با 5 اسمارت فونی که دوربین سلفی آن‌ها فلاش LED دارد آشنا شوید!

چند سالی است که اسمارت فون‌ها در بخش جلویی خود نیز یک دوربین برای مکالمات تصویری دارند اما در طول سال‌های اخیر این دوربین‌ها تصمیم به رقابت با دوربین پشتی گرفته‌اند و دسته جدیدی از عکاسی را با نام سلفی یا خودنگاره ایجاد کرده‌اند. بسیاری از کمپانی‌ها نیز سریعا دست به کار شدند و رقابت شدیدی را به وجود آورند که کیفیت دوربین سلفی دستگاه خود را به طور چشمگیری افزایش دهند.

امروزه ما می‌توانیم اسمارت فون‌هایی را در بازار مشاهده کنیم که سنسور دوربین سلفی بسیار قدرتمندی دارند و گستره زیادی را نیز پوشش می‌دهند و نکته جالب در خصوص برخی از آن‌ها وجود فلاش LED در بخش جلویی است که باعث می‌شود کاربر در شرایط نوری ضعیف نیز بتواند تصاویر بسیار خوبی را ثبت نماید. اکنون در این مقاله تصمیم داریم تا با پنج اسمارت فونی که دارای دوربین سلفی قدرتمند و فلاش LED در بخش جلویی خود هستند، آشنا شویم.

اچ‌تی‌سی دیزایر Eye

htc-desire-eye-22

شاید بتوان گفت که اچ‌تی‌سی دیزایر Eye یکی از بهترین اسمارت فون‌ها برای عکاسی سلفی است که از یک سنسور 13 مگاپیکسلی 22 میلی‌متری در بخش جلویی خود بهره می‌برد، f/2.2 را ارایه می‌دهد و یک فلاش دوگانه LED نیز دارد. البته در کنار دوربین عالی در بخش جلویی دیزایر Eye، این محصول سخت افزار قدرتمندی نیز دارد که آن را تبدیل به انتخابی دوست داشتنی برای کاربران می‌کند.

اچ‌تی‌سی دیزایر Eye از یک صفحه نمایش 5.2 اینچی با فناوری IPS بهره می‌برد که وضوح تصویر 1920 در 1080 پیکسل را ارایه می‌دهد و در زیر این نمایشگر نیز یک قلب تپنده چهار هسته‌ای وجود دارد که اسنپ دراگون 801 است و هر هسته Krait 400 آن فرکانس 2.3 گیگاهرتز را ارایه می‌دهد. پردازش‌های گرافیکی این محصول نیز توسط Adreno 330 انجام می‌شود. این اسمارت فون از 2 گیگابایت حافظه رم و 16 گیگابایت حافظه داخلی بهره می‌برد که امکان افزایش آن از طریق کارت حافظه جانبی نیز وجود دارد. یک دوربین 13 مگاپیکسلی را نیز در بخش پشتی این محصول شاهد هستیم که یک باتری 2400 میلی‌آمپر ساعتی نیز انرژی مورد نیاز این دستگاه را تامین می‌کند.

سونی اکسپریا C4

Sony-Xperia-C4_2

شاید سونی اکسپریا C4 رقابت مستقیمی با دیزایر Eye نداشته باشد اما یک محصولی سلفی محور است که توسط یکی از بزرگترین غول‌های تکنولوژی دنیا یعنی سونی ساخته شده است. دوربین جلویی این محصول از سنسور Exmor R بهره می‌برد که 5 مگاپیکسلی است اما این دوربین گستره دید زیادی دارد و 25 میلی متری بوده که در کنار آن نیز یک فلاش LED قرار گرفته است.

اکسپریا C4 یک صفحه نمایش 5.5 اینچی دارد که وضوح تصویر 1920 در 1080 پیکسل را ارایه می‌دهد و این محصول از چیپست مدیاتک MT6752 استفاده می‌کند که هشت هسته‌ای و با نام Cortex-A53 است که هر هسته فرکانس 1.7 گیگاهرتز را ارایه می‌دهد. ناگفته نماند که پردازش‌های گرافیکی این محصول نیز توسط Mail-T760MP2 انجام می‌شود. سونی 2 گیگابایت حافظه رم و 16 گیگابایت حافظه داخلی برای اسمارت فون سلفی محور خود قرار داده است که امکان افزایش حافظه دستگاه از طریق کارت حافظه جانبی نیز وجود دارد. از سایر مشخصات این محصول می‌توان به دوربین 13 مگاپیکسلی در پشت و یک باتری 2600 میلی‌آمپر ساعتی اشاره کرد.

BLU Selfie

BLU-Selfie-0

BLU Selfie یک اسمارت فون آسیایی است که در بخش‌های مختلف جهان به نام‌های متفاوتی نامیده می‌شود، برای مثال این محصول در هندوستان Micromax Canvas Selfie شناخته می‌شود و در چین نیز Meitu M4 نام دارد اما تمام این نسخه‌ها دارای یک دوربین 13 مگاپیکسلی در بخش جلویی خود هستند که از فلاش LED نیز بهره می‌برند.

این محصول قیمتی در حدود 249 دلار دارد که از سخت افزار مناسبی نیز بهره می‌برد. این اسمارت فون سلفی محور یک صفحه نمایش 4.7 اینچی دارد که وضوح تصویر 1280 در 720 پیکسل را ارایه می‌دهد و از پردازنده هشت هسته‌ای مدیاتک MT6592 با فرکانس 1.7 گیگاهرتز برای هر هسته استفاده می‌کند. 2 گیگابایت حافظه رم و 16 گیگابایت نیز حافظه داخلی برای این محصول در نظر گرفته شده است که امکان افزایش آن از طریق کارت حافظه جانبی نیز وجود دارد. یک باتری 2300 میلی‌آمپر ساعتی انرژی مورد نیاز BLU Selfie تامین می‌کند.

ایسر Liquid E3

Acer-Liquid-E3-0

سه اسمارت فونی که در بالا با آن‌ها آشنا شدیم تماما دوربین بسیار قدرتمندی داشتند اما این نماینده ایسر چندان دوربین باکیفیتی در بخش جلویی خود ندارد اما از یک فلاش LED بهره می‌برد که در عکاسی به سنسور 2 مگاپیکسلی این اسمارت فون کمک می‌کند.

این میان‌رده ایسر صفحه نمایشی 4.7 اینچی دارد که وضوح تصویر 1280 در 720 پیکسل را ارایه می‌دهد و پردازش‌های آن نیز توسط پردازنده چهار هسته‌ای مدیاتک MT6589 انجام می‌شود که هر هسته فرکانسی 1.2 گیگاهرتزی دارد. ایسر برای این محصول 1 گیگابایت حافظه رم و 4 گیگابایت حافظه داخلی در نظر گرفته است که امکان افزایش آن از طریق کارت حافطه جانبی نیز وجود دارد. گفتنی است که دوربین پشتی Liquid E3 نیز 13 مگاپیکسلی است.

Oppo N1

oppo-n1-rotating-camera

این اسمارت فون در حقیقت دوربین جلویی ندارد اما در آن از مکانیسمی استفاده شده است که دوربین پشتی می‌چرخد و تبدیل به دوربین سلفی دستگاه می‌شود که کاربران از طریق آن می‌توانند تصاویر بسیار خوبی را ثبت کنند و حتی فلاش LED را نیز برای عکاسی سلفی در اختیار داشته باشند. دوربین این اسمارت فون 13 مگاپیکسلی است که f/2.0 را ارایه می‌دهد. این دوربین از فلاش دوگانه LED نیز بهره‌مند است.

Oppo N1 در سال 2013 معرفی شد و شاید بتوان گفت که این محصول قدیمی‌ترین اسمارت فون در لیست ماست. این تلفن همراه صفحه نمایشی 5.9 اینچی دارد که وضوح تصویر 1920 در 1080 پیکسل را ارایه می‌دهد. پردازش‌های این محصول نیز توسط اسنپدراگون 600 انجام می‌شود که چهار هسته‌ای است که هر هسته فرکانس 1.7 گیگاهرتز را ارایه می‌دهد و پردازش‌های گرافیکی این محصول را نیز Adreno 320 بر عهده گرفته است. Oppo N1 در دو نسخه 16 و 32 گیگابایتی عرضه می‌شود که هر دو نسخه 2 گیگابایت حافظه رم دارند و البته امکان افزایش حافظه دستگاه از طریق کارت حافظه جانبی وجود ندارد. این محصول از یک باتری 3610 میلی‌آمپر ساعتی بهره می‌برد که در کل به نظر می‌رسد به دلیل دوربین چرخانش ظاهری جالب‌تر از بقیه محصولات موجود در لیست دارد.

همان طور که مطالعه کردید با 5 اسمارت فون سلفی محوری که از فلاش LED در بخش جلویی خود بهره می‌برند آشنا شدیم. شما کدام یک را شایسته خود می‌دانید؟

3 در مورد “با 5 اسمارت فونی که دوربین سلفی آن‌ها فلاش LED دارد آشنا شوید!”

  1. با سلام گوشی inew v8 خیلی زود تر از اوپو معرفی شد ولی اوپو از روش کپی زد بهتر بود inew v8 رو جایه اوپو قرار میدادید

  2. Xperia c4 از همه شیک و زیبا تره هنوز هم به بازار های جهانی نیومده که میگین htc بهتره،همچی که به مگاپیکسل نیست

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH