مقایسه اچ‌تی‌سی وان M9 و آی‌فون 6: کدام فلز سرخ‌تر است؟

htc m9 vs iphone6 23

فکر کنید با جیبی پر از پول وارد بازار شده‌اید و قصد دارید تا برای خودتان یک گوشی تمام عیار بخرید. وارد مغازه‌ای می‌شوید و فروشنده برای شما دو تا از بهترین محصولاتش را می‌آورد که تفاوت‌های زیادی با یکدیگر دارند. یکی از آن‌ها را با نام آی‌فون6 همه می‌شناسند. محصولی موفق و بسیار پر فروش از بزرگ‌ترین شرکت فناوری دنیا که با لوگوی سیب گاز زده‌اش، دل بسیاری را می‌برد و برخی آن را نشانه کلاس و بعضی به مثال دستگاهی بسیار کامل می‌دانند و در سوی دیگر، یکی از جدیدترین پرچمداران روبات سبز با بدنه‌ای تمام فلزی، رنگ‌بندی مثال زدنی و قدرت بالا ایستاده و در مقابل آی‌فون شاخ و شانه می‌کشد. اچ‌تی‌سی وان M9 نام این دستگاه است که با ساختاری مستحکم و ظاهری شیک، ادعای بسیاری حتی در برابر پرفروش‌ترین گوشی هوشمند دنیا دارد.

حال شما مردد ایستاده‌اید و نمی‌دانید که کدام مدل را بخرید. هر دو گران قیمت هستند و پرچم‌دار سیستم عامل خودشان محسوب می‌شوند. صحبت‌های فروشنده هم کمکی برای انتخاب صحیح نمی‌کند چون می‌دانید وی بیشتر بر حسب شنیده‌های سطحی و یا سود جیبش، شما را به خرید یک مدل ترغیب می‌کند. ناگهان جرقه‌ای در ذهن‌تان زده می‌شود! چرا آن‌ها را با هم مقایسه نکنم؟ در آن صورت بهتر می‌توانم گوشی مورد علاقه‌ام را انتخاب کرده و از خرید گران قیمتم پشیمان نخواهم شد. برای همین هر دو گوشی را در جیب‌تان گذاشته و از مغازه خارج می‌شوید (در رابطه با عکس العمل فروشنده صحبتی نمی‌کنیم!) و شروع به یک مقایسه دقیق و حساب شده می‌کنید.

طراحی و ظاهر

در مرحله نخست حسابی به دو گوشی خیره می‌شوید. می‌خواهید مدل زیباتر را بیابید و برای همین حسابی گوشی‌ها را زیر و رو می‌کنید. از طرفی نازکی گوشی اپل حسابی شما را مجذوب خود می‌کند. جنس بدنه عالی‌ست، وزن کمی دارد؛ عمکرد کلیدها نیز دوست داشتنی هستند. از سوی دیگر، گوشی بسیار لیز به نظر می‌رسد، حاشیه‌های بالا و پایین کمی آی‌فون را زشت کرده‌اند و لنز برآمده، دوربین آن را تا حد زیادی آسیب‌پذیر می‌کند. در سمت مقابل اچ‌تی‌سی M9 با آن ظاهر شکیل و خاصش ایستاده است و دل می‌برد. زیبایی سطح براش خورده آلومینیوم در نور زیباتر می‌شود، رنگ‌بندی خاص که در کناره‌های دستگاه به کهربایی می‌زند، شما را می‌فریبد و خوش دستی مثال زدنی هم دلیل دیگری برای لبخند شما بر روی لبان‌تان می‌شود. اما از سوی دیگر، M9 سنگین است. اسپیکرها باعث قد بلندی آن شده‌اند و ضخامتش از محصول اپل بسیار بیشتر است. پس هنوز مردد هستید و نمی‌توانید با اطمینان محصول برتر را در این قسمت انتخاب کنید. به خوبی هم می‌دانید که دیزاین یک امر سلیقه‌ای است و به همین خاطر جویای نظر دیگران می‌شوید. نفر نخست، دختری خوش سلیقه است که حتی در خریدهایش مو را از ماست بیرون می‌کشد! گوشی‌ها را به وی داده و نظرش را جویا می‌شوید. خوشبختانه اطلاعات خوبی هم از دستگاه‌ها دارد و صرفا به دنبال کلاس بیشتر و یا اسم برتر نیست! گوشی‌ها را حسابی برانداز می‌کند، باریکی و سبکی اپل را می‌پسندد اما نظر نهایی خود را به M9 می‌دهد. عاشق رنگ‌بندی خاصش شده است. جنس بدنه گوشی را دوست دارد و حتی از فرم اسپیکرهایش نیز خوشش آمده است. آن را یک گوشی خاص و مناسب ارزیابی می‌کند و البته بر اندرویدی بودنش نیز تاکید می‌نماید اما خب، در اینجا سیستم عامل ملاک مقایسه نیست و به همین خاطر به این بخش صحبتش توجهی نمی‌کنید!

htc m9 vs iphone6 17 htc m9 vs iphone6 13

پس از صحبت وی، به سراغ فرد دوم می‌روید، وی پسری است که شغل اصلی‌اش گرافیک و طراحی بوده و با آنکه اطلاعات چندانی از گوشی‌ها ندارد، اما از نظر دیزاین، می‌تواند متخصصانه نظر بدهد. حسابی هر دو گوشی را برانداز می‌کند، نگاهش بر روی نوع طراحی‌ها استوار بوده و به مارک، سیستم عامل، قدرت و… کاری ندارد! وی در پایان می‌گوید: من طراحی اچ‌تی‌سی را بیشتر می‌پسندم! یک دیزاین حرفه‌ای دارد و محصول اپل بسیار ساده است. البته سادگی را دلیل بر ایراد نمی‌داند اما حرفه‌ای بودن M9 بیشتر جذبش کرده است. او در این باره می‌گوید که گوشی آی‌فون مثل یک بنز کلاس C است. همچنان خوب و قدر بوده و همه چیز آن منظم طراحی شده اما M9 مانند یک بی‌ام‌دبلیو سوپر اسپرت بوده و جذابیت بالاتری دارد. البته ایراداتی نیز به دستگاه‌ها می‌گیرد. حاشیه پایینی اچ‌تی‌سی که لوگوی کمپانی در آن درج شده را نمی‌پسندد و آن را بر هم زننده تقارن بالا و پایین دستگاه می‌داند. همچنین آی‌فون را در مقابل خوش دست‌تر می‌داند. از طرف دیگر، محل قرارگیری دوربین آی‌فون ۶ را بسیار بد و نامتوازن قلمداد کرده و دو نوار بالا و پایین گوشی در پشت را هم نمی‌پسندد.

htc m9 vs iphone6 12

البته همان طوری که در ابتدا گفته شد، بخش طراحی سلیقه‌ای است و نمی‌توان با قاطعیت از برتر بودن یک مدل سخن گفت، به خصوص زمانی که شما با دو تا از بهترین گوشی‌های بازار از نظر طراحی رو به رو هستید.

جای‌گیری کلیدها

دلیل آنکه تصمیم می‌گیرید چنین بخشی را از طراحی جدا کنید، به خاطر نیاز به تجربه طولانی‌تر در کار کردن با این قسمت است. در واقع نمی‌توان تنها با چند دقیقه استفاده و دو سه بار فشردن کلیدها، رای به برتری یک دستگاه داد. تعداد کلیدها در آی‌فون ۶ بیشتر است؛ ۵ در برابر ۳ که نشان می‌دهد اپل برای این قسمت برنامه‌ریزی بیشتری داشته است. ۳تا که مشترک هستند، کلید پاور و کم و زیاد کردن صدا! اچ‌تی‌سی با آنکه فضای بیشتری برای تعبیه داشته است اما همه دکمه‌ها را در سمت راست جای داده و تنها برای آنکه در استفاده از آن‌ها دچار اشتباه نشوید، سطح دکمه پاور را زبرتر ساخته است. اما با این حال به راحتی استفاده کلیدهای آی‌فون نیستند! اپل پاور را در سمت راست کار گذاشته و دکمه‌های صدا و همچنین سکوت را در بخش چپی کار گذاشته است. ضمن اینکه حضور کلید گرد معروف آی‌فون در زیر نمایشگر سبب می‌شود تا برتری این قسمت را بیشتر به سمت آی‌فون بدانید، به خصوص زمانی که با سنسور تشخیص اثر انگشت آن که عملکرد فوق‌العاده‌ای دارد هم کمی کار کنید، بر توانایی‌های این کلید جادویی ایمان خواهید آورد.

htc m9 vs iphone6 11

اگرچه این بخش را بایستی در کل رای به برتری آی‌فون داد، اما شاید وجود کلید مجزای سکوت (که تنها وظیفه فعال کردن حالت صدا و سکوت را دارد) کمی بیهوده به نظر برسد و اپل صرف استفاده در نخستین مدل‌ها، همچنان سعی کرده با حفظ شخصیتش، آن را نیز به کار بگیرد وگرنه خیلی ساده می‌شد با یک عملگر نرم‌افزاری و حتی سپردن آن به یکی دیگر از کلیدها، ما را از خدمتش مرخص کند!

نمایشگر

با یک نگاه کوتاه هم می‌توان فهمید که نمایشگر گوشی اچ‌تی‌سی بزرگ‌تر است. شما هم که به خوبی این نکته را فهمیده‌اید، تصمیم می‌گیرید تا بر روی تعداد پیکسل‌های آن‌ها تحقیق کنید. در حین این جستجو متوجه می‌شوید که هم تعداد این دانه‌های رنگی بر روی نمایشگر اچ‌تی‌سی بیشتر است و هم چگالی کلی آن در نقطه بالاتری می‌ایستد و با آنکه اپل اصرار زیادی بر این نکته دارد که چشم انسان تعداد پیکسل بیشتری را از میزان تعبیه شده بر روی نمایشگر گوشی خودش (یعنی آی‌فون) نمی‌بیند، اما باز می‌فهمید که چگالی بالاتر برای M9‌ یک مزیت محسوب می‌شود. جدا از آنکه با افزایش وضوح بسیاری از گوشی‌های پرچمداری امروزی به QHD این دانسیته به بالای ۵۰۰ پیکسل هم رسیده، امری که این بار واقعا بیهوده و بیش از حد نیاز به نظر می‌رسد.

اما اگر بخواهید کیفیت نشان دادن تصاویر را مقایسه‌ای کنید، بهترین کار قرار دادن عکس‌های مشابه در کنار یکدیگر و تعیین کیفیت برتر است. به همین خاطر بایستی دست به کار شوید و این دو را در کنار همدیگر قرار داده و مدل برتر را انتخاب کنید. برای آنکه سایر کاربران نیز در جریان این کار قرار بگیرید، تصاویری را شکار کرده و برای عموم به نمایش می‌گذارید.

htc m9 vs iphone6 19 htc m9 vs iphone6 21 htc m9 vs iphone6 20

البته قرار نیست تنها کیفیت نشان دادن رنگ و لعاب بهتر، ملاکی برای انتخاب باشد. از آنجایی که کارتان خیلی زیاد به بیرون از محیط خانه و در زیر نور آفتاب می‌افتد، پس بایستی میزان خوانایی نمایشگرها را هم بسنجید و از آنجایی که چندان هم حال و حوصله تنظیم کردن هر دفعه نور نمایشگر به صورت دستی را ندارید، اجازه می‌دهید تا سنسورهای اتوماتیک خود گوشی‌ها، این کار را برایتان انجام دهد و شما بایستی تشخیص دهید که کار کردن با کدام مدل برایتان راحت‌تر است. در این مرحله متوجه می‌شوید که روشنایی برای محصول اپل در محیط‌های پر نور عملکرد بهتری را از خود نشان می‌دهد.

سخت‌افزار

در اینجا تفاوت‌ها بسیار بیشتر می‌شود، نه فقط به خاطر مشخصات سخت‌افزاری گوشی‌ها، بلکه به دلیل سیستم عامل‌های بسیار متفاوت که هر کدام میزان منابع مجزایی را مصرف می‌کنند و به همین خاطر، نیاز دستگاه‌ها به قدرت تا حد زیادی متفاوت می‌شود. برای متوجه شدن این تفاوت، مثالی می‌زنید (برای چه کسی؟). تصور کنید یک خودروی کوپه سبک و آیرودینامیک دارید که موتوری ۲ لیتری با قدرت ۲۰۰ اسب بخار دارد و در سوی دیگر، یک ماشین بزرگ شاسی بلند با سه ردیف صندلی و وزن بالا که بر رویش یک موتور بسیار قدرتمند ۴ لیتری با توان ۴۰۰ اسب بخاری تعبیه شده است. حال به ما بگویید، کدام یک از این دو خودرو سریع‌تر حرکت می‌کند؟ مقایسه این دو گوشی تا حد زیادی مشابه با همین مثال است و صرف داشتن یک موتور قوی‌تر، دلیلی بر حرکت سریع‌تر نخواهد شد، بلکه بایستی به مجموعه‌ای که نیاز به اجری آن دارید، نگاه بیندازید. اگر به تئوری بخواهیم بسنده کنیم، به طور قطع چیپست هشت هسته‌ای اسنپدراگون ۸۱۰ بسیار قوی‌تر از چیپست دو هسته‌ای A8 اپل است. ۳ گیگابایت رم در محصول اچ‌تی‌سی هم در برابر ۱ گیگابایت آ‌ی‌فون ۶، کاملا برتری دارد اما داستان همان مقایسه خودروهای متفاوت است. اپل به خوبی ثابت کرده که iOS از نظر روان بودن و نیاز به منابع، بسیار برتر از اندروید است و به همین خاطر مقایسه این دو سخت‌افزار عمل درستی نیست، تنها بدانید که هر دو توانایی اجرای سنگین‌ترین بازی‌ها و برنامه‌های روز را به سادگی آب خوردن دارند! پس با خیال راحت از این بخش، دستگاه موردنظرتان را انتخاب کنید.

htc m9 vs iphone6 16

دوربین

ظاهرا سازنده سیب نشان ما هیچ اعتقادی به عدد و رقم ندارد و در بخش دوربین هم عدد ۸ مگاپیکسل که دیگر بر روی گوشی‌های میان رده بازار هم به وفور یافت می‌شود، بر روی پرچمدار گران بهایش نصب کرده و از سوی دیگر اچ‌تی‌سی با رها کردن اولتراپیکسل، از سنسوری ۲۰ مگاپیکسلی بهره می‌گیرد. اما ایمان داشته باشید که همه چیز، مگاپیکسل نیست!

htc m9 vs iphone6 15

لنز ۲۰ مگاپیکسلی در M9 مجهز به سنسور BSI بوده و دیگر خبری از دوربین دوم در بالای آن نیست. با توجه به ابعاد عکاسی ۱۰:۷، می‌توان حدس زد که این سنسور ساخت توشیبا باشد. دوربین از یک لنز واید ۲۷.۸ میلی‌متری با گشودگی دیافراگم f/2.2 بهره می‌گیرد و سطح آن با شیشه سافایر پوشیده شده است. با توجه به ضخامت گوشی، لنز دوربین همچون مدل‌های آی‌فون ۶ و گلکسی S6 برآمده نیست اما باز کمی از سطح پشتی بالاتر آمده است و دو دیود نوری که یکی زرد و دیگری سفید است، همچون مدل M8 آن را در تاریکی همیاری می‌دهد. برای آنکه پیوند اچ‌تی‌سی و اولترا پیکسل همچنان حفظ شده باشد، دوربین جلوی گوشی از این فناوری بهره می‌گیرد تا نشان دهد این سازنده تایوانی همچنان به اولتراپیکسل اعتقاد دارد، حتی اگر کاربران آن را دوست نداشته باشند!

حال که مشخصات تئوری ام۹ را مروری کردید، تصمیم می‌گیرید تا نگاهی به مشخصات دوربین آی‌فون ۶ بیندازید؛ قسمتی که از چارچوب امن بدنه خارج شده و کاندیدای اصلی برای دریافت انواع آماج است! چه زمانی که آن را در کیف قرار دهید و کلیدهای درونش برای لنز گوشی شما خط و نشان بکشند و چه هنگامی‌که داخل جیب بگذارید و سکه‌های فلزی، آن را به استهزا بگیرند! اما چه می‌شود کرد، اپل است دیگر و کسی حق اعتراض ندارد! (پس ما داشتیم چه می‌کردیم؟!) یک دوربین ۸ مگاپیکسلی …! صبر کنید؛ ۸ مگاپیکسل؟ آیا این همان عددی نیست که بر روی آی‌فون 5s بود؟ یا همان رقمی که دو سال پیش به همراه آی‌فون 5 وجود داشت و یا شاید همان میزانی که ۳ سال پیش به همراه آی‌فون 4s معرفی شد! آه، درست است! یعنی سه سال گذشت و این کمپانی، حتی به خودش زحمت نداد تا این عدد را کمی بالا ببرد؟ خب چه می‌شود کرد، اپل است دیگر!

البته همه می‌دانند که عدد مگاپیکسل، تنها یکی از فاکتورها در عکاسی است و در این قسمت، این کمپانی نشان داده که همیشه، یکی از بهترین‌هاست. هیچ چیز بهتر از یک مقایسه در شرایط مشابه، نمی‌تواند کیفیت دوربین‌ها را به شما نشان بدهد، پس تصمیم می‌گیرید تا با عکاسی در شرایط مشابه، کیفیت آن‌ها را در کنار یکدیگر به مقایسه بگذارید.

htc m9 vs iphone6 10 htc m9 vs iphone6 5 htc m9 vs iphone6 7 htc m9 vs iphone6 2 htc m9 vs iphone6 8 htc m9 vs iphone6 3 htc m9 vs iphone6 9 htc m9 vs iphone6 4 htc m9 vs iphone6 6 htc m9 vs iphone6 1

در بخش فیلم‌برداری، هر دو گوشی را بایستی موفق بدانید. کیفیت کلیپ‌های گرفته شده در بهترین حالت بوده و به طور حتم از آن‌‌ها راضی هستید. اما برتری‌هایی نیز هر مدل نسبت به دیگری دارد. محصول اچ‌تی‌سی می‌تواند با کیفیت 4K هم فیلم بگیرد و در مقابل، آی‌فون قادر است تا در حالت اچ‌دی، با سرعت فوق‌العاده آهسته ۲۴۰ فریم بر ثانیه فیلم‌برداری کند.

پخش چند رسانه‌ای

اگر بخواهید هر قسمت را در پخش چند رسانه‌ای به صورت جداگانه محک بزنید، ابتدا بایستی به نمایشگر گوشی‌ها نظری بیندازید، بخشی که هر دو از فناوری‌های بسیار پیشرفته‌ای بهره برده و تقریبا در بهترین شرایط برای نشان دادن تصاویر قرار دارند. البته سایز کمی بزرگ‌تر محصول اچ‌تی‌سی، می‌تواند برای آن برتری کوچکی را به وجود آورد. اما از سوی دیگر نمایشگر آی‌فون کمی تصاویر را درخشان‌تر نشان می‌دهد. در صدا اما تفاوت‌ها بسیار بیشتر می‌شود؛ جایی که با یکی از اصلی‌ترین مزایای وان ام۹ با نام اسپیکرهای بوم ساند رو به رو می‌شوید و صدای آن‌ها لرزه بر اندام آی‌فون ۶ اندخته و لبخند را بر لبان شما می‌نشاند. در قسمت کدک‌ها نه فقط وان ام۹، بلکه باید پیروز را اندروید دانست چرا که آی‌فون با سخت‌گیری‌های عجیب و غریبش در پخش فرمت‌های مختلف، رسما دستان شما را در غل و زنجیر قرار داده و به راحتی یک گوشی اندرویدی، توانایی تماشای کدک‌های متنوع تصویری را نخواهید داشت.

htc-m9-30

iPhone6-6

باتری

با علم به اینکه هیچ‌کدام از این دو پرچم‌دار تا به حال به قدرت باتری خودشان معروف نبوده‌اند، به سراغ مقایسه این بخش مهم می‌روید. اگر به اعداد میلی‌آمپر دستگاه‌ها نگاه بکنید، متوجه می‌شوید برتری مطلق با وان ام۹ است. جایی که عدد ۲۸۴۰ در برابر ۱۸۱۰ در جایگاه کاملا برتری می‌ایستد. اما فراموش نکنید، آی‌فون سیستم عامل کاملا متفاوتی دارد، تعداد هسته‌ها و فرکانس آن‌ها کمتر بوده و نمایشگر با اندازه کوچک‌تر و میزان پیکسل پایین‌تری دارد.

htc m9 vs iphone6 14

در تست‌های انجام شده بر روی این مدل‌ها، می‌فهمید که هیچ کدام چندان قدرتمند ظاهر نمی‌شوند. وان M9 تنها قادر است کمی بیشتر از ۸ ساعت به پخش ویدئو بپردازد و این رقم در آی‌فون بالاتر از ۹ ساعت می‌ایستد. در مرور اینترنت از طریق وای‌فای، باز هم محصول سیب نشان با عدد ۱۰ ساعت و ۳۰ دقیقه‌ای خود، عملکرد خیلی بهتری نسبت به ۷ ساعت و ۳۰ دقیقه‌ای اچ‌تی‌سی نشان می‌دهد اما اگر انسان پرحرفی هستید و دایما با گوشی خودتان صحبت می‌کنید، اسمارت‌فون وان نزدیک به ۲۱ ساعت همراه‌تان است در صورتی‌که سیب گاز زده، ققط کمی بیشتر از ۱۲ ساعت تاب همراهی با شما را دارد.

سایر امکانات

واقعیت این است که به قدری سیستم عامل گوشی‌ها متفاوت است که اگر بخواهید بخش OS را کامل بررسی کنید، یک مقاله طولانی‌تر از مطلب فعلی خواهید داشت! به فکر فرو می‌روید و تجربه کار کردن قبلی با این سیستم عامل‌ها را به خاطر می‌آورید. با خود می‌گویید: به شخصه آزادی عمل در اندروید را بیشتر از iOS‌ می‌پسندم اما در سوی دیگر، سیستم عامل اپل دارای امنیت بیشتر و یک‌دستی بهتر (به خاطر اکوسیستم فراگیر در همه مدل‌ها) است.

htc m9 vs iphone6 18

تصمیم می‌گیرید تا توجه بیشتری بر روی این بخش مهم داشته باشید، چرا که بیشتر از هرچیزی رابط کاربری دستگاه‌ها و امکاناتی که در اختیارتان می‌گذارد، با شما سر و کار دارد. به عنوان مثال انتقال اطلاعات از یک گوشی به گوشی دیگر در آی‌فون، به خصوص اگر بخواهید آن را به مدلی با سیستم عامل متفاوت انتقال دهید، کاری بس اعصاب خرد کن خواهد بود! این قضیه برای تبادل بین گوشی و کامپیوتر نیز وجود دارد، کدک‌های صوتی و تصویری به راحتی اجرا نمی‌شوند و خلاصه اگر از علاقه‌مندان به اشتراک گذاری سریع اطلاعات بین دستگاه‌های مختلف (و نه شبکه‌های اجتماعی) هستید، اعصاب و روان‌تان به هم خواهد ریخت! از سوی دیگر، آی‌فون از کارت حافظه جانبی نیز پشتیبانی نمی‌کند و هر چه که هست، همانی است که به شما عرضه می‌شود. یعنی اگر یک گوشی ۱۶ گیگابایتی بخرید که تنها کمی بیشتر از ۱۱ گیگابایتش در دسترس قرار دارد، امیدی به نصب بازی و برنامه‌های زیاد در کنار عکاسی و فیلم‌برداری گسترده نداشته باشید،‌ چون خیلی سریع پر شده و دست‌تان را در پوست گردو می‌گذارد! محصول اپل، از درگاه مادون قرمز هم برخلاف اچ‌تی‌سی وان ام۹ بی‌بهره است و البته هیچ‌کدام قابلیت ضد آب بودن نیز ندارند. البته بایستی به این نکته هم مجددا اشاره کنید که آی‌فون ۶ مجهز به سنسور اثر انگشت است که یکی از بهترین‌ها در بین گوشی‌های هوشمند بوده و دروازه امنیت ورود به دستگاه شماست. همچنین امکاناتی چون Apple Pay (که در کشور ما کاربردی ندارد) را می‌توان از مزایای قابل ذکر محصول یانکی‌ها دانست.

سخن پایانی

در پایان این فرصت کوتاهی که برای انتخاب داشتید، یک گوشی را در دست راست و دیگری را در دست چپ‌تان گذاشته و به فکر فرو رفته‌اید که کدام یک را بخرید. نگاهی به جیب‌تان می‌اندازید تا تعداد تراول‌هایش را بشمارید. می‌دانید که محصول اپل در حدود ۲.۳۰۰.۰۰۰ تومان بها دارد و گوشی اچ‌تی‌سی کمی بیشتر از ۱.۹۰۰.۰۰۰ تومان برچسب قیمت خورده است. اما خب برای شما کارایی محصولات مهم‌تر از پول پرداختی‌تان است، چون قرار است که این گوشی تا مدت‌های مدید، تبدیل به نزدیک‌ترین دوست‌تان شده و بیشتر از هر چیزی در زندگی خود، چهره آن را بنگرید. تصمیم‌تان را می‌گیرید و به فروشنده می‌گویید که کدام گوشی را می‌خواهید! مدلی که با سلایق شما بیشتر جور بوده و کارایی آن را هم بیشتر پسندیده‌اید!

htc m9 vs iphone6 22

شما حدس می‌زنید کدام اسمارت فون، انتخاب خریدار این مقاله ما بوده است؟!

62 در مورد “مقایسه اچ‌تی‌سی وان M9 و آی‌فون 6: کدام فلز سرخ‌تر است؟”

  1. با سلام خدمت اقای گلکار و سایر عزیزان ❤
    بنظر من که گوشی هووای بهترینه ✌پنج ساله سامسونگ دارم باور کنید هر پنج سال شارژرش تو جیببم بود?اما الان هواویy6pro خریدم با وجودی که بیست چهار ساعت دستمه کلش بازی میکنم فقط یه بار شارژش میکنم قیمتش هم یک سوم اون گوشیای تو بورسه?

  2. سلام ، من واقعا گیج شدم. میخواستم اچ تی سی دیزایر ۸۲۶ بگیرم ولی با این کامنتهایی که اینجا دیدم کلا از گرفتن اچ تی سی پشیمون شدم. میشه کمکم کنید. گوشی میخوام که اذیتم نکنه. اینکه میگن داغ میکنه هنگ میکنه ، صفحه لمسش از کار میفته ، دوربینش ضعیف میشه واقعیت داره ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

    1. توصیه میکنم که HTC One m ۹ بخری 🙂 . من خودم HTC One m ۹ دارم حدود ۴ ماهه دارم ازش استفاده میکنم و کار میکشم تا حالا نه داغ کرده نه هنگ و دوربینش یه پله از ایفون پایین تره و ضعیف نمیشه ! تو ۱۰ گوشیه برتر جهان هم ثبت شده ! ! 🙂

    2. شما میتونید اچ تی سی دیزایر ۸۲۸ بخرید عالیههه من ک شش ماهه دارمش خیلی راضی ام دوربینش با ایفون سون یکیه

  3. از نظر من HTC One m 9 بهترین انتخابه و همین طور ایفون کسایی که دنبال پلاستیک ارزون قیمتن از گوشیهایی مثل سامسونگ و سونی و هواوی استفاده می کنند

  4. من حدود 4سالی می شه که اندروید رو استفاده کردم از تبلت یکو نیم میلیونی گرفته تا گوشی هواوی و زد 2 همشو. یکسالی امتحان کردم همشون بعد 4 ماه مثل سابق سرعت ندارن همشون افت سرعت دارن به غیر از زد ۲ که دیر تر به تیک دار شدن رسید حالا تسمیم کرفتم گوشیمو باز عوض کنم به احتمال خیییییلی زیاد آیفون بگیرم ولی دور و بر آندروید اصلا اصلا نمی رم چون عمشون از سرغت می افتن به نظر من که دوست عزیرزی که می خوای گوشی بخری خوب فکر کن بعد از مدتی لز سرعت می افته گزینه بعدی آینه که گوشی های سونی کیف و قاب درست و حسابی مثل آیفون ندارن باز به نظرم بعد از 4سال سابقه ی انذرویدی بودن ای او اس خییییییلی بهتره.!

  5. من مدتها زد1 داشتم تا اینکه به اصرار و وسوسه یکی از دوستان رفتم اپل 6 گرفتم و زد1 رو دادم به خواهرم. فقط همین رو بگم که توی این سه ماهی که آیفون 6 دستم بوده دارم دیوونه میشم. هیچ کاری از این گوشی بر نمیاد. نصف ویدئو هام اجرا نمیشه، همینطور فایلهای صوتی، جابجا کردن یه فایل و یا رد و بدل کردنش با یه دستگاه دیگه شبیه معجزه میمونه. عکس هاش هم از نظر رنگ به هیچ وجه قابل مقایسه با زد1 نیست. تبدیل کردن فرمت فایل ها هم که کلا یه شوخی به حساب میاد. من از زد1 در حد یه کامپیوتر استفاده میکردم. با کابل یو اس بی هم اینترنت به اشتراک میذاشتم که الان اونم نمیتونم. بدتر از همه اینکه، چند تا کار باهم نمیتونم انجام بدم و اسمال اپ هم ندارم. الان هم دارم با خواهرم چونه میزنم که گوشیامونو عوض کنیم. واقعا درک نمی کنم، این همه مدت دوستم داشت از چی تعریف می کرد!

  6. عکس هایی که برای مقایسه گذاشته اید مثل هم نیستند تمام عکسهای متعلق به آیفون بصورت کمی زوم شده ودرشت تر نسبت به اچ تی سی قراردادگرفته که باعث نماوکیفیت بهتری میشود. در بیطرفی شما شکی نیست حتما حتما اشتباه شده ……………

  7. آقااااای گلکار !! چرا شما و سایتتون اصلا هیچ مطلبی از بلک بری نمیذارید؟؟؟
    درسته که طرفدارهاش کمتر هستن ولی خب ما هم آدمیم دیگه. دریغ از یه دونه بررسی یا یه دونه مطلب درباره BB
    دیگه از هوآوی که کمتر نیست دیگه انصافا 🙁

  8. سلام اقا پیمان عزیز والا نمیدونستم این سوالو باید کجا بپرسم میخواستم بدونم اچ تی سی وان ام٩ پلاس وارد بازار ایران میشهههههه؟؟؟؟؟؟ اگ بشه کی وارد میشه؟؟؟؟ خیلی وقته منتظر ورودشم اعصابمو ریخته بهم!!! پیشاپیش از ج تون ممنونم

    1. پیمان گل‌کار

      سلام عزیز
      هنوز اچ‌تی‌سی در این ارتباط صحبتی نکرده و به همین خاطر نمی‌شه نظری داد

      1. ای بابا یعنی بازم باید صبر کنم؟؟؟؟!!!!امیدوارم زودتر وارد شه چون واقعا خسته شدم.در هر صورت بابت پاسختون ممنونم اقا پیمان عزیز.

  9. سلام من خودم همه ی این گوشی هارو توی دستم داشتم و با همه کار کردم
    اولا هیچ اندرویدی کاملا امن تیستچون برنامه نویسی درش آزاده
    ولی IOS چون باز نیست کاملا امنه .
    دوربین آیفون بهتره چون عکس هارو با لنز فوق العاده ش عالی و برتر کرده
    صفحه نمایش آیفون شفاف تره
    کلا اپل بخاطر یک سری قوانینی که توی ساخت دستگاه هاش به کار میبره و استاندارد های مخصوصش همیشه برتر بوده
    چون انسان فقط نباید به ارقام توجه کنه چون چشم انسان از یک عددی به بالا قابلیت تشخیص نداره اینم جواب اونایی که میگن اعداد و ارقام اپل کمه
    من خودم سامسونگ دارم که عالیه ولی کمی ایراد کارخونه ایش زیاده که اگه با گارانتی بگیرین میتونین عوضش کنین
    سونی هم از همه نظر عالیه ولی اعتیاد آور شدیده و کمی تبلیغاتش ضعیفه همین
    اچ تی سی بیشتر کارو سلیقه ای میکنه یعنی خیلی به سلیقهی افراد که با محیط اندرویدی اون راحت باشن م خودم نه از نظر ظاهر خود دستگاه نه از طراحی اندرویدش خوشم نیومد
    در مورد دوربین باز بگم که معیار کیفیت مگاپیکسل نیست و اون فقط مربوط به زوم کردن تصویره
    علاوه بر اون به گارانتی محصولات اندرویدی دقت کنین چون اپل مشکل کارخونه ایش کمتره ولی به اندرویدی ها مخصوصا سامسونگ دقت زیادی کنید
    توی اچ تی سی ام 8 توی سامسونگ نوت اج یا اس 6 سونی زد 3 و در اپل 6 پلاس
    تنها تفاوت 6 و 6 پلاس در اندازه و یک ایتم در دوربین هست . 6 لرزسش گیر اپتیکال نداره ولی 6 پلاس داره
    برای حافظه ی اپلم بگم برای مصرف خیلی بالا 128 گیگ ولی برای معمولی رو به بالا 64 جوابتونو میده
    موفق باشید و خودتون با هرکدوم که رابط کاربری بالاتری براتون داره رو انتخاب کنین
    پیشنهاد من : نوت اج یا اس 6 – 6 پلاس 64 گیگ اپل

  10. آقای گلکار واقعا ممنونم…..من طرفداره هیچ کدم از این برندا نیستم ولی باید اعتراف کنم که اپل واقعا عالی بود…..شرکت htc هرچی زور میزنه به اپل نمیرسه….هم m8 وهمm9 درمقابله آیفون6 شکست خوردند

  11. من الان 6 ماهی هست که اچ تی سی M8 دارم . هر بار که میگیرم دستم احساس خوبی به من میده . زیباییش هیچ موقع کم نمیشه. اچ تی سی یه برند حرفه ای هست که نباید با سونی و هواوی مقایسه بشه چون تو حد و اندازه های اون نیستن. گوشی قبلیم سونی z2 بود واقعا خیلی ساده و تکراری طراحی مسخره ای داشت.

    1. امیدوارم منظور مستقیمتون من نباشم ، دوربین زد ۲ ، وان رو له میکنه ، صفحه نمایش وان فقط از برخی زوایای به نسبت زد ۲ بهتر عمل میکنه و گرنه رنگ های نمایش داده شده در صفحه نمایش زد ۲ بسیار باطراوت تر و از کنترات بهتری به نسبت به وان داره ، رابط کاربری دیگه بهتره اصلا حرفشو نزنم ، سنس نوعی رابط خاصه و هیچ زیبایی و شادابی تو این رابط نیست ، ولی الان هم میگم وان از لحاظ سخت افزار و طراحی واقعا یه سر و گردن از زد ۲ بالاتره ولی به گرد پای زد ۳ نمی رسه ، حتی از لحاظ طراحی !!

  12. سلام دوستان
    من بیشتر این گوشی ها رو دیدم و تست کردم و الان 5 ماهی است اپل ۶ پلاس دارم
    بدون تعصب میگم هیچ گوشی به این گوشی نمی رسه
    اپل همه چیش واقعیه اما گوشی های دیگه در حد عدد هستن و در عمل به اندازه عدد و ارقامی که گفتن نیستن
    مثلا کیفیت عکس ٨ مگا پیکسلی اپل از کیفیت ٢٠ مگا پیکسلی اچ تی سی بهتره و … امتحان کنید متوجه میشید.

  13. به نظر من هر کی اسپیکر های boom soundرو با واکمن مقایسه کنه یه احمقه درسته که سونی z3گوشی خوبی از لحاظ دوربین ولی رابط کاربری مسخرش جلوی اچ تی سی کم میاره

  14. دوستان بنظر من اگر میخواید گوشی خوبی بخرید اول بین سونی و اچ تی سی یکی رو انتخاب کنید در غیر این صورت به گوشی های سامسونگ و اپل روی بیاورید

  15. سلام اقای گلکار مقایسه عالی بود اما من یک سؤال دارم ممکنه بی ربط باشه ولی به نظر شما ایفون 6 بهتره یا ایفون 5s ممنون میشم اگر جواب بدید.

  16. سری وان واقعا خشک و بی روح هستند و فقط طراحی دارن اینو از روی تجربه ای که دارم میگم ، من خودم تقریبا یه دو هفته بود که زد وان خودمو فروختمو رفتم وان ام ۸ خریدم ، همین امروز فروختم میخوام یا سونی بخرم ایفون ، و چند بارم گفتم هیچی سونی و ایفون نمی شه ، سونی واقعا در عین سادگی و کمترین امکانات زیباترین و بهترین گوشی رو می زنه و واقعا رابط کاربری سونی زیباترین رابط کاربری هس ، سنس اشغاله چون بالا گفتم که همین امروز فروختم ، به هرحال من پیشنهاد میدم هیچ وقت طرف سونی نرید ، نه اینکه بد باشه ، نه ، چون معتاد می شید !!

    1. دقیقاً همینطوره! بنده هم اشتباه بزرگی کردم… اکسپریا Z3 خودم رو فروختم و وان M9 خریدم. حالا تازه قدر سونی رو میدونم. رابط کاربری سنس اچ تی سی در مقایسه با سونی هیچ حرفی برای گفتن نداره! همینطور دوربین، کیفیت صدا، صفحه، باتری و…هیچ کدوم به پای سونی نمیرسن.

      1. دوست عزیز چه افراطی ؟؟ وان فقط برای کسایی مناسبه که برای اولین بار میخوان گوشی هوشند خرید کنن ، نه برای افرادی چون منو معین جان که تجربه کار با رابط های دیگه رو دارند ، الان هم زد ۲ خریدم و بسیار راضی هستم اگرچه بازم میگم از نظر طراحی از وان ام ۸ ضعیف تره ، در کل اچ تی سی رو برای افرادی که برای اولین بار می خوانن از سونی یا اپل و یا سامسونگ به اچ تی سی جهش کنند پیشنهاد نمی کنم ، چون واقعا پشیمون میشین ؟ من خودمم گول اچ تی سی رو خوردم و با چهارصد تومن ضرر تو عرض دو روز ردش کردم رفت !!

  17. سیاست شرکت اپل اینکه مشخصات رو کم و پایین میگه ولی با پرچمدار دیگه مثل سونی که دوربینش20 برابری میکنه
    ولی شرکتای دیگه مشخصات رو بالا میگن

  18. از بررسی لذت بردم . این مقایسه ها بررسی رو عالی کرده . ای کاش مقایسه صفحه نمایش با عکس های جذاب تری
    انجام بشه .
    مقایسه دوربین هم خیلی عالی که تو هر بررسی نمیبینیم .
    مقایسه صفحه نمای و دوربین با گوشی های بیشتر
    میتونه بررسی رو عالی تر کنه .

  19. باسلام بنظرم M9 بهتره ولی من M8دارم همه چیزش با M9یکی هست.می خواستم ابتدا M9بخرم ولی بعداز کلی مقایسه دیدم هیچ فرقی باهم ندارد.فقط چندappلازم است دانلود کنم تا گوشی منم M9شود.

  20. آقای گلکار یک سوال داشتم چرا شما اسکنر میت 7 رو که سریع ترین ودقیق ترین اسکنر روی گوشی هاست (خودم املکردشو با چشای خودم در برابر آیفون دیدم) رو یک بررسی ساده کردین و حتی چیزی از برترینش نگفتید ولی از آیفون این همه تعریف میکنین میدوم که اپل یکی از بهتریناس ولی به پای میت 7 نمیرسه اگه به حرف این بنده حقیر باوری نیست عیبی نداره خودتون برین توی سایت دیجیاتو و بررسی ویدئویی میت 7 رو ببینید بعد جوابم رو بدید منتظرم ممنون

    1. سلام
      در اینکه محصولات اپل فوق العاده اند شکی نیست ولی
      مشکل اینجاست شما پول برند + جریمه تحریم ها رو میدید پس بنابر این با یک حساب سر انگشتی میفهمید که بقیه اندریویدی ها خیییلی بهتر از اپل از لحاظ قیمت هستند که S6 سامسونگ امسال فوق العاده بود

  21. سلام اقای گلکار عزیز میخواستم بدونم دقیقا در بخش دوربین تو بخش عکاسی و فیلمبرداری بصورت جدا کدام گوشی برتر است؟

  22. سلام آقای گُلکار مِث همیشه عالی بود….
    یه سوال داشتم….
    به نظر شُما بین z3 سونی و این دو گوشی….
    از نظر کیفیت صفحه نمایش و دوربین….
    شُما کدوم گوشی رو برتر میدونین؟؟؟
    یا تو هر قسمت برتری با کدوم گوشی هست….
    پیشاپیش ممنون….

    1. پیمان گل‌کار

      سوال سختی پرسیدین عزیز! بی تردید هر سه جزو برترین‌ها هستند و با یک مقایسه دقیق با شرایط برابر بایستی گزینه برتر رو انتخاب کرد
      البته مقایسه دوربین محصول سونی و آی‌فون در سایت هست

    2. هومن جان از لحاظ صفحه نمایش که 100% z3 از این دو بهتره. از لحاظ دوربینم باز z3 بهتره. دوم m9 و سوم i6

      1. سلام دوست عزیز.من با سخن اخرتون مخالفم دوربین ایفون از همشون بهتره بعد از اون هم سونی و سپس برند های دیگه….و در کل سونی از همه ی ابعاد از دو گوشی ایفون اچ تی سی بهتره و همینطور از بقیه برن……دها

  23. بسیار عالی طبق معمول شاهد بررسی عالی از آقای گلکار بودیم وان ام 9 کلا بهترین محصول اندرویدی نیست و آیفون 6باید با چیز هایی مثل اس 6 اج ال جی جی 4 و پی 8 مقایسه بشه تا همه بفهمن نه اندروید اون اندروید سابقه نه آیفون اون آیفون سابق بازم برای بررسی خوبتون ممنون

    1. پیمان گل‌کار

      در بخش چند رسانه‌ای به این موضوع پرداخته شده! در کل فکر می‌کنم ام۹ گزینه بهتری باشه

    2. سلام داداش دو هفته هست که این گوشیو دارم
      بهترین انتخاب هست برای علاقه مندان به موزیک گوش دادن وفیلم تماشا کردن دوربین جلوش عالیه
      کیفیت ساختشو هیچ گوشی نداره
      باتریش خیلی خوبه البته بستگی به مصرف هر کسی داره
      سخت افزار فوق العاده قوی که اصلا کم نمیاره تو کارای سنگین هم فقط مثل گوشیای قبلیم گرم میشه و هیچ گونه داغ شدنیو نداره
      رابط کاربریش بسیار روون وسریعه در کل امیدوارم هر کی عاشق اچ تی سی واین محصول هست این گوشیو بخره
      بعد از خریدشمتوجه میشید که چقدر با بررسیهایی که توی سایتها فقط جهت تخریبش گفته میشه فرق داره

    3. مهدی کیوانلو

      به نظر من با مشخصاتی که اپل رو محصولش تعبیه کرده واقعا عالیه واگه بخواد مانند دیگر شرکت ها از رم 3 گیگ و دوربین 20مگا پیکسلی استفاده کنه بقیه باید در شرکتاشونو ببندن. پس بازم با این همه برتری های سخت افزاری بازم اپل جزو بهترین پرچمداران گوشی هست .

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH