هدف مایکروسافت: رسیدن به یک میلیارد دستگاه با سیستم عامل ویندوز ۱۰

img_0608_storyنطق اصلی کنفرانس سالانه Build 2015 مایکروسافت شامل اطلاعاتی است که همگی به نوعی با ویندوز ۱۰ مرتبط هستند. Terry Myerson امروز گفت که شرکت مورد بحث قصد دارد طی ۲ تا ۳ سال آینده شاهد یک میلیارد دستگاه باشد که از سیتم عامل ویندوز ۱۰ بهره می‌برند.

هدف یاد شده شامل لپ‌تاپ‌ها، تبلت‌ها، رایانه‌های رومیزی و حتی دستگاه‌های IoT است که باید منتظر باشیم تا ببینیم ردموندی‌ها چگونه به این هدف خواهند رسید. البته بخش زیادی از کاربران ویندوز ۱۰ را کاربران کنونی ویندوز ۷ تشکل خواهند داد که سیستم عامل خود را به این پلتفرم جدید به‌روزرسانی خواهند کرد.

رسیدن به یک میلیارد دستگاه که از ویندوز ۱۰ بهره ببرند، هدف بسیار بزرگی است، اما از آنجا که به‌روزرسانی به این سیستم عامل برای کاربران کنونی ویندوز رایگان است، پس چندان هم دور از انتظار نیست که مایکرسافت بتواند به این هدف برسد. همچنین استراتژی این شرکت برای اجرای ویندوز ۱۰ بر روی همه دستگاه‌ها، می‌تواند یکی دیگر از مواردی باشد که رسیدن به هدف یاد شده را ممکن می‌سازد.

مایکروسافت اعتقاد زیادی به ویندوز ۱۰ به عنوان یک سیستم عامل یکپارچه برای رایانه‌های رومیزی، لپ‌تاپ‌ها، تبلت‌ها و تلفن‌های هوشمند و حتی اکس‌باکس‌ دارد. این بدان معناست که امکان شکست خوردن ردموندی‌ها برای رسیدن به یک میلیارد دستگاه با ویندوز ۱۰ تقریبا وجود ندارد و به احتمال زیاد طی چند سال آینده شاهد تحقق این هدف خواهیم بود.

اگر مایکرسافت بتواند به هدف مورد بحث دست یابد، برگ جدیدی در تاریخ ویندوز رقم می‌خورد. نظر شما در این باره چیست؟

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH