نتایج بنچمارک سونی Z3 پلاس را ببینید

keithyim_3_4551_b5c904851c21a86693224a6cbc18f33fچندی پیش سونی از گوشی Z4 پرده برداشت که این امر، با انتقاد بسیاری از کاربران مواجه شد، چرا که کاربران انتظار داشتند پرچم‌دار جدید سونی، از مشخصات و قابلیت‌های بهتری برخوردار باشد. حال سونی که در همان زمان نیز اعلام کرده بود اکسپریا Z4 تنها برای بازار ژاپن با این نام عرضه خواهد شد، در لندن طی مراسمی این گوشی را با عنوان Z3 پلاس  رونمایی کرد. این دستگاه دارای یک صفحه نمایش 5.2 اینچی Full HD است. در بخش سخت‌افزار، اسنپدراگون 810 در کنار پردازنده گرافیکی آدرنو 430 و 3 گیگابایت رم قدرت دستگاه را تامین می‌کنند.

اما شاید برای پی بردن به قدرت دستگاه، بتوانیم به بنچمارک‌ها مراجعه کنیم تا ببینیم اکسپریا Z3 پلاس با چیپست اسنپدراگون 810 چه عملکردی از خود نشان داده است. وب‌سایت چینی ePrice، این گوشی را در تست‌های مختلف از جمله: AnTuTu و Vellamo Metal و Vellamo browser  آزموده است که طبق آن این گوشی از پرچم‌داران سامسونگ و اچ‌تی‌سی ضعیف‌تر است و در برخی موارد از پرچم‌دار ال‌جی نیز نتایج ضعیف‌تری را داشته است. نتایج بنچمارک‌ها را ببینیم:Screenshot (243)Screenshot (244)

بعد از تست‌های صورت گرفته، دما دستگاه نیز توسط این وب‌سایت چینی آزموده شده است که در زیر نتایج را مشاهده می‌کنید:

CPU-temperature-after-the-testing-was-done

دما نهایی به‌دست آمده، 40 درجه است؛ در این بخش بر خلاف انتظارات (به دلیل وجود اسنپدراگون 810)، Z3 پلاس بی‌نقص بوده است اما سونی برای این کار، با هدف جلو رفته و نکته جالب فرکانس کاری هسته‌ها است که Cortex-A5 و Cortex-A57 به ترتیب دارای فرکانس  1.5 و 2 گیگاهرتزی هستند؛ همین موضوع سبب کاهش جالب توجه دمای دستگاه و ضعیف شدن دستگاه در بنچمارک‌ها شده است.

در نهایت باید گفت، Z3 پلاس نسبت به نسل‌های پیشین بهبودهای خوبی داشته است (بهبود باتری، کم‌تر شدن وزن، بهبود کیفیت و…) اما انقلابی در این دستگاه دیده نمی‌شود و شاید مقابله با پرچم‌داران امسال برای Z3 پلاس سخت باشد (نتایج بنچمارک‌ها گویای همه چیز است) باید گفت، سونی برای این‌که به کامیابی برسد چیزی بیش از این نیاز دارد؛ شاید طراحی متفاوت‌تر، نوآوری و یا سخت‌افزاری قوی‌تر!

نظر شما در خصوص نتایج به‌دست آمده در بنچمارک‌های Z3 پلاس چیست؟

 

12 در مورد “نتایج بنچمارک سونی Z3 پلاس را ببینید”

  1. آراد علیخانی

    سونی بدبخت . هر شش ماه یک بار پرچم دار میاره فقط هم به ضد آب بودنشان دلش خوشه … دوربین 20.7 خخخخخخ در بنچمارک ها راهش هم نمی دهند . دوربین 8 مگاپیکسلی اپل از 20.7 مگاپیکسل سونی بهتره … خدایاااااا

    1. عزیزم به همون ضدآب بودنش مینازه چون تا حالا هیچ برندی نکرده و نخواهد کرد اگر هم گوشی ضد آب بزنن به پای سونی نمیرسن.اگر دوربین 8مگاپیکسل اپل از سونی بهتره خب برو با همون اپل عکساتو بگیر.

  2. اقای Mr reza
    دقیقا کدوم امکانات رو نگاه کنم؟؟؟؟؟
    هیچی به غیر از پردازنده تغییری نداشته اونوقت امکاناتشو ببینم؟حالت خوبه؟
    تازه عملکرد پردازنده اش در حد نوت4 سال پیش سامسونگ هم نیست!هه…
    نگران داغ شدن بودید؟؟عجب توجیه مناسب و منطقی!شما همینطور خودتو گول بزن.
    رابط کاربری سامسونگ لگ داره چون دریایی از امکاناته داداش مثل سونی نیست ورداشته اندروید خام گوگلو یه مقدار اینور اونور کرده داده تحویل مردم.

    خلاصه که منتظر نوت5 باش که بیاد تا زد3 پلاسو با خاک یکسان کنه البته نیازی به نوت5 نیست چون اس6 و نوت4 هم لهش کردن…
    ما قاطی این عدد بازیا نمیشیم؟
    اینو نگی چی بگی برادر…
    ما سامسونگیا رقیبمونو فقط اپل میدونیم و سونی عددی برای سامسونگ به حساب نمیاد.شما طرفداران سونی باید خودتونو با ما مقایسه کنید! بله اینطوریه…

  3. والا طبق این پنجمارکی که بدست اومده سامسونگ باید عملکردش 1.5 برابر سونی باشه که فک نکنم در عمل همچین کاری بتونه بکنه

    در کل بنجمارک فقط اعداد و ارقام هست و اسنپ 800 به بالا جوابگوی همه دسورات شما هست

    حالا این وسط پنجمارک 100000 باشه همه تاثیر چندانی نداره

  4. دوستان بنچمارکی که انجام شده زیاد دقیق نیست و بهش اهمیت ندید. در حال حاضر همه گوشیا تقریبا به یه اندازه کاربرد دارن و هرکی به سلیقه خودش گوشیش رو میخره من خودم سونی رو ترجیح میدم به برندهای دیگه

  5. برای ما کنترل گرما مهم بود. این عدد بازیا مختص شما سامسونگیاست که عدد 100000 هم بیارید بازم گوشیاتون لگ دارن و هنگ میکنن. بزا تست سرعت s6 و z3 بیاید تا له شدن s6 رو در سرعت حین کار ببینید. این عدد بازیا دورشون تموم شد. همینکه دمای این گوشی از دمای s6 پایین تر میمونه یعنی تمام.

  6. در کل تو بنچمارک و قدرت زد3 پلاس زیر خواب سامسونگه!!
    افتظاحش رو بالا مشاهده کردیم.
    بعدش جالبه این گوشی بهترین گوشی دنیا باشه!!؟؟؟

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH