آیا کوالکام در حال آماده سازی چیپست ۱۰ هسته‌ای اسنپدراگون ۸۱۸ است؟

818هفته پیش در آی‌تی‌رسان خبری مبنی بر چیپ جدید MT6797 مدیاتک منتشر کردیم. این چیپ همانطور که گفتیم از سری Helio X20 بوده و ۱۰ هسته پردازشی داشت. از این ۱۰ هسته، ۴ تای آن از نوع Cortex-A53 با فرکانس 1.4 گیگاهرتز و ۴ هسته نیز از نوع Cortex-A57 با فرکانس ۲ گیگاهرتز بود. در نهایت دو هسته 2.5 گیگاهرتزی از نوع Cortex-A72 نیز این چیپ را کامل می‌کرد. همچنین اعلام کردیم که چیپ MT6797 از رم پردازشی LPDDR3 با سرعت ۹۹۳ مگاهرتز بهره گرفته و از شبکه‌های LTE Cat.6 پشتیبانی می‌کند. البته از این نظر پردازنده مدیاتک پس از چیپست‌های کوالکام و سامسونگ قرار می‌گیرد که هردو از رم LPDDR4 با سرعت ۱۶۰۰ مگاهرتز بهره گرفته و از شبکه‌های LTE Cat.9 پشتیبانی می‌کنند.

اما اوایل صبج امروز اطلاعاتی در مورد چیپ اسنپدراگون ۸۱۸ از شرکت کوالکام به بیرون درز یافت که این پردازنده نیز ۱۰ هسته‌ای است. اسنپدراگون ۸۱۸ شامل ۴ هسته برای اعمال سبک بوده که از نوع Cortex-A53 هستند و فرکانس کاری آن‌ها بر روی 1.2 گیگاهرتز تنظیم شده. ۲ هسته دیگر از این پردازنده برای اعمال متوسط است و از نوع Cortex-A53 با فرکانس 1.6 گیگاهرتز بهره می‌گیرد. در نهایت ۴ هسته برای اعمال سنگین در چیپ یاد شده قرار دارد که از نوع Cortex-A72 بوده و فرکانس کاری آن‌ها نیز بر روی 2 گیگاهرتز تنظیم گشته. گفته شده که اسنپدراگون ۸۱۸ همراه با چیپ گرافیکی قدرتمند Adreno 532 خواهد بود و از رم LPDDR4 بهره می‌گیرد. این پردازنده از شبکه‌های LTE Cat.10 پیشتبانی می‌کند و با فناوری ۲۰ نانومتری تولید خواهد شد.

البته باید منتظر بمانیم تا این خبر و ساخت چیپ ۱۰ هسته‌ای از جانب کوالکام نیز به صورت رسمی اعلام شود. اما در حال حاضر بهتر است فکر کنیم که این پردازنده امکان دارد در دل کدام تلفن‌های هوشمند بکار رود؟

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH