یاهو می‌خواهد کلمه عبور را از روی ایمیل‌های خود حذف کنید!

یکی از سخت‌ترین کارهایی که کاربران به صورت روزانه با آن روبه‌رو هستند، به یاد داشتن رمزهای عبور متفاوت برای استفاده از سرویس‌های گوناگون است. بعضی از کاربران نیز برای راحتی کار خود از یک رمز عبور برای تمام سرویس‌ها استفاده می‌کنند که این به هیچ وجه پیشنهاد نمی‌شود.

Yahoo-wants-to-kill-passwords-for-good

شرکت یاهو به تازگی در این رابطه اعلام کرد که بنا بر تقاضای بسیار کاربران، قصد دارد کلمه عبور دائمی را از سرویس ایمیل خود حذف کرده و به جای آن هر زمان که کاربر قصد ورود به پنل خود را دارد، یک کلمه عبور جدید برای او از طریق SMS ارسال شود.

برای این‌کار، کاربر باید تنظیمات مربوط را انجام داده و شماره موبایل خود را ثبت کند تا در زمان بعدی که قصد ورود به صفحه ایمیل را دارد، رمز عبور به صورت خودکار به تلفن همراه او ارسال شود.

هم اکنون این سرویس تنها در ایالات متحده در دسترس بوده و کاربران در این کشور می‌توانند از آن استفاده کنند.

برای حذف کلمه عبور شاید کمی زود باشد و باید تا همه‌گیر شدن سنسورهایی مانند شناسایی اثرانگشت در تمام کامپیوترها منتظر بمانیم. شاید هم سرویسی بهتر و راحت‌تر توسط یکی از کمپانی‌های پیشرو ارائه شد تا نیازی به سخت افزارهای اینچنینی نباشد و اطلاعات کاربران نیز حفظ شود.

به هرحال هنوز هیچ صحبتی درمورد ارائه این سرویس در دیگر کشورها نشده است. نظر شما دراین رابطه چیست؟

4 در مورد “یاهو می‌خواهد کلمه عبور را از روی ایمیل‌های خود حذف کنید!”

  1. منطقی نیست. کسی که اطلاعات ایمیلش براش مهمه رمزشو فراموش نمیکنه… بعدشم شاید گوشی دستمون نباشه اون لحظه

  2. واقعا سرویس مزخرفیه اگه این کارو بکنند چون هر دفعه باید اس ام اس بیاد چند وقته دیگه هم بخواهند تحریم کنند دیگه اصلا نمی تونیم به ایمیلمون دست پیدا کنیم

  3. چه کاریه !!! شاید یک جا باشیم گوشیمون همراهمون نباشه. اختیاریش باید بکنند. باز هم به نظر من منطقی نیست که آدم ایمیلش رو به بهمراه داشتن مبایلش وابسته کنه.

  4. با این روش کار رو برای افرادی که هک بلد نیستن هم راحت میکنه
    گوشی طرفو می دزدن با این کار تمام زندگی طرف هک میشه!

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH