آیا می‌دانید که اولین تلفن مجهز به صفحه نمایش سه بعدی سال 2002 آغاز بکار کرد؟

HTC EVO 3D و LG Optimus 3D را به یاد می‌آورید؟ اگر هم نیاورید تقصیر شما نیست. سال 2011 بود که این دو تلفن به دلیل اینکه مجهز به اولین صفحات نمایش سه‌بعدی بودند، حسابی خبر ساز شدند، ولی سه‌بعدی بودن آنها دلیلی برای محبوبیت آن‌ها نشد.

با اینکه این دو تلفن را اولین گوشی‌های مجهز به صفحه نمایش سه‌بعدی می‌دانستند که در دنیا آغاز بکار کردند، نوامبر سال 2002 بود که در واقع اولین هندست مجهز به صفحه نمایش سه‌بعدی عرضه شد. نام این هندست Sharp mova SH251iS بود. این تلفن فقط در ژاپن و تحت اپراتور محلی NTT DoCoMo عرضه شد، شاید به همین دلیل هم است که از آن چیزی نشنیده‌اید.

این تلفن در صفحه نمایش 2.2 اینچی خودش از فن‌آوری مانع اختلاف منظر استفاده می‌کرد. یعنی همان فن‌آوری که در دو هندست Evo 3D و Optimus 3D یه دهه بعد استفاده شد. کاربران می‌توانستند بدون استفاده از هر نوع عینک خاصی عمق در تصاویر را ببینند.

یک دوربین 0.3 مگاپیکسلی درون این تلفن قرار گرفته بود که با کمک یک ویرایشگر تصویر، تصاویر 2 بعدی گرفته شده را به سه بعدی تبدیل می‌کرد.

سال 2007 نیز یک تلفن سه‌بعدی دیگر این بار از سامسونگ عرضه شد. این تلفن اما با کمک دوربین 1.3 مگاپیکسلی‌اش قادر به گرفتن تصاویر سه‌بعدی بود. این هندست دارای یک صفحه نمایش 2.2 اینچی با رزولوشن 320×240 پیکسل بود و از همان فن‌آوری مانع اختلاف منظر استفاده می‌کرد.

با وجود جالب توجه بودن این فن‌آوری، هیچ‌گاه از تلفن‌های سه‌بعدی آنقدر که باید استقبال نشد. هیچ کمپانی هم علاقه چندانی تا بحال برای ساختن چنین تلفن‌هایی از خود نشان نداده است.

اما نظر شما چیست؟ در زیر می‌توانید تصاویر این تلفن‌ها را ببینید:

Sharp mova SH251iS

Sharp-mova-SH251iS

Samsung SCH-B710

Samsung-SCH-B710

Samsung-SCH-B710 (1)

HTC EVO 3D

HTC-EVO-3D

LG Optimus 3D

LG-Optimus-3D

2 در مورد “آیا می‌دانید که اولین تلفن مجهز به صفحه نمایش سه بعدی سال 2002 آغاز بکار کرد؟”

  1. منم یه evo3d داشتن دوربینش فوق العاده بود…بردمش تایلند همه اونجا تعجب کرده بودن..ظاهرا واسه بازار تایلند اصلا عرضه نشده بود…یک سال و خورده ای داشتمش..واقعا کیفیت ساخت htcاون موقع مثال زدنی بود و با روز اولش هیچ فرقی نکرده بود…یادش بخیر

  2. یادش بخیر اولین گوشی هوشمندی ک گرفتم HTC EVO۳d بود و یک سال و نیم داشتمش عالی بود تو زمان خودش خاص بود با دو دوربین ک واسه عکس و فیلم سه بعدی بود. بعد از دستم افتاد صفحه نمایشش شکست و درستش کردم اما دیگ مثل قبل نشد و هنگ و کرش میکرد و صفحه فریز میشد ک مجبور شدم زیر قیمت بدم و همزمان تو پاساژ علادین تازه گلکسی ۴ امده بود هی تبلیغات ۸ هسته ایی و… میکردن منم گول خوردم با اینکه بیشتر از بودجم بود خریدمش و سر شیش ماه نشد فروختم نوت ۳ اسنپدراگون رو خریدم.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH