1500 اپلیکیشن iOS دارای مشکل امنیتی هستند!

بر اساس گزارشی که SourceDNA منتشر کرده است، حدود 1500 اپلیکیشن iOS که برای آی‌فون و آی‌پد توسعه یافته‌اند دارای مشکلات امنیتی هستند. البته موضوع قابل توجه این است که حدود 2 میلیون کاربر این اپلیکیشن‌ها را بر روی دستگاه خود نصب کرده‌اند که در این لیست اپلیکیشن‌های معروفی نظیر Alibabab.com و… نیز وجود دارد.

ios-831

البته همان‌طور که می‌دانید اپلیکیشن‌های بسیار زیادی در اپ استور وجود دارد و تنها برخی از آن‌ها به مشکلات امنیتی برخورده‌اند و دلیل آن نیز وجود یک باگ در نسخه  2.5.1 از AFNetworking است که موجب این مشکل امنیتی در برخی اپلیکیشن‌ها شده و سود جویان از طریق آن می‌توانند اطلاعات مهمی نظیر رمز عبور و یا پرداخت‌های بانکی را سرقت کنند که به‌طور حتم هیچ کاربری علاقه‌مند به سرقت اطلاعاتش نیست.

البته SourceDNA تمامی اپلیکیشن‌های اپ استور را اسکن کرده است و تنها 1500 برنامه دارای چنین مشکلی هستند که احتمال می‌رود به‌زودی توسعه دهندگان آن‌ها اقدام به رفع این باگ امنیتی کنند که در HTTPS قرار دارد و در حال حاضر مشکل مذکور کتابخانه توسعه آن برطرف شده است. شاید برایتان جالب باشد که بدانید در بین توسعه دهندگان این اپلیکیشن‌ها نام شرکت‌های معروفی نظیر یاهو، مایکروسافت، Uber و… نیز دیده می‌شود.

شما از طریق لینک زیر می‌توانید اطلاعات بیشتری را در خصوص برنامه‌هایی که دارای این مشکل امنیتی هستند به دست بیاورید و حداقل از امنیت کامل اپلیکیشن‌های دستگاه خود مطلع شوید:

searchlight.sourcedna.com/lookup

1 در مورد “1500 اپلیکیشن iOS دارای مشکل امنیتی هستند!”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH