از این پس تماس با 118 پولی می‌شود!

118 رایگان بود، اما دیگر نیست! امروز کمسیون تنظیم مقررات ارتباطات مصوبه‌ای را منتشر کرد که بر اساس آن خدمات رایگانی که تاکنون مخابرات در اختیار مشترکین قرار می‌داد و در حوزه غیرضروری بودند، از این پس پولی خواهند شد و مشترکین مجبور هستند تا برای استفاده از آن‌ها به اندازه یک تماس درون شهری پول پرداخت کنند (از طریق قبض).

Untitled-1

البته بر اساس این مصوبه فعلا خدمات ضروری رایگان هستند و کاربران قادر هستند تا به رایگان از آن‌ها استفاده کنند اما خدمات غیر ضروری که بخش‌هایی نظیر ناجا، 118، اوقات شرعی و… را شامل می‌شود، پولی خواهند بود. البته شیوه محاسبه نیز به صورت یک تماس عادی درون شهری است و اگر از طریق موبایل تماس بگیرید، بر اساس تعرفه عادی موبایل به تلفن ثابت محاسبه خواهد شد اما به دلیل اینکه اغلب این نوع تماس‌ها زمان کمی را به خود اختصاص می‌دهند، به همین دلیل مبلغ زیادی را برای مشترکین فاکتور نخواهد کرد.

زارعیان، سخنگوی وزارت ارتباطات در این خصوص مدعی شد که سه شماره 115، 110 و 118 بیشترین تماس را در طول روز نسبت به سایر خدمات دارند ولی همچنان دو شماره اورژانس و پلیس رایگان خواهند بود ولی 118 پولی می‌شود. البته وی به این نکته نیز اشاره کرد که این مرکز روزانه 300 تا 500 هزار مشترک را پذیراست و پولی شدن آن حتی تامین کننده مخارج نگهداری این مرکز نخواهد بود.

البته گویا این طرح فعلا اجرا نشده است. زیرا در تست‌هایی که ما در آی‌تی‌رسان انجام دادیم و طی تماس‌هایی که با 118 داشتیم، هیچ مبلغی از حسابمان کاسته نشد و در واقع این مکالمه ما با اپراتور 118 رایگان تلقی شد. در زیر می‌توانید لیست خدمات ضروری را مشاهده کنید که همچنان رایگان هستند.

Untitled-112

لیست زیر نیز شامل خدماتی است که از این پس برای استفاده از آن‌ها می‌بایست مبلغی را واریز نمایید.

Untitled-113

3 در مورد “از این پس تماس با 118 پولی می‌شود!”

  1. یادمه قبلنا هم یه قانونی رو توصویب کردن که تراکنش های دستگاه پوز هم مستلزم دریافت پوله.این جور تصمیم هایعنی اینکه مردم! حال و روز شما واس ما اهمیتی نداره.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH