اکسپریا Z4، محصولی که شایسته لقب پرچم‌داری نیست! اما چرا؟

بعد از هفته‌ها شایعه و اخبار مختلف بالاخره کمپانی سونی روز گذشته پرچم‌دار جدید خود را معرفی کرد که محصولی در واقع به‌روز شده اکسپریا Z3 بود و برخلاف تمامی شایعات که حکایت از بدنه تمام فلزی این محصول داشتند، اکسپریا Z4 نیز همانند گذشته با بدنه‌ای که از ترکیب فلز و شیشه ساخته شده، روانه بازار‌های ژاپن شد. البته موضوع این است که آیا باید این محصول را پرچم‌دار بنامیم یا خیر؟

ابتدا بیایید نگاهی به مشخصات کلی این محصول بیندازیم: اگر سونی اکسپریا Z4 را در دستان خود بگیرید شاید اصلا متوجه نشوید که یک نسل بالاتر از اکسپریا Z3 در دستان شما قرار گرفته است. چون هیچ تفاوتی جز مکان اسپیکر‌ها ندارد و دستگاه نسبت به نسخه قبلی تنها 0.4 میلی متر کاهش ضخامت داشته است ولی وزنش سبک‌تر شده و اکنون اگر بر روی ترازو برود عدد 144 گرم نمایش داده خواهد شد (این‌ها تمامی تغییرات ظاهری این محصول هستند).

xperiaz4.0.0

اکسپریا Z4 صفحه نمایشی 5.2 اینچی با وضوح تصویر فول اچ‌دی دارد و پنل آن نیز از نوع IPS LCD است و همانند اکسپریا Z3 قادر است تا 10 انگشت را به‌صورت همزمان تشخیص دهد. همانند همیشه موتور‌های نرم افزاری Trilumions و X-Reality نیز بر روی این محصول قرار دارند اما کمی ارتقا یافته‌اند. تمامی تفاوت‌های اصلی به بخش زیرین صفحه نمایش باز می‌گردد که در آن یک پردازنده 64 بیتی و 8 هشته‌ای اسنپدراگون 810 قرار گرفته است و 3 گیگابایت نیز حافظه رم برای آن اختصاص داده شده است. این محصول 32 گیگابایت حافظه داخلی دارد و افزایش آن از طریق کارت حافظه تا 128 گیگابایت نیز برای کاربر میسر است.

4 ویژگی‌ای که بدون آن‌ها اکسپریا Z4 نمی‌تواند با سایر پرچم‌دارن رقابت کند!

بخش پشتی این پرچم‌دار (؟) میزبان یک دوربین 20.7 مگاپیکسلی است (درست همانند آنچه که در اکسپریا Z3 دیده بودیم) و در بخش جلویی دستگاه نیز با کمی ارتقا یک دوربین 5.1 مگاپیکسلی برای مکالمات تصویر و عکاسی سلفی تعبیه شده است.

با این اوصاف پرچم‌دار جدید سونی چه قابلیت‌هایی نسبت به نسخه قبلی دارد؟ باید بگوییم که تقریبا پردازنده دستگاه بهبود یافته، حافظه رم آن نیز افزایش یافته است و سیستم عامل پیش فرض آن اندروید 5.0 است. همین؟ متاسفانه بله، سونی علاقه دارد که هر دو دوره یک بار تغییرات زیادی را بر اسمارت فون‌های خود ایجاد کند اما فعلا این محصول هیچ تغییر این چنینی را تجربه نکرده است و تنها شاهد اسمارت فونی ارتقا یافته و نه در حد پرچم‌دار هستیم. البته همان طور که گفته شد این محصول تنها برای بازار ژاپن ساخته شده است و بر اساس گفته سونی پرچم‌دار اصلی این شرکت نیست، اما هرچه که باشد نام نسل بعدی پرچم‌دار سونی را یدک می‌کشد و اصلا این اتفاق خوش آیند نیست. البته انتظار می‌رود که سونی هر چه سریع‌تر نسخه جهانی اسمارت فون خود را معرفی کند تا بلکه بتواند دوباره وارد چرخه رقابت شود.

Cover-Window-case-available-in-four-colors

باید صادقانه بگوییم که دلیل چنین اتفاقی را نمی‌دانیم. سونی روز گذشته در یک اقدام نامتعارف پرچم‌دارش را با نامی که انتظار می‌رفت معرفی کرد اما می‌گوید این پرچم‌دار نیست و تنها یک نسخه برای بازار ژاپن است. اما هرچه که باشد منتظر یک محصول با بدنه فلزی و همچنان خوش ساخت از سوی سونی هستیم که در کنار سخت افزار قدرتمند بتواند در سایر موارد نیز کاربران را شیفته خود سازد. مدتی است که سونی حرف‌هایی در خصوص کاهش میزان تولید در زمینه اسمارت فون‌ها می‌زند و تصمیم دارد که تولید میان‌رده‌های خود را کاهش دهد اما باید بگوییم که اگر پرچم‌دار اصلی این کمپانی نیز این چنین باشد بی‌شک بهتر است تولید این بخش خود را نیز کاهش دهد.

اما آنچه که در طول یک ماه گذشته مشاهده کرده‌ایم حکایت از استراحت کمپانی‌های تولید کننده اسمارت فون در سال جاری دارد. شاید عجیب باشد اما به‌جر سامسونگ بقیه کمپانی‌ها همان محصول قبلی خود را با چند ارتقا به عنوان پرچم‌دار معرفی کردند که امیدواریم سونی چنین کاری نکند. آیا شما این محصول را پرچم‌دار می‌نامید؟

13 در مورد “اکسپریا Z4، محصولی که شایسته لقب پرچم‌داری نیست! اما چرا؟”

  1. درضمن شما یه عذر خواهی به سونی بدهکارین و با عدم این کار شان سایت خودتون رو نشون میدین که نشان دهنده تعصب شما می باشد

  2. پس ما باید یاد بگیرین از هر سایت متفرقه ای مقاله بر ندارین ترجمه کنین و بهترین و کامل ترین اخبار سونی از سایت xperiablog.net به دست میاد چون مرجع رسمی سونی هست

  3. اینکه این محصول با نام زد4 بیاد مشکل دارم سونی میتونست با نام زد3 که همراه با پسوند بود معرفی کنه !

    اما اینکه شما از یک پرچمدار چه انتظاراتی دارید منصفانه نیست ! اومدید میگید 0.4 از قطرش کم شده علاوه بر اینکه تحسینش نمیکنید بلکه انتقاد هم میکنید . آیا پیش خودتون نمیگید که سونی با کم کردن قطرش هنوز هم دوربیش از حدقه نزده بیرون ؟ یا اینکه هنوز هم فلزی شدن سامسونگ کورتون کرده ؟؟؟؟

    به نظرشما ( نویسنده سایت ) آیا دوربین 20 مگاپیکسلی کم هست که باید ارتقا میافت ؟!!! اگه کم باشه پس چرا سوگولی شما هنوز هم 16 هست ؟!!!

    در ضمن در متن بالا شما اشاره کردید که زد4 پلاستیک هست که این نشان از عدم اطلاع درست از برند سونی هست پس بهتر نیست ابتدا اطلاعات دقیق بدست بیارید بعد مقاله بنویسید ؟!!!

    اینم اضافه کنم که سامسونگ جز بدنه ی فلزی چه کار شاخی کرد که این همه چشم و گوش شمار رو بسته ؟ تازه آنقدر بر انقلابی بودن اس6 تاکید دارید که انگار شیشه و فلز اولین باری هست که توسط این کمپانی ساخته شد ؟!!! درضمن حذف کارت حافظه و عدم ضد آب بودن بماند !

    به نظر من محصولی شگفت انگیز هست که علاوه بر خصوصیات پرچمدار قبلی ، خصوصیات جدیدی به آن اضافه بشه نه اینکه فقط با شکل ظاهری مردم رو فریب بده !

    و اما نکته و آخر در حال حاضر اسنپدراگون 810 آخرین محصول کواکام هست که با نصب بر هر گوشی میتونه لقب پرچمدار ( یعنی بهترین قدرت سخت افزاری ) رو میتونه از آن خودش کنه . ولی چون سامسونگ از این شرکت استفاده نکرد از چشم افتاد !

    در تست هایی که انجام شده ام9 تونسته با امتیاز 56164 در بالاترین رتبه و اس6 با چیپست اگزینوس امتیاز 50353 در رتبه دوم قرار بگیره . پس این نشان از قدرمتند بودن شرکت آمریکایی رو میرسونه !

    اما متاسفانه چون سامسونگ اومد بعد از 5 نسل جنس بدنه رو فلزی کرد شد تحول در دنیای موبایل اما شرکتایی مثل سونی و اچ تی سی و … با ارتقا دادن علاوه بر سخت افزار و تغییرات در بدنه ای که در نوع خود بهترین هستند رو مورد سرزنش قرار میدید !

    امیدوارم نظرم مورد تایید قرار بگیره تا همچنان امیدوار به آی تی رسان بمونم

  4. اقا سعید میزا پور،اقایون داداشام بگم سونی مگه چی کار یاهاتون کرده ازش بد می گین دوما این فقط نسخه ژاپن هست و نسخه جهانی کاملا متفاوته ،سوما s6 چه تغیری کرده که اینهمه ازش تعریف می کنین؟تراکم پیکسلی بالاتر؟دیدین که z3 نوت 4 شکست دادبا اینکه تراکم پیکسلی کمتری داشت، s6باطری ضعیف تری داشت و حتی خروجی میکرو SD ازش حذف شد و دوربینش از حدقه بیرون زده و بدنشو از اپل و سونی کپی کرد بعدش اینم بگم مگه شما با z4 کار کردی که اینقدر ازش بد می گین؟ کدوم کمپانی طوری لنز دوربینشو تو بدنه ۶.۹ میلی متر جا داده و کاملا صاف و یک دست هست با بدنه جز سونی؟لرزش گیر اپتیکال برای دوربین جلو قرار داده؟ضد اب بودن با حذف کردن دریچه پورت ها تو گوشی به ارمغان اورده ،حالا اگه مردین نظر منو بزارین و تایید کنین

  5. این گوشی کاملا از تمام گوشیهاب فعلی قدرتمندتر و کاملتر و بهتره. اگه سونی میخواست در z4 عین مشخصات s6 رو استفاده کنه فکر کنم همه سایتها حکم اعدامشو صادر میکردن چون در مقابل چوشی به این خوبی هم انتقاد کردن. البته طبیعیه چون سونی قدرتمندترین یرند دنیا هست انتظارا ازش زیاده ولی سامسونگ ته زورش همین s6 هست که گوشی ناقص و در سطح 2014 هست. کلا قصه سونی با بقیه جداست. مردم سونی رو تافته حدا بافته در تکنولوژی میدونن و واسه همین در مقابل همچین شاهکاری هم اعتراض دارن.

    1. Abdollah Hamodzadeh

      کاملا در مورد تکنولوژی سونی با شما موافقم.
      وقتی پدران ما و شما از رادیو ها و ظبط صوت های سونی استفاده میکردند. نه سامسونگی بود، نه اپل و نه اچ تی سی و …
      سونی پدر تکنولوژی دنیا محسوب میشه و باید هم انتظارها ازش بالا باشه.

  6. این گوشی چیزی از بقیه پرچمدار ها کم نداره و کاملا شایسته یک پرچمدار هست ، در ضمن تو متن گفتید بدنش از پلاستیکه !!!!!!! سری Z تا حالا هرگز از پلاستیک نبوده ، و همونطوری که آقا احمد گفتن این نسخه فقط برای بازار ژاپن هست و سونی برای نسخه جهانی برنامه های دیگه ای داره .
    مگه سونی باهاتون چیکار کرده که اینقدر ازش بد میگین ؟

  7. احمد گلکار

    این دیوایس فقط و فقط برای بازار ژاپن هستش و پرچمدار نیست
    سونی خودشم گفته مه واسه پرچمدار جدیدش خوابای دیگه ای دیده

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH