تلفن هوشمند ویندوزفونی موتورولا در بنچمارک‌ها نمایان شد

Motorola-Windows-Phone-Prototype-Spotted-in-Benchmark-481549-2موتورولا به دلیل ارزشی که پلتفرم اندروید گوگل برایش دارد، قبل و پس از خریداری شدن توسط لنوو، همواره از این سیستم‌عامل بهره گرفته است. اما درهرحال، از وقتی که این شرکت به مالکیت لنوو درآمده بر اساس یکسری اطلاعات و حدس‌هایی که در در فضای مجازی به میان آمده، قرار است شاهد تغییراتی در عملکرد آن باشیم.

مایکروسافت و لنوو چند ماه پیش اعلام کردند که این شرکت چینی قصد دارد اولین تلفن هوشمند ویندوزفونی خود را در تابستان سال میلادی جاری معرفی کند. این دستگاه، یک گوشی اقتصادی خواهد بود که سیستم عامل ویندوزفون نسخه 8.1 را اجرا خواهد کرد. اما در مورد موتورولا چه؟ آیا این شرکت که اساسا آمریکایی است، همچنان قصد دارد تا به صورت انحصاری فقط از اندروید در تلفن‌های هوشمند خود استفاده کند؟

حتی با وجود اینکه لنوو اعلام کرده بود که در برنامه و نقشه راهی که موتورولا دارد، دخالتی نخواهد کرد، اما بنظر می‌رسد این گفته فقط تا سال گذشته اعتبار داشته است. در سال میلادی جاری، ممکن است موتورولا هم یک تلفن‌هوشمند جدید را معرفی کند که در آن از سیستم عامل اندروید استفاده نشده باشد. سومین پلتفرم بزرگ موبایلی، یعنی ویندوزفون، هم اکنون کمتر از ۵ درصد از سهم کل بازار را در اختیار دارد.

موتورولا ممکن است در نهایت یک دستگاه ویندوزفونی معرفی نکند

به هرحال، با عرضه ویندوز ۱۰ موبایل، مایکروسافت امیدوار است که سیستم‌عامل موبایلی‌اش بتواند سهم بیشتری از بازار را در اختیار بگیرد. تا آن زمان اما، مایکروسافت باید تا جایی که می‌تواند با دیگر شرکت‌ها همکاری کند و از آنجا که لنوو قبلا تایید کرده که قرار است طی ماه‌های آینده یک گوشی هوشمند ویندوزفونی را عرضه نماید، اصلا بعید نیست که موتورولا نیز چنین کاری را انجام دهد.

یک دستگاه ساخت موتورولا با نام TC70xx11 که سیستم عامل ویندوزفون 8.1 را اجرا می‌کند، در بنچمارک ‌Basemark نمایان شده. این گوشی هوشمند از صفحه نمایشی با کیفیت ۷۲۰p بهره می‌برد و مجهز به پردازنده‌ای دو هسته است و امتیاز ۴۹۷ را در بنچمارک مورد بحث بدست آورده که رقم بسیار کمی به‌شمار می‌آید.

البته نمی‌توان هم اکنون دقیقا اعلام کرد که با توجه به کد‌نام دستگاه مورد اشاره، این محصول یک تلفن‌هوشمند از بخش موبایل موتورولا باشد، اما قطعا دستگاهی از بخش Motorola Solutions است.

از آنجا که Motorola Solutions بخشی از لنوو نیست، پس مشخص می‌شود که هنوز واقعی بودن آن قطعی نیست. در هر صورت طی ماه‌های آینده قطعا در این مورد اطلاعات بیشتری بدست ما خواهد رسید، اما اینکه موتورولا بخواهد تلفن هوشمندی با سیستم عامل ویندوزفون ارائه کند، موردی است که برای بسیاری از کاربران جذاب بنظر می‌رسد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH