7 ویژگی جالب که یک اسمارت فون پرچم‌دار می‌بایست از آن‌ها بهره‌مند باشد

در طول چند سال گذشته کمپانی‌های تولید کننده اسمارت فون ویژگی‌های جدید و جالبی را بر روی محصولات خود افزوده‌اند که در اغلب موارد با استقبال گسترده کاربران مواجه شده‌اند. برخی از این ویژگی‌ها تنها محدود به یک کمپانی می‌شود و در واقع کاربران سایر کمپانی‌ها از چنین ویژگی‌ای بی‌بهره هستند. البته در این میان برخی قابلیت‌ها نیز وجود دارند که تنها در یک محصول و با تبلیغات گسترده روانه بازار می‌شوند اما به‌دلیل عدم استقبال کاربران کم کم از صحنه روزگار خداحافظی می‌کنند.

در این مقاله چندین ویژگی را معرفی خواهیم کرد که در حال حاضر برخی از اسمارت فون‌ها از آن‌ها بهره مند هستند اما در واقع در هیچ محصولی شاهد تمامی این ویژگی‌ها نیستیم. پس برای آشنایی با آن‌ها در ادامه مقاله همراه ما باشید:

اسپیکر‌های استریو

Stereo-speakers

منظورمان از اسپیکر‌های استریو، اسپیکر‌هایی نیست که فقط می‌بایست در بخش جلویی دستگاه قرار بگیرند. با بزرگ شدن روز افزون صفحه نمایش‌ها که گوشی را تبدیل به یک دستگاه عالی برای فعالیت‌های مالتی مدیا می‌کند، پس می‌بایست اسپیکرهای قدرتمندی نیز بر روی محصول سوار شده باشد که در این صورت دستگاه تماما یک سینمای کوچک اما قدرتمند در جیب شما خواهد بود. اگر یکی از دوست داران کیفیت و قدرت صدا بالا در اسمارت فون هستید سری وان اچ‌تی‌سی می‌توانند یکی از بهترین گزینه‌ها برای شما باشند.

مقاومت در برابر آب و گرد و غبار

Water-and-dust-resistance

ویژگی ضد آب و گرد و غبار بودن اسمارت فون‌ها که در ابتدا توسط سونی به رسمیت شناخته شد توانست استقبال بسیار خوبی را از بین کاربران به خود جلب کند و محصولات بسیار خوبی نیز با چنین ویژگی‌ای از سوی سونی روانه بازار شدند. چندی بعد کمپانی‌هایی نظیر سامسونگ و اچ‌تی‌سی نیز محصولاتی را با قابلیت مقاومت در برابر آب روانه بازار ساختند. اما با وجود علاقه کاربران به چنین اسمارت فون‌هایی، امسال کمپانی سامسونگ پرچم‌دار جدیدش را بدون این ویژگی معرفی کرد و بر خلاف گلکسی S5، گلکسی S6 در برابر آب و گرد و غبار مقاوم نیست. محصولات سری Z سونی یکی از بهترین‌ها در این زمینه هستند.

صفحه نمایش با قابلیت شخصی سازی و مالتی تسکینگ

Split-screen--multi-tasking

محصولاتی از سوی کمپانی‌های ال‌جی و سامسونگ قادر هستند تا در صفحه نمایش چندین برنامه را به‌صورت همزمان اجرا کنند که این قابلیت امکان سریع‌تر شدن کار‌ها را به کاربر می‌دهد و وی می‌تواند چندین برنامه را به‌صورت کوچک شده اما همزمان در صفحه نمایش مشاهده نماید. پس اکنون نیز با قدرتمند شدن روز افزون اسمارت فون‌ها می‌بایست در تمامی آن‌ها شاهد چنین امکانی باشیم اما فعلا چنین اتفاقی نیافتاده است! محصولات سری نوت سامسونگ یکی از بهترین‌ها برای چنین کاری هستند.

قلم هوشمند

S-Pen

سامسونگ از آن‌جایی که بسیار دوست دارد که همیشه یکی از اولین‌ها باشد، در طول چند سال گذشته برای اولین بار قلم هوشمند خود را با نام S-Pen معرفی کرد که قابلیت‌های بسیار زیادی را در اختیار کاربران قرار می‌گذاشت و از لحاظ نرم افزاری نیز این کمپانی توسعه‌های بسیار زیادی را برای این قلم هوشمند در اسمارت فون‌های سری نوت قرار داد که کاربران از طریق آن به ویژگی‌هایی دسترسی داشتند که کاربران سایر کمپانی‌ها همچنان حسرت چنین قابلیتی را در اسمارت فون خود دارند. البته بعد از این محصولات، ال‌جی نیز در این زمینه دست به کار شد و اسمارت فون‌هایی را با قلم استایلوس روانه بازار کرد.

حالت سکوت از طریق دکمه فیزیکی

Physical-mute-switch

اگر با یکی از اسمارت فون‌های کمپانی اپل که آی‌فون نامیده می‌شوند ساعاتی را کار کرده باشید حتما متوجه شده‌اید که در بخش بالایی دکمه‌های افزایش و کاهش صدا یک دکمه قرار دارد که از طریق آن می‌توانید به سادگی و بدون نیاز به باز کردن صفحه نمایش گوشی، آن را در حالت سکوت قرار دهید. این ویژگی باعث می‌شود که شما بتوانید در زمان‌های حساس نظیر جلسات کاری و… بسیار سریع اسمارت فون خود را در حالت سکوت قرار دهید. البته این از ویژگی‌هایی است که از چند سال پیش کاربران سایر کمپانی‌ها منتظر چنین قابلیتی در اسمارت فون خود هستند اما تاکنون تنها کاربران اپل توانسته‌اند از آن بهره‌مند شوند.

فلاش LED دوگانه (دو رنگ)

Untitled-1

در شرایط نور طبیعی و کامل زمانی که با اسمارت فون خود عکاسی می‌کنید نیازی به استفاده از فلاش دوربین نیست اما در زمان‌هایی که نور محیط کم است شما برای ثبت جزییات و تصاویر بهتر می‌بایست از فلاش دوربین خود استفاده کنید. البته زمانی که فلاش دوربین شما تک رنگ و سفید باشد تصویر ثبت شده زیاد به سفیدی می‌زند اما اسمارت فون‌هایی نیز وجود دارند که دارای دو فلاش هستند که رنگ یکی از آن‌ها تقریبا زرد است و باعث می‌شود نور تصاویر طبیعی و خوش‌آیند باشد.

سنسور اثر انگشت (اسکنر بیومتریک)

Biometric-scanner

آی‌فون 5s اولین محصولی بود که به‌صورت رسمی سنسور اثر انگشت را وارد دنیای اسمارت فون‌ها کرد و بعد از آن نیز چنین سنسوری را روی آی‌فون 6 و آی‌فون 6 پلاس قرار دارد. کمپانی سامسونگ نیز در گلکسی S5 از چنین سنسوری بهره می‌برد که نسبت به سنسور اپل چندان عملکرد مناسبی نداشت اما در گلکسی S6 این مشکل را نیز مرتفع کرد و اکنون عملکرد بسیار مناسبی دارد و می‌تواند با نماینده اپل در این زمینه رقابت کند. البته استفاده از سنسور اثر انگشت در انحصار این دو کمپانی نیست و اسمارت فونی‌هایی از سوی اچ‌تی‌سی، هواوی و… نیز دارای چنین ویژگی‌ای هستند که انتظار می‌رود که پرچم‌داران امسال نیز این قابلیت را فراموش نکنند. زیرا هم امنیت مناسبی را برای اطلاعات گوشی به ارمغان می‌آورد و هم قفل گشایی دستگاه توسط کاربران بسیار سریع انجام می‌شود.

3 در مورد “7 ویژگی جالب که یک اسمارت فون پرچم‌دار می‌بایست از آن‌ها بهره‌مند باشد”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH