدف گوگل از ارایه چنین آپدیتی چیست؟

4 در مورد “اکسپریا اس سونی به خانواده نکسوس می‌پیوندد؟!”

  1. من به تازگی به پیشنهاد یکی از دوستام اکسپریا اس رو گرفتم.واقعاً از اچ تی سی قبلیم خیلی خوش دستترو بهتره.الان به حرف دوستم پی بردم که گفت اکسپریا اس خودشو میکشه بالا و می ترکونه … و واقعاً هم داره می ترکونه .از انتخابم واقعاً راضیم 🙂

  2. من عاشق گوگل و نکسوس هاش هستم ولی اکسپریا اس و سونی رو هم دوست دارم خودم هم اکسپریا اس دارم حالا اگه این اتفاق بیوفته یه اکسپریا اس نکسوس دارم و چی میشه من که منتظر همچین جیزی بودم واقا عالی میشه
    Google + Sony = LOVE

  3. به نظر من گوگل کار بسیار خاصی انجام داده . . .

    امیدوارم برای گوشی های شرکت های دیگه هم انجام بگیره . .

    مثلا گوگل برای هر کدوم از گوشی ها یه نسخه ی خالص بده بیرون . . هر کی خواست نصب کنه . .

    1. علیرضا محمدی

      واقعا اگر اینکه شما میگین ممکن بشه به نظرم آندرویید رشدش بسیار بسیار سریعتر از رقبا میشه ولی به نظرم یه جورایی این مورد غیر ممکنه چون اینطوری باید از تمام گوشی ها چندین سال پشتیبانی کنه. تعداد گوشی ها هم کم نیست آخه . ولی مثلا از هر برندی یک یا دو تا گوشی کاملا منطقی به نظر میاد یا باز فوقش برند موتورولا که دیگه مال خود گوگل شده ممکنه این اتفاق بیفته.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH