اینترنت ایرانسل غش کرد!

4g-irancell

حدود بیستم اسفند ماه بود که تصمیم گرفتم یک بسته سه ماهه اینترنت ایرانسل، آن هم با حجم ۱۰ گیگابایت در ماه (مجموع ۳۰ گیگابایت)، خریداری کنم. هنوز تخفیف‌های ۵۰ درصد این شرکت برای بسته‌های بلند مدت وجود داشت و به همین خاطر مبلغ پرداختی منصفانه به نظر می‌رسید و وسوسه شدم تا بسته‌ای مازاد بر مصرف عادی خودم بگیرم که از بابت عدم قطعی آن نیز مطمئن باشم. خوشبختانه خانه ما در محدوده پشتیبانی از شبکه 4G‌ نیز قرار داشت و به همین خاطر با سرعت مناسب از نت استفاده می‌کردم.

همه چیز به خوبی و خوشی جریان داشت که ناگهان در روز ۱۱ فروردین، اینترنتم قطع شد! ابتدا فکر کردم مربوط به اختلال شبکه است اما هرچی صبر کردم چیزی حل نشد. مطمئن بودم که تنها بخش کمی از حجم بسته اینترنتی خودم را مصرف کردم اما باز برای اطمینان، نگاهی به آن در قسمت دیتای موبایل گوشی انداختم. حدسم درست بود، همچنان حجم داشتم اما اینترنتم قطع بود.

تصمیم گرفتم به ۷۰۰ زنگ زده و علت مشکل را جویا شوم. در کمال شگفتی متوجه شدم که شارژ گوشی هم صفر شده (به علت اعتباری بودن سیم کارت) و در واقع پس از قطع شدن بسته اینترنتی، دستگاه به صورت خودجوش تمام شارژ من را هم خورده بود، بدون اینکه هیچ گونه اطلاعی داده باشد! در اینجا خاطره ناگواری برایم زنده شد و آن مربوط به زمانی بود که یک سیم کارت دایمی آی‌سیم داشتم. در آن موقع حجم بسته اینترنتیم تمام شده بود و از آنجایی که فکر می‌کردم پیش از پایان یافتن، ایرانسل حداقل یک پیامک تمدید و یا اخطار می‌دهد، همچنان دیتای گوشی را فعال نگاه داشته بودم و همین امر سبب شد تا بالای ۶۰ هزار تومان قبض صادر شده و خطم هم یک طرفه شود! باز خدا رو شکر کردم که این بار، خط ایرانسلم اعتباری بود و آی‌سیم قبلی را فعال نکرده‌ام؛ وگرنه بازهم دچار چنین بلایی، آن هم از نوعی دیگر می‌شدم.

به ناچار خط را شارژ کردم و با ۷۰۰ تماس گرفتم. پس از نزدیک به ۱۰ دقیقه انتظار و شنیدن توصیه‌های مختلف سخنگوی خودکار، موفق به صحبت با اپراتور شدم. وی که اتفاقا فرد مودبی بود، به من اعلام کرد که برخی از خطوط همچون خط شما، دچار مشکل شده و در سیستم تنها اعلام کرده‌اند که در حال پیگیری و برطرف سازی مشکل هستند. او ابراز امیدواری کرد که تا فردا صبح این مشکل حل شود و از آنجایی که خط خانه ما PCM‌ است (قابلیت ارایه ADSL ندارد) و همراه اول هم دارای سرعت مناسبی در منطقه‌مان نیست، پس به ناچار در انتظار فعال شدن اینترنت، آن هم زمانی که نیاز مبرمی به آن داشتم، باقی ماندم. صبح هم آمد، اما خبری نشد. جالب اینجا بود که اینترنت به صورت مصرف آزاد فعال بود اما بسته اینترنتی سه ماهه کار نمی‌کرد! ناچارا دوباره به ۷۰۰ زنگ زدم و این بار اپراتوری که کم حوصله به نظر می‌رسید، پس از نزدیک به ۵ دقیقه انتظار، پاسخ داد. وی هم جواب نفر دیروزی را تکرار کرد و هنگامی که از وی پرسیدم الان من بایستی چه کنم، گفت که یک بسته اینترنت دیگر بخرید! برایم خیلی جالب بود، من بسته ۳ ماهه داشتم اما اپراتور پیشنهاد می‌داد که یک بسته دیگر بخر و جالب‌تر هم اینکه وقتی پرسیدم این زمان از دست رفته به خاطر قطعی آیا به بسته من اضافه خواهد شد، پاسخ خیر را شنیدم! در واقع وی به من توصیه می‌کرد به دلیل آنکه بسته اینترنتی به خاطر مشکلات فنی ایرانسل قطع شده، نه تنها یک بسته دیگر بخرم، بلکه مدت قطعی این پکیج (که هنوز هم ادامه دارد) به بسته سه ماهه بنده اضافه نخواهد شد. درباره شارژ از دست رفته هم پرسیدم و وی گفت که این مورد را هم پیگیری خواهند کرد!

خلاصه بسته سه ماهه من ساعات طولانی است که غش کرده (تا زمان انتشار این مقاله) و با آنکه اینترنت ایرانسل فعال است، اما قادر به استفاده از نت نیستم مگر آنکه هزینه فعال‌سازی یک بسته دیگر را هم بپردازم! حالا اینکه با فعال کردن این بسته (به خصوص اگر طولانی مدت باشد) چه بر سر بسته قبلی خواهد آمد و اصلا چه تضمینی در فعالیت درست آن وجود دارد، از دیگر ابهاماتی است که تا وارد نشدن به وادی تاریکش، نمی‌توان نتیجه گیری درستی کرد! (احتمال به روز رسانی این مطلب وجود دارد)

نظر شما درباره بسته‌های اینترنتی ایرانسل (به خصوص بلند مدت) آن چیست؟ آیا شما هم با تجربه‌های مشابهی برخورد کرده‌اید؟

121 در مورد “اینترنت ایرانسل غش کرد!”

  1. درود
    دوساله خط ایرانسل دارم .خط دایمی. الان متوجه شدم داره ماهی یکبار برام قبض میاد .‌‌ آدم تنهایی هستم نه دوستی دارم و نه به کسی زنگ می زنم .گاهی پیامک به آژانس . تصمیم نگرفتم به جایی زنگ بزنم چونکه هیچ مرجعی نیست. سیم رو از گوشی درآوردم می‌خوام یه ویدیو کوتاه بذارم یوتوب درحالیکه دارم سیم کارت رو آتش می زنم .همین و بس. بهترین چاره همینه . احساس امنیتی نیست که نیست

  2. منم دو بار بسته ی شبانه خریدم ، هر بار اصلن نت کار نمیکرد و روی برنامه ی ایرانسلمن بسته موجود بود ولی مصرف نمیشد اصلن

  3. اینترنت شبانه ایرانسل خرابه جا داره از این تریبون بشورمشون بزارمشون کنار . پولایی ک اینجوری به دست میاری ****************

  4. من بسته ایرانسل گرفتم پیام فعال سازی هم اومد
    اما وختی داده رو روشن میکنم از شارژم کسر میشه
    وختی هم میخوام موجودی بسته امو نگاه کنم میگه شما بسته فعالی ندارید
    اگه فعال نشده چرا پیام میاد

  5. منم همین اتفاق برام افتاد و بعد از چند روز یه بسته ی ۷ گیگ یه ماهه گرفتم.
    اتفاقی که برام افتاد این بود که بعد از خرید سیمکارت یه بسته خریدم که بعد از آن ۲۰ گیگ هدیه داد خلاصه خوشحال شدم بعد از اون که یه هفته مونده بود که تموم بشه با تموم شدن بسته ای که خریده بودم بسته ۲۰ گیگ که فقط ۳ یا ۴ گیگ ازش استفاده کردم با تموم شدن اون بسته، بسته هدیه هم قطع شد جالب هم اینه که اعتبارمم صفر شد و مجبور شدم که یه بسته بگیرم الان هم که بسته دارم تا وقتی که ۴ گیگ حجم بستم بود تو ایرانسل من ۲۰ گیگ اینترنت هدیه ام داده بود و الان که نگاه کردم حجم بستم ۲ گیگه بسته هدیه ام رفته.
    ینی میخوام بگم اینا به غیر از دزدی آدمو هم سرکار می زارن‌ که بسته رو زود تموم کنن و دوباره یه بسته جدید بگیرن که پول اون بسته هم میره تو جیبشون.
    منم به این خاطر که بعد از قطعی اینترنت سیمکارت همراه اولم ضعیف شده بود مجبور شدم که ایرانسل بگیرم.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH