با 10 شهر زیبای جهان آشنا شوید!

زمان زیادی تا تعطیلات تابستانی باقی نمانده است و در این مدت بسیاری از مردم تصمیم می‌گیرند که همراه خانواده خود به سفر بروند. اما یکی از اصلی‌ترین فاکتور‌هایی که برای یک سفر خوب باید در نظر گرفت مقصد است. یعنی این که ما تصمیم داریم به کجا و چرا سفر کنیم. با وجود سفر‌های داخلی، بسیاری نیز تصمیم به سفر‌های خارجی می‌گیرند که در این مقاله تصمیم داریم تا آن‌ها را در انتخاب مقصدشان یاری کنیم.

در طول این مطلب با 10 شهر زیبا جهان آشنا خواهیم شد که در کنار زیبایی، فرهنگ و تاریخ بسیار غنی‌ نیز دارند. البته توجه کنید که این لیست از 10 تا 1 تنظیم شده است و شماره یک در واقع زیباترین شهر دنیاست. پس همراه ما باشید.

10- بروژ

bruges

بروژ یک شهر بسیار کوچک است. این شهر در استان فلوندر غربی در 145 کیلومتری بروسل قرار گرفته است. زیبایی این شهر حتی توسط یونسکو نیز اعلام شده است و در آن معماری‌های بسیار زیبایی وجود دارد که هر فردی را شیفته خود می‌کند. از سایر بخش‌های این شهر مجسمه مدونا و کودک است که گفته می‌شود توسط میکل آنژ ساخته شده است. از سایر مکان‌های زیبای این شهر می‌توان به Benguinage و قصر سلطنتی اشاره کرد که در آن آثار زیادی نیز قرار گرفته است.

9- بوداپست

budapest_f_improf_510x229

بوداپست پایتخت کشور مجارستان است که در اروپا شرقی واقع شده است. این شهر شخصیتی تاریخی دارد و قدمت بسیار زیادی نیز دارد که گفته می‌شود تاریخ آن به 896 باز می‌گردد. نام این شهر از دو واژه بودا و پست تشکیل شده است که مذهب رسمی آن نیز مسیحی است. این شهر مکان‌های دیدنی زیادی دارد که اصلی‌ترین آن‌ها پارلمان نئوگوتیک است. در این شهر تاج‌های جواهراتی، موزه و کلیساهای زیادی وجود دارد که مسافران می‌توانند از تماشا آن‌ها لذت ببرند. گفتنی است که جمعیت بوداپست حدود یک میلیون و 737 هزار نفر است.

8- رم

rome

شهر رم پایتخت کشور ایتالیا است که همانند لقبش شهری باستانی است. رم شهری است که باستان شناسان قدمت آن را به 14 هزار سال قبل مربوط می‌دانند و در بین هفت تپه ساخته شده است که معماری‌ای جالب و کلاسیک دارد. این شهر یک محل بسیار زیبا است که مکان‌های بسیار برجسته‌ای نیز در آن وجود دارد. ساختمان‌های تاریخی، محیط‌های داخلی، کلیساها، موزه‌ها و… همه و همه بر زیبایی‌هایی این شهر تاریخی می‌افزایند.

7- فلورانس

florence

فلورانس اولین شهر ایتالیا در منطقه توسکانی است که حدود 370 هزار نفر جمعیت دارد. این شهر یک مکان تاریخی است و در واقع به عنوان مکان تولد رونسانس شناخته می‌شود و توسط Cornelius Sulla برای نیرو‌های خود ساخته شده بود که اکنون توانسته یکی از زیباترین شهر‌های جهان نام بگیرد. این شهر یک کلیسای جامع گنبدی شکل دارد که سانتا ماریا در آن تعمید شده و به عنوان بهترین میراث یونسکو در سال 1982 شناخته شده است. این شهر موزه‌ها، پارک‌ها، میادین و خیابان‌های بسیار زیبایی دارد که تماما مکانی دوست داشتنی برای گردشگران هستند.

6- آمستردام

amsterdam-300x200

آمستردام پایتخت نوتردام است که در بخش شمال غربی هلند واقع شده است و جمعیتی در حدود 760654 نفر دارد. این شهر از معماری بسیار غنی و زیبایی بهره می‌برد که توانسته حدود 3.66 میلیون توریست را سالانه به این کشور بکشاند. این شهر یک کانال تاریخی، موزه ون گوگ، موزه Stedelik، خانه آن فرانک و… دارد که تماما می‌توانند توجهات گردشگران را به خود جذب کنند.

5- ریودوژانیرو

rio-de-janeiro_f_improf_603x377

ریو شهری جالب در برزیل است که توانسته لقب پنجمین شهر زیبای جهان را از آن خود کند. این شهر به عنوان یک میراث در یونسکو ثبت شده است و حدود 6.300.000 نفر جمعیت دارد که سالانه نیز حدود 2.80 میلیون نفر از این شهر به عنوان گردشگر دیدن می‌کنند.

4- لیزبون (LISBON)

lisbon

لیزبون چهارمین شهر زیبای جهان است که دلیل این امر نیز به زیبایی‌های طبیعی آن باز می‌گردد. لیزبون بر روی یک تپه واقع شده که اطراف آن نیز توسط یک رودخانه احاطه شده است. این شهر زیبایی‌های بسیاری دارد؛ علاوه بر این آثار تاریخی و… نیز در آن به چشم می‌خورد اما عمده دلیل محبوبیت این شهر طبیعت آن است که در کنار موزه‌های مختلف و خانه اپرا میزبان گردشگران است.

3- پراگ

prague

پراگ پایتخت جمهوری چک است که حدود 1.3 میلیون نفر جمعیت دارد. این شهر ریشه محکمی در تاریخ رم دارد و خواستگاه دو امپراطوری بوده است. این شهر موزه‌ها، میدان‌ها و… بسیاری دارد که توانسته آن را تبدیل به ششمین مکانی کند که بیشترین بازدید را دارد.

2- پاریس

paris

کشور فرانسه پایتختی با نام پاریس دارد که 2.2 میلیون نفر در آن زندگی می‌کنند. این شهر یک مکان معروف و دوست داشتنی است که بسیاری از سازمان‌های بین المللی در آن قرار گرفته‌اند و در واقع اکنون تبدیل به یک شهر معروف در بین گردشگران شده است که سالانه 28 میلیون گردشگر به این مکان سفر می‌کنند.

1- ونیز

venice

این شما و این هم زیبا‌ترین شهر جهان، ونیز با رودخانه‌های درون شهری‌اش توانسته زیباترین شهر جهان لقب بگیرد؛ در این شهر کانال‌ها توانسته‌اند 118 جزیره را تشکیل دهند که توسط پل‌هایی زیبا به یک دیگر متصل می‌شوند. این شهر جمعیتی درحدود 270 هزار نفر دارد که در واقع یک شهر بسیار رومانتیک و رویایی در اروپا است و توریست اصلی‌ترین درآمد اقتصادی این شهر محسوب می‌شود.

همان طور که مشاهده کردید با 10 شهر زیبا جهان آشنا شدیم که هر کدام حداقل ارزش یکبار سفر را دارند اما باید قبول کنیم که ایران نیز شهر‌های زیبای زیادی دارد که شاید بتوانند میزبان مناسبی برای شما در تعطیلات تابستان باشند. شما چه شهری را برای سفر انتخاب کرده‌اید؟

15 در مورد “با 10 شهر زیبای جهان آشنا شوید!”

  1. خوشبختانه در هشت تا از این ده تا حضور داشتم. استانبول – سانفرانسیسکو – کبک- مونترال و سان دیگو هم زیبا هستند.

  2. همه ی این شهرا که از نظر قدمت تاریخی معرفی شده بودن!
    پس به روز بودن و تکنولوژی چی؟
    به شخصه انتظار داشتم با شهرهای پیشرفته روبرو بشم.

  3. به همهء این شهر ها مسافرت میکنم
    البته تو صد سال دوم که نه سومم که نمیشه
    صد سال چهارم دیگه حتمیه یعنی سال 2315 میلادی

  4. قدمت رم به ۱۴ هزار سال قبل بازمیگردد؟ :O

    ۱۴۰۰ سال قبله ، اصن ۱۴۰۰۰ سال قبل تمدنی وجود نداشت -_-

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH