نگاهی نزدیک به ویندوز 10 موبایل با شماره ساخت 10030

اگر شما هم اخبار مربوط به ویندوز فون را دنبال کرده باشید می‌دانید که مایکروسافت همچون نسخه دسکتاپ برای نسخه موبایلی ویندوز هم ورژن آزمایشی منتشر کرده که توسعه دهندگان می‌توانند آن را نصب کنند و ایرادات و پیشنهادات خود را مستقیما به اطلاع مایکروسافت برسانند.

به نظر می‌رسد مایکروسافت علاقه‌ای به استفاده از نام ویندوز فون ندارد و تصمیم گرفته با گفتن ویندوز برای موبایل از یکپارچگی این سیستم عامل در دسکتاپ و موبایل‌ها پرده بر دارد که این امر با برنامه‌های universal (فراگیر) امکان پذیر شده است که آن‌ها را ویندوز اپ می‌نامند. در این مقاله به نکات و امکانات جدید اضافه شده به ویندوز موبایل خواهیم پرداخت، همراه ما باشید:

صفحه شروع: در طراحی این صفحه شاهد شفاف شدن کاشی‌های هوشمند هستیم که حالا به جای پس زمینه مشکی یا سفید می‌توانید از تصاویر مختلفی استفاده کنید. در این بخش همچنین می‌توان تغییراتی در اندازه کاشی‌ها مشاهده کرد که به شخصی سازی بیشتر صفحه شروع کمک می‌کند.

img9-180x300

نرم افزار جدید مسیریابی: پس از بی‌مهری نقشه‌های نوکیا نسبت به سیستم عامل مایکروسافت حال شاهد برنامه مسیریابی جدیدی در نسخه پیش نمایش ویندوز 10 برای موبایل هستیم که به صورت universal (فراگیر) طراحی شده است و از امکاناتی چون مسیریابی صوتی و طراحی جدید بهره می‌برد.

img14-180x300

کیبرد: کیبرد ویندوز فون همواره از بهترین کیبرد‌ها در بین سیستم عامل‌های موبایلی بوده و استفاده از آن سرعت تایپ را بالا برده و غلط‌های تایپی را نیز کاهش می‌دهد. در ویندوز 10 موبایل قابلیت‌های جدیدی نیز اضافه شده که ظاهری مدرن‌تر و کاربردی‌تر به کیبرد مایکروسافت بخشیده‌اند.

img12-180x300

بخش اعلانات: در بخش اعلانات معمولا ویندوز فون از بقیه سیستم عامل‌ها عقب بود ولی اکنون تغییرات در این بخش سرعت بالاتری گرفته و کاستی‌ها کمتر شده است و می‌توان به اضافه شدن دسترسی‌های سریع بیشتر و قابلیت‌های شخصی سازی بالاتر اشاره کرد.

به نظر می‌رسد مایکروسافت صدای کاربران را شنیده و در صدد است تا با نزدیک شدن به استانداردهای دیگر سیستم عامل‌ها دل کاربران را بدست بیاورد. ویندوز 10 برای موبایل می‌تواند نقطه آغاز جهش برای مایکروسافت در حوزه‌ی تلفن همراه باشد. نظر شما چیست؟

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH