سه نکته برای ثبت تصاویر پرتره زیبا از خودتان!

gallery-1431092689-goslingامروزه ثبت تصاویر پرتره توسط بسیاری از افراد در سراسر دنیا انجام می‌شود. از ستارگان هالیوود گرفته تا تک تک ما و شمایی که این مطلب را می‌خوانید به احتمال زیاد از خود عکس گرفته‌اید! اما آیا  شما هم در تعجب هستید که چرا برخی قادر هستند تصاویر پرتره بسیار زیبایی بگیرند و شما هرچه تلاش می‌کنید به نتیجه دلخواه نمی‌رسید؟

اگر فکر می‌کنید در تصاویر افراد مشهور یا کلا پرتره‌های زیبا، جادو صورت گرفته، کاملا در اشتباه هستید. گرفتن تصاویر پرتره زیبا نیاز به رعایت چند نکته داشته و تکنیک بسیار راحتی را باید برای این‌کار به‌کار ببرید تا شما هم از نتیجه کارتان شگفت زده شوید. ما در این مطلب سه نکته را به شما آموزش می‌دهیم که با رعایت آن‌ها می‌توانید تصاویر پرتره زیبایی تهیه کنید.

هیچ‌گاه از مقابل به صورت مستقیم عکس نگیرید

در هنگام عکس گرفتن، هر کسی که حدود ۳۰ درجه نسبت به عکاس بچرخد، بسیار بهتر به‌نظر می‌رسد. اگر نگاهی به بازیگران که بر روی فرش قرمز راه می‌روند انداخته باشید، حتما متوجه شده‌اید که هنگام نگاه به هر عکاس کمی می‌چرخند. چنین حالتی علاوه بر زیبا‌تر شده پرتره، باعث می‌شود نور به صورت مستقیم به چشم نخورد و باعث انعکاس آن نگردد.

کجا باستیم؟

افرادی که به اشتباه فکر می‌کنند عکاس باید پشت به نور باشد، بدانند که بسیاری از عکس‌های زیبا حتی روبروی خورشید قرار گرفته‌ و پس زمینه آن‌ها روشن است. عکس گرفتن رو به نور، باعث ایجاد سایه‌های عمیق و زیبایی خاصی خواهد شد.

چگونه در معرض دوربین و نور قرار بگیریم؟

برای نور پس‌زمینه، باید بدانید که دقیقا در معرض چه چیزی قرار بگیرید. در بسیای از موارد شما از سوژه عکس می‌گیرید و سوژه تاریک می‌شود و زمینه‌ آن روشن خواهد شد. در معرض نور قرار گرفتن دوربین و اینکه چگونه سوژه قرار بگیرد، بسیار مهم است.

2 در مورد “سه نکته برای ثبت تصاویر پرتره زیبا از خودتان!”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH