کفش‌های مجهز به GPS راهنمای شما می‌شوند!

داشتن نقشه و جی‌پی‌اس بر روی تلفن همراه و یا تبلت شما، به طور حتم امر مناسبی است اما نگاه کردن بر روی نمایشگر دستگاه به منظور یافتن تقاطع بعدی، مورد خسته کننده‌ای است که نمی‌توان کسی را یافت که از  انجامش لذت ببرد. حال تصور کنید شما کفشی دارید که در همان ابتدا مقصد خود را به او می‌گویید و سپس شما را تا رسیدن به محل مورد نظر راهنمایی می‌کند. آیا جالب نیست؟!

ظاهرا شخصی به نام دومینیک ویلکاکس با ساختن یک کانسپت این ایده را تا حدی عملی کرده است. در این طرح وظیفه کفش این است که با اطلاعات آپلود شده بر روی آن، مسیر درست را برای صاحبش مشخص کند.

کفش جی‌پی‌اس دار مجهز به یک سنسور جی‌پی‌اس در پاشنه کفش سمت چپی است. هنگامی‌که شما هر دو پاشنه کفش‌ها را با همدیگر بر روی زمین می‌کوبید، سنسور فعال می‌شود. در این هنگام به کمک لپ‌تاپ خود و از طریق یک پورت USB‌ اطلاعات را به سنسور منتقل می‌کنید. هنگامی‌که سنسور مسیر را دریافت کرد، بلافاصله یک دیود نوری در کفش سمت چپ روشن می‌شود که به شما نشان می‌دهد از چه مسیری بایستی حرکت کنید.

شما همچنین می‌توانید برنامه سفر خود را از طریق نوار وضعیت کفش سمت راستی نیز مشاهده کنید. این نوار که از چندین لامپ قرمز LED تشکیل شده، کمک‌های زیادی به شما می‌کند، به عنوان مثال نشان می‌دهد که چقدر به مقصد خود نزدیک شده‌اید.

البته این ایده هنوز در حد یک کانسپت و نمونه پیش از تولید باقی مانده است، اما شاید روزی فرا برسد که همه افراد یک کفش با ظاهری معمولی اما مجهز به سیستم جی‌پی‌اس داشته باشند!

[divide style=”2″]

راستی، اگر فناوری اطلاعات در زندگی‌تون اهمیت زیادی داره، پیشنهاد می‌کنم تولبار آی‌تی را حتما نصب کنید: [نصب تولبار]

با شرکت در مسابقه آی تی رسان شانس خود را برای برنده شدن یک جایزه متفاوت امتحان کنید.

2 در مورد “کفش‌های مجهز به GPS راهنمای شما می‌شوند!”

  1. سلام به همگی
    در کل امیدوارم ایده های مفید عملی بشند
    ولی اونجایی که میگه با کوبیدن کفش فعال میشه منو یاد دیالوگ کارآگاه گجت انداخت:ای کفش پر توان برس به داد این ناتوان…
    موفق باشید
    در پناه دادار پاک آفرین

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH