اپل سود عالی در کنار استقبال بالا را در این دوره مالی تجربه کرد!

تمامی کمپانی‌ها در دوره‌های زمانی مختلف شرایط مالی و میزان فروش خود را اعلام می‌کنند و شاید بتوان گفت که در این میان هدف به چالش کشیدن رقبا نیز وجود دارد اما هرچه که باشد اکنون کمپانی صاحب نام اپل دست به کار شده و شرایط مالی خود را اعلام کرده است.

A man walks in front of a company logo outside an Apple store in downtown Shanghai

کمپانی اپل مدعی شده که در سه ماهه دوم سال 2015 توانسته 61.2 میلیون دستگاه آی‌فون بفروشد که خود رکورد جدیدی برای این شرکت محسوب می‌شود. تیم کوک معتقد است که افراد در این مدت بیشتر از سوی سایر کمپانی‌ها به‌سوی اپل آمده‌اند و در واقع مهاجرانی از سوی سایر سیستم عامل‌ها هستند. علاوه بر این، اپل گزارش داده که میزان فروش در بخش آی‌فون حدود 40 درصد افزایش داشته است. البته شاید جالب باشد که بدانید این شرکت افزایش فروش 18 درصدی نسبت به سه ماهه اول سال میلادی داشته که این خود افتخاری برای اپل است، چون در اغلب مواقع سه ماهه اول سال بیشترین فروش را به خود اختصاص می‌دهد و اپل توانسته حتی بعد از آن نیز روند صعودی در فروش محصولاتش را حفظ کند.

اما اوضاع در وادی آی‌پد‌ها چندان جالب نیست. این شرکت در دوره مذکور توانسته تنها 12.6 میلیون تبلت بفروشد که نشان از رکورد در این زمنیه دارد. علاوه بر این اپل در جمعه گذشته فروش ساعت هوشمند خود را آغاز کرد و احتمالا این بخش نیز از لحاظ مالی شرایط خوبی را برای اپل ایجاد خواهد نمود. اپل از ساخت نسخه بزرگ‌تر آی‌فون با نام آی‌فون 6 پلاس نیز بسیار خوشحال است و گویا توانسته توجهات بسیار زیادی را به خود جلب کند (البته در زمینه خم شدن نیز توجهات زیادی را به خود جلب کرد). گفتنی است که اپل مدعی شده حدود 20 درصد از کاربرانش آی‌فون خود را به آی‌فون 6 یا آی‌فون 6 پلاس ارتقا داده‌اند.

بر اساس گزارش‌های منتشر شده اپل در این دوره مالی سه ماهه توانسته 58.01 میلیارد دلار درآمد داشته باشد که حدود 2 میلیارد بالاتر از میزان انتظارات است که این رقم سودی 13.6 میلیارد دلاری را برای این شرکت به ارمغان آورده است. علاوه بر این، شاید برایتان جالب باشد که بدانید سال گذشته در این دوره مالی میزان درآمد اپل حدود 45.6 میلیارد دلار بود که با این حساب توانسته 10.2 میلیارد سود بیشتری کسب کند.

تخمین زده شده دوره مالی جدید که سه ماهه آوریل تا ژوئن را شامل می‌شود، 46 یا 48 میلیارد دلار درآمد برای اپل سرازیر کند. اما هرچه که باشد می‌بایست تا پایان این دوره مالی برای اطلاع دقیق از درآمد اپل منتظر بمانیم.

1 در مورد “اپل سود عالی در کنار استقبال بالا را در این دوره مالی تجربه کرد!”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH