آمار فروش کهکشانی‌های سامسونگ: عالی، اما…

بگذارید یک سوال بپرسم. با این همه تبلیغات و دبدبه و کبکبه‌ای که سامسونگ برای پرچمدارانش راه انداخت، انتظار شما برای فروش در ماه اول عرضه آن‌ها چقدر بود؟
تبلیفات گسترده چشم بادامی‌ها، خیلی‌ها را به وجد آورده بود. هر روز سامسونگ گوشه‌ای از شمایل پرچمدارش را در کلیپ‌هایی کوتاه نشان می‌داد. یک بار انحنای نمایشگر، بار دیگر قوس کنار بدنه و ….
خلاصه با این همه تبلیغ و اختصاص ده‌ها میلیون دلار به تبلیغات گلکسی S6، احتمالا انتظار داشتید سامسونگ در ماه اول رکورد فروش 3ماهه آخر سال 2014 آی‌فون6 اپل را هم بشکند، نه؟ مخصوصا از وقتی که شنیدید سامسونگ برای تولید صفحات گلکسی S6 Edge کارخانه‌ای جدید تاسیس کرد تا پاسخگوی نیاز پیش بینی شده بازار باشد، حدستان به یقین تبدیل شد! اما باید بگوییم که اصلا این‌گونه نشد. چرا که در واقع سامسونگ در ماه اول عرضه گلکسی S6 وS6 Edge تنها 10 میلیون نسخه از آن‌ها را فروخته است!
فقط 10 میلیون نفر آن‌قدر از دستپخت جدید سامسونگ هیجان زده شدند که در ماه اول اقدام به خرید آن کردند.
10 million
سامسونگ هنگام عرضه گلکسی S4 توانسته بود در 27 روز به رکورد 10 میلیون برسد. حال برای گلکسی‌های جدید این مدت به 30 روز رسیده است. سامسونگ رویای رسیدن به رکورد 70میلیون تا پایان سال را در سر دارد. برای رسیدن به این رکورد باید در تمامی 7 ماه باقیمانده سال، هر ماه 8.6 میلیون نسخه گلکسی S6 بفروشد! این به اندازه فروش 1 سال سونی یا اچ‌تی‌سی است! ظاهرا سال 2015 آنقدرها هم که فکر می‌کردیم برای سامسونگ طوفانی و عالی نبود.

آن بیرون در دنیای مشتریان تلفن‌های هوشمند، اگر با دقت نگاهی به بازار بیندازیم، می‌بینیم که بازار تقریبا اشباع شده است. نمی‌توان گفت که کاملا، اما تقریبا این گونه است. خریداران جدیدی قرار نیست متولد شوند. پس باید منطقی بود و به جداول نمودارهای پیش بینی تکیه کرد و حقیقت را پذیرفت. ضمنا، سامسونگ چند ماه دیگر از گلکسی نوت5 رونمایی خواهد کرد و قطعا با عرضه نوت5، میزان فروش S6 هم تحت تاثیر قرار گرفته و کم می‌شود. این حرف را از آن جهت می‌زنیم که هنوز خیل عظیمی از کاربران هستند که دوست دارند تلفن همراه خود را از بین فبلت‌ها انتخاب کنند، اما از مدل‌های کنونی موجود در بازار راضی نیستند.
با توجه به این موارد، باید گفت که 2015 آن سال موعود و رویایی سامسونگ حداقل با گلکسی S6 نیست. سامسونگ باید روی چیزی غیر از بهبود طراحی و سخت افزار کار کند؛ ایده‌ای نو و جذاب! شاید نوت5 ورق را برگرداند. باید نشست و تماشا کرد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH