بدون نیاز به جیلبریک، آی‌فون با ساعت اندرویدی هماهنگ خواهد شد!

watch-600x508

گجت‌های پوشیدنی عالی هستند و داشتن آن‌ها حس خوبی را به انسان منتقل می‌کند! این روزها ساعت‌های هوشمند، کاری کرده‌اند که افراد کمتر به اسمارت فون خود سر زده و این گجت‌ها را بیشتر دوست داشته باشند.

برخی از صاحب‌نظران و منتقدین حوزه فناوری در ابتدا مخالف تولید محصولات پوشیدنی بودند و ساعت هوشمند نیز یکی از آن‌ها بود؛ اما پس از استفاده از این محصولات و کاربرد آن‌ها، این منتقدین از نظر خود برگشته و حتی از طرفداران این گجت‌ها نیز شده‌اند.

اما این گجت‌های هوشمند، در کنار محاسن خوب معایبی نیز دارند. عمر باتری کوتاه و محدود بودن به یک پلت فرم از اصلی‌ترین ایرادات آن‌هاست. به بیان دیگر کاربرانی که علاقه‌مند به خرید ساعت هوشمند هستند، حتما باید به سراغ اسمارت فونی بروند که از همان پلتفرم بهره می‌برد و به همین دلیل آزادی آن‌ها در انتخاب گجت مورد علاقه سلب می‌شود. به همین دلیل اگر کسی ساعت هوشمند اندرویدی تهیه کند، آن‌گاه دیگر باید قید استفاده از آی‌فون را زده و به سراغ اسمارت فون‌های اندرویدی برود.

یکی از توسعه دهندگان نرم افزاری به نام محمد ابو غریبه، مدتی است که به فکر این موضوع افتاده و راهکاری برای رفع آن ارائه کرده است. وی کاری کرده که یک گجت پوشیدنی اندرویدی، به راحتی با سیستم عامل iOS کار کرده و نیاز کاربران را برطرف می‌کند. عالی است واقعا، دیگر نه نیاز به تهیه یک اسمارت فون اندرویدی خواهد بود و نه نیاز به جیلبریک کردن آی‌فون! ابو غریبه خود راه‌های بهره گیری از این فناوری را توضیح می‌دهد و معتقد است که می‌تواند اندروید و iOS را به هم نزدیک کند، او نام آن را ANCS بیان می‌کند.

اپل این فناوری را این گونه توضیح می‌دهد که ANCS مخفف عبارت Apple Notification Center Services است و وظیفه اصلی آن این است که از طریق بلوتوث و لوازم جانبی مرتبطی که از طریق بلوتوث به سیستم عامل iOS متصل می‌شوند، یک راه بسیار ساده و راحت برای دسترسی به اطلاعیه‌ها و Notificationهای اعلامی در این سیستم عامل پیدا کند.

ANCS بر اساس سه اصل طراحی شده است: سادگی، کارایی و مقیاس پذیری. نتیجه این طرح استفاده از قابلیت‌های لوازم جانبی برای اطلاع رسانی است؛ مثلا چراغ‌های LED یا صفحات نمایش این وسایل می‌توانند در نتیجه کار بسیار برای شما مفید باشند.

سوال اینجاست که ابوغریبه، چگونه توانسته ANSC را با Android Wear یکسان سازد؟

این توسعه دهنده، در وب‌سایت Reddit به این سوال پاسخ داده است. وی می‌گوید که این نرم افزار یک فایل APK است که بر روی ساعت هوشمند نصب می‌شود و از بلوتوث اندروید برای اتصال به ANCS که بر روی آی‌فون وجود دارد بهره می‌گیرد.

به بیان دیگر، این اختراع بر روی گجت‌های اندرویدی بارگذاری شده و می‌توان در مواقع ضروری به ANCS هشدار بدهد. این عملکرد بسیار جذاب و جالب است، زیرا به‌طور کامل اجازه دسترسی به اطلاعات دو گجت را نداده و تنها در موارد مورد نظر کاربرد دارد. این کار هم اکنون باعث می‌شود تا گجت های پوشیدنتی اندروید خصوصا ساعت‌های هوشمند، به راحتی هر چه تمام‌تر قابلیت اتصال به تولیدات شرکت اپل را دارا باشند.

می‌توان این حرکت را نوعی هک مثبت دانست که از طریق آن افرادی که آی‌فون داشته و قصد خرید ساعت‌های اندرویدی را دارند، بهره مند می‌شوند. البته آی‌فون داران نیز بدانند که حتما نیازی به خرید ساعت اندرویدی نبوده و می‌توانند تا معرفی ساعت هوشمند اپل منتظر بمانند!

5 در مورد “بدون نیاز به جیلبریک، آی‌فون با ساعت اندرویدی هماهنگ خواهد شد!”

  1. ” حتما نیازی به خرید ساعت اندرویدی نبوده و می‌توانند تا معرفی ساعت هوشمند اپل منتظر بمانند”
    دلم به حال اپلی ها سوخت ! 🙂

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH