آیا شما یک دوربین هوشمند اندرویدی می‌خرید؟

تغییر و تحول یکی از بهترین راه‌های توسعه و پیشرفت فناوری است اما همیشه این تغییرات منجر به حصول یک نتیجه مطلوب نمی‌شوند و در اکثر مواقع دستاوردی جز شکست پیدا نمی‌کنند.

اندی رابین، مدیر عامل گوگل در مصاحبه‌ای که سال گذشته با AsiaD داشت، ابراز امیدواری کرد که به زودی اندروید را در هر نمایشگری ببیند. تا به امروز چنین امیدواری تنها در حد یک رویا باقی مانده اما نمی‌توان منکر رشد اندروید نیز شد. این سیستم عامل در وسایل بسیاری همچون تلفن همراه، تبلت، تلویزیون و حتی نمونه‌هایی چون یخچال، کنسول بازی، خودرو و هواپیما نیز به کار گرفته شده است اما همچنان با یک جامعیت کامل فاصله دارد. من به شخصه تا به حال ندیدم که کسی یک یخچال را به خاطر تجهیز آن به اندروید بخرد و یا دوست داشته باشد کنار تبلت اندرویدی خود یک خودرو نیز بگیرد! در واقع هنوز این امر در چنین وسایلی تبدیل به یک اولویت نشده است.

حال این بار نوبت به حضور در دل دوربین رسیده است تا ببینیم که آیا اندروید در این وسیله دیجیتالی می‌تواند راهی که در تلفن همراه و تبلت پیموده را برود و تبدیل به یک خواسته شود و یا اینکه تنها در حد یک امکان اضافه باقی خواهد ماند و هیچ دوربینی صرفا به‌خاطر داشتن اندروید با اقبال عمومی روبه‌رو نخواهد شد.

به وضوح بسیاری از پروژه‌های از این دست با شکست روبه‌رو شده‌اند، دلایلی چون گرانی، فریب، عدم نیاز و… سبب شده تا درصد زیادی از این دست کارها به موفقیتی دست پیدا نکنند، اگرچه همیشه شانس زیادی برای رسیدن به یک پیروزی نیز وجود دارد.

در نمایشگاه IFA 2012 که چند روز پیش برگزار شد، سامسونگ به عنوان پیشتاز عرصه دیجیتال اقدام به معرفی یک دوربین جدید اما در سری گلکسی کرد!  Galaxy Camera که بسیاری از خصوصیات یک تلفن هوشمند را در خود دارد و از آخرین نسخه سیستم عامل اندروید بهره می‌برد، آغازگر راهی جدید در این عرصه است که بسیاری با تردید به موفقیت آن می‌نگرند. این دستگاه با یک نمایشگر 4.8 اینچی و دوربین ۱۶ مگاپیکسلی از توانایی 21X زوم اپتیکال بهره می‌برد که می‌توان آن را حداقل در عرصه کیفیت دوربین گوشی‌های هوشمند بی رقیب دانست. اما آیا شما حاضر هستید که یک هزینه اضافه را نسبت به یک دوربین با همین توانایی پرداخت کنید تا به قابلیت‌های اندروید دسترسی داشته باشید؟ یعنی بتوانید مستقیم وارد جی‌میل خود شوید، عکس‌ها را به سرعت به اشتراک بگذارید، از نرم‌افزارهای متنوع ویرایش استفاده کنید و علاوه بر وای‌فای از شبکه‌های نسل سوم و چهارم مخابراتی جهت ارتباط با اینترنت برخوردار شوید. حتی بالاتر از آن هنگامی‌که حوصله‌تان سر رفت با دوربین خود این بار بازی کنید، موسیقی گوش دهید و حتی به مکالمه بپردازید! (البته این دستگاه در شبکه GSM کار نمی‌کند)

در این زمینه به طور حتم نظرات زیادی مطرح خواهد شد، مثلا ممکن است بگویید: «من ترجیح می‌دهم یک تلفن همراه با دوربین خوب داشته باشیم»، «من عجله‌ای برای ویرایش عکس‌های خود ندارم»، «این دوربین اندرویدی نسبت به قیمتش نمی‌ارزد» و دلایل زیاد دیگری که سبب می‌شود تا بسیاری از خرید آن منصرف شوند. اما در مقابل وجود دارند افرادی که بگویند: «این کار باعث می‌شود دیگر دو وسیله مجزا را همیشه به همراه نبرم»، «کیفیت خوب و سرعت بالای اشتراک گذاری آن فوق‌العاده است»، «تلفیق این دو قابلیت سبب صرفه‌جویی برای من در خرید نیز خواهد شد».

در هر صورت تا عرضه رسمی و جا افتادن این وسیله دیجیتالی تلفیقی (گفتم تلفیقی زیرا جدیدترین فاکتور آن تلفیق قابلیت است و نه ایجاد محصول تازه) به زمان نیاز است و به طور حتم اگر این پروسه با موفقیت صورت پذیرد، بایستی منتظر ظهور دوربین‌های جدیدی در این بخش و حتی از سازندگان مشهوری چون کانن و نیکون نیز باشیم. شاید دور نباشد روزی که یک دوربین بزرگ DSLR را با سیستم عامل اندروید هدایت کنید! آیا شما فکر می‌کنید این ایده موفقیت آمیز است و چقدر به پیشرفت آن امید دارید؟! در نظرسنجی زیر شرکت کنید تا بدانیم نظر حقیقی شما چیست!

[polldaddy poll=6507154]

راستی، اگر فناوری اطلاعات در زندگی‌تون اهمیت زیادی داره، پیشنهاد می‌کنم تولبار آی‌تی را حتما نصب کنید: [نصب تولبار]

با شرکت در مسابقه  آی تی رسان شانس خود را برای برنده شدن یک جایزه متفاوت امتحان کنید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH