گوگل سرانجام نکسوس 9 را به اندروید 5.1 به‌روزرسانی می‌کند

HTC-Google-Nexus-9-Android-5-1-Lollipop-updateبه تازگی گوگل در حساب کاربری توییتر خود اعلام کرده که اندروید 5.1 آب‌نبات چوبی در حال انتشار برای تبلت نکسوس ۹ است. در توییت یاد شده اشاره‌ای به این مورد نگردیده که چه مدل‌هایی از این تبلت به‌روزرسانی مورد بحث را دریافت می‌کنند، اما احتمالا یعنی هر دو مدل وای‌فای و LTE به صورت همزمان اندروید 5.1 را دریافت خواهند کرد.

اگرچه گوگل در حال حاضر بیشتر دستگاه‌های نکسوس ۹ را به اندروید 5.1 به‌روزرسانی کرده، اما همچنان نکسوس ۹ هایی که در چند روز قبل خریداری شده‌اند، اندروید 5.0.1 را اجرا می‌کنند و این درحالیست که این محصول جدیدترین مدل خط تولید آن است. گوگل از روز گذشته نکسوس ۹ را به صورت پیش‌فرض به اندروید 5.0.2 به‌روزرسانی کرد، و همان‌طور که انتظار می‌رفت، به‌نظر می‌رسد به‌روزرسانی جدید نیازمند برخی پیش‌نیاز‌ها است.

گوگل در خبرخود اشاره کرده که اندروید 5.1 آبنبات چوبی به عنوان عنوان نسخه جدید این سیستم‌عامل است که برای نکسوس ۹ عرضه شده، اما این امکان وجود دارد که تبلت مورد اشاره اندروید 5.1.1 را نیز دریافت کند. هم اکنون این غول دنیای جستجو فایل‌های ایمیج کارخانه‌ای اندروید 5.1.1 را برای هر نوع از نکسوس ۹ منتشر کرده است.

در مقایسه اندروید 5.0 با اندروید 5.1، به‌روزرسانی چندانی را در رابط کاربری شاهد نیستیم، اگرچه در نسخه جدید کاربران حالا اجازه دارند تا به شبکه‌های وای‌فای و دستگاه‌های بلوتوث مرتبط شده به صورت مستقیم از منوی تنظیمات سریع دسترسی داشته باشند. بیشتر توجه گوگل در به‌روزرسانی مورد اشاره به رفع باگ‌های نرم افزاری بوده. با توجه به اینکه این شرکت قبلا ایمیج کارخانه‌ای اندروید 5.1 را برای نکسوس ۹ منتشر کرده بود، پس احتمال اینکه به‌زودی این به‌روزرسانی به صورت OTA برای دستگاه شما در دسترس قرار بگیرد، وجود دارد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH