سود اچ‌تی‌سی در سه ماهه نخست سال 2015!

کمپانی تایوانی اچ‌تی‌سی، یک کمپانی بزرگ است که در سال گذشته میلادی دائما ضرر و زیان داشت و ارزش سهامش افت بسیاری داشت؛ اما اکنون بعد از سپری شدن 3 ماه از سال جدید میلادی مسئولان این شرکت، گزارش سود خالص 11.6 میلیون دلاری را اعلام کرده‌اند! زمانی به پیشرفت مالی این کمپانی  پی می‌بریم که به بازه زمانی یکسان در سال گذشت بنگریم، جایی که اچ‌تی‌سی 60 میلیون دلار ضرر کرده بود! درآمد کلی اچ‌تی‌سی نیز در این سه ماه به 1.3 میلیارد دلار رسیده است که نسبت به سال گذشته که 1.06 میلیارد دلار بود، بسیار بهبود یافته است.

htcmoney2در نگاه اول، شاید بتوان گفت که اچ‌تی‌سی سود مالی خوبی نبست به همین بازه زمانی در سال گذشته داشته است ولی، مسئله‌ای که کمی نگران‌کننده است، کاهش فروش محصولات این کمپانی در برابر سه ماهه چهارم سال گذشته است؛ زیرا در سه ماهه آخر سال 2014، فروش وان M8 و نکسوس9 اچ‌تی‌سی بسیار زیاد بود. این موضوع، برخی از مسئولان این شرکت را نگران کرده اما باید گفت که اچ‌تی‌سی امسال نیز محصولاتی بسیار خوبی مانند وان M9 را دارد که احتمالا فروش خوبی را خواهد داشت.

پرچم‌دار جدید اچ‌تی‌سی از مشخصات سخت‌افزاری و نرم‌افزاری بسیار خوبی همچون پردازنده 64 بیتی 8 هسته‌ای، چیپ‌ست اسنپدراگون 810، واحد گرافیکی آدرنو 430، 3 گیگابایت رم، 32 گیگابایت حافظه داخلی (امکان ارتقا از طریق میکرو اس‌دی تا 128 گیگابایت)، باتری 2840 میلی‌آمپری، صفحه‌نمایش 5 اینچی، دوربین 4 مگاپیکسلی اولتراپیکسلی در جلو و دوربین 20 مگاپیکسلی درعقب بهره‌مند است (بررسی اختصاصی این گوشی در آی‌تی‌رسان).

اما آیا وان M9 برای سود مالی این کمپانی کافی است؟ مطمئنا خیر؛ البته مسئولان این شرکت نیز در جریان این موضوع هستند و قصد دارند در یک مراسم رسانه‌ای در 8 آوریل، چند محصول از جمله وان M9 پلاس را معرفی کند. از مشخصات +M9 می‌شود به چیپ‌ست اسنپدراگون 810، صفحه نمایش با وضوح 1440 × 2560 و دوبین 16 یا 20 مگاپیکسلی اشاره کرد.

نظر شما چیست؟ آیا اچ‌تی‌سی با ارائه محصولاتی چون وان M9 و وان +M9 به موفقیت در بازار جهانی امسال خواهد رسید؟

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH