آی‌فون 5 به طور رسمی معرفی شد

فیل شیلر از کمپانی بزرگ اپل امشب در کنفرانس خبری این شرکت از آی‌فون 5 به طور رسمی رونمایی کرد. به گفته فیل شیلر آی‌فون 5 به طور کامل از شیشه و آلومینیوم ساخته شده است (اولین تلفن هوشمندی که کاملا از شیشه و الومینیوم ساخته شده است)، همچنین او اعلام کرد که آی‌فون 5 حدود 18 درصد باریک تر از نسخه 4S می‌باشد. بدین ترتیب ضخامت آی‌فون 5 تنها برابر 7.6 میلی‌متر است. از طرفی آی‌فون 5 با وزن 112 گرم حدود 20 درصد نسبت به نسخه قبلی خود سبک‌تر شده است.

آی‌فون 5 از یک صفحه نمایش 4 اینچی بهره می‌برد (همان‌طور که قبلا از اطلاعات لو رفته پیش بینی می‌شد) که رزولوشن تصویر آن 640×1135 می‌باشد (نسبت تصویر 16:9 است اما ای‌کاش از وضوح استاندارد HD استفاده می‌کرد). آقای فیل شیلر همچنین تصدیق کرد که آی‌فون 4 اینچی علاوه بر خوش‌دستی کاربری بیشتری نیز دارد و به مواردی همچون کارکرد راحت‌تر با ایمیل‌ها و تقویم در سایز 4 اینچی اشاره نمود. طبق ادعای اپل کیفیت رنگ‌ها در آیفون 5 به کمک تکنولوژی SRGB حدود 44 درصد بهتر شده است، همچنین این محصول جدید اپل مجهز به فناوری‌های ارتباطی HSPA+ ,DC-HSDPA و LTE می‌باشد. وای‌فای آی‌فون جدید از دو باند 2.4ghz و  5ghz تا سرعت 150 مگابایت بهره می‌برد.

پردازنده اصلی آی‌فون 5 مدل چهار هسته‌ای A6 است که فیل شیلر با تاکید بسیار ادعا کرد این چیپ قدرتی 2 برابر بیشتر از نسخه قبلی ارایه خواهد نمود.

در مورد باتری آی‌فون 5 نیز وی ادعای 225 ساعت حالت آماده به‌کار، حدود 10 ساعت پخش ویدئو، 8 ساعت زمان مکالمه در 3G و LTE و همچنین 10 ساعت کارکرد روی WiFi را دارد. به عبارتی با افزایش عملکرد دستگاه، بازده باتری نیز تا حدودی افزایش یافته است.

دوربین آی‌فون 5 نمونه‌ای 8 مگاپیکسلی می‌باشد که بنا بر ادعاها 40 درصد عکاسی سریع‌تری نسبت به نسخه قبلی خود را داراست. بهبود عملکرد در نور کم، کاهش نویز تصاویر و قدرت پردازشی بیشتر دوربین نیز از ویژگی‌های این دوربین جدید می‌باشد. اما مهم‌ترین ویژگی این دوربین توانایی گرفتن تصاویر پانوراما تا 28 مگاپیکسل است. دوربین توانایی فیلم‌برداری با کیفیت 1080p را داراست و دوربین جلویی نیز کیفیت 720p دارد.

کانکتور جدیدی که برای آی‌فون 5 معرفی شد کاملا دیجیتال و ۸ سیگناله می‌باشد و نامش Lightning است. البته آداپتوری هم برای تبدیل اتصالات قبلی به آی‌فون جدید معرفی شد.

خب تا اینجا آی‌فون 5 به صورت سخت‌افزاری معرفی شد و حدودا اکثر توانایی‌های آن معرفی گردید اما همراه با این آی‌فون جدید سیستم عامل جدید iOS 6 نیز در حال معرفی می‌باشد، برای اطلاع از آی‌او‌اس6 با مقاله‌های بعدی آی‌تی‌رسان همراه باشید.

راستی، اگر فناوری اطلاعات در زندگی‌تون اهمیت زیادی داره، پیشنهاد می‌کنم تولبار آی‌تی را حتما نصب کنید: [نصب تولبار]

با شرکت در مسابقه آی تی رسان شانس خود را برای برنده شدن یک جایزه متفاوت امتحان کنید.

3 در مورد “آی‌فون 5 به طور رسمی معرفی شد”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH