فناوری خارق العاده IRIS برای اسمارت فون شما!

برای امنیت بیشتر اسمارت فونها و یا کلا گجت های همراه، باید کمی فراتر برویم! پس از حضور Touch ID خیلی از کاربران به امنیت نسبی گجت ها امیدوار شده بودند تا اینکه در نمایشگاه MWC 2015 فناوری جدید iris معرفی شد. این نرم افزار امنیتی، از یک فناوری جدید به نام Delta ID بهره می‌برد که به شما اجازه می‌دهد تا از چشمانتان به جای رمز عبور استفاده کنید.

dsc_0093-970x646-c

سیستم Delta ID iris یک نرم افزار شناسایی است که با اسمارت فون، تبلت و لپ‌تاپ کار می‌کند. سخت افزار این سیستم یک محصول مینیاتوری است که از یک LED و دوربین مادون قرمز تشکیل شده است. این تجهیزات از الگوهای خاص iris برای عبور از پسورد شما استفاده می‌کنند. انجام تنظیمات ActiveIRIS بر روی تلفن همراه بسیار آسان است و کاربران می‌توانند به راحتی نمونه‌ای از هر دو چشم خود تهیه کرده و بر روی آن ذخیره کنند. این قالب‌ها در تلفن همراه شما ذخیره شده و می‌تواند از فاصله 50 متری، با و بدون عینک چشمان شما را شناسایی کند.

dsc_0094-2-970x646-c

یکی از مدیران اجرایی این پروژه و فناوری Delta ID، این محصول را در انجمن گسترش محصولات کمپانی اینتل در سال 2014 نیز معرفی کرده بود. در آن مراسم، آقای Prabhakar اعلام کردند که چه گونه iris می‌تواند دستگاه شما را با استفاده از شناسایی چشمان شما در کمتر از 150 میلی ثانیه باز کند؛ اما سیستم Delta ID سعی دارد تا با استفاده از پیچیدگی‌های خاص چشمان انسان، این فرآیند تشخیص را به عنوان جایگزینی قدرتمند برای قفل صفحه نمایش گجت شما تبدیل کند. این کمپانی همچنان اعلام کرده است که تکنولوژی ActiveIRIS می‌تواند در پرداخت‌های آنلاین و حساب‌های بانکی نیز به شما کمک کند.

dsc_0091-3-970x646-c

دلتا آی دی، از نوعی فناوری های تشخیص استفاده می‌کند که در آن امواج امنیتی بیومتریک نقش اساسی را ایفا می‌کنند. در واقع این سیستم منحصر به فرد، چیزی شبیه به Touch ID کمپانی اپل و قابلیت Face Unlock اندروید است، اما با قدرت و فناوری به روزتر.

به طور مثال، امسال در مراسم MWC 2015 کمپانی ZTE برای اسمارت فون جدید خود یعنی ZTE Grand S3 از قابلیت جدید EyeVerify بهره برده که یک نرم افزار امنیتی است. EyeVerify سعی می‌کند تا با استفاده از رگ‌های چشم کاربر او را شناسایی کرده و قفل گوشی را باز نماید.

dsc_0089-2-970x646-c

به گفته مسئولان این شرکت، دلتا آی دی، برای تمامی سیستم عامل‌های موبایل و لپ‌تاپ قابل استفاده خواهد بود. همچنین این کمپانی با همکاری شرکت ژاپنی fujitsu به دنبال عرضه اسمارت فونی اولیه است که با فناوری ActiveIRIS کار می‌کند. قابل ذکر است که فوجیتسو در کنگره جهانی موبایل بارسلونا نمونه‌ای اولیه از کارهای خود را به نمایش گذاشته است. این فناوری جذاب در نمونه‌های اولیه به خوبی کار کرده و با سرعت بسیار مناسبی به راحتی عمل کرده است. همانطور که گفته شد یکی از ویژگی‌های مهم این فناوری، عملکرد آن زیر یک ثانیه است.

هنوز هیچ تاریخی برای معرفی دستگاهی با این فناوری اعلام نشده است، اما گزارش‌ها نشان می‌دهد که فوجیتسو در تلاش است تا از این تکنولوژی در اکثر محصولات خود استفاده کند. البته به نظر می‌رسد که ورود ActiveIRIS به بازار تلفن‌های همراه خیلی زودتر از چیزی که به نظر می‌رسد اتفاق بی افتد. تولیدکنندگان گجت‌های همراه، به خصوص اسمارت فون‌ها، در راستای بالا بردن امنیت محصولاتشان، همیشه با یکدیگر در رقابت هستند.

dsc_0090-3-970x646-c

از این به بعد، هرگاه پسورد خود را فراموش کنید، تنها کافی است به گوشی خود نگاه کنید!

7 در مورد “فناوری خارق العاده IRIS برای اسمارت فون شما!”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH