با قفل هوشمند گوگل بیشتر آشنا شوید

googleدرحالیکه گوگل در نطق اصلی کنفرانس I/O 2015، بیشتر تمرکز خود را بر معرفی اندروید M و ویژگی‌های جدیدش معطوف کرده بود، اما با این وجود موارد دیگری نیز در این رویداد توسط این شرکت معرفی شد. یکی از این موارد، مدیریت سراسری رمزهای عبور بود که گوگل آن را قفل هوشمند (Smart Lock) نامیده است. اگر به طور ساده بخواهیم در این مورد توضیح دهیم، چیزی شبیه به قابلیت ذخیره نام کاربری و رمزعبور در فرم ورود اکثر وب‌سایت‌های امروزی است، اما این سرویس علاوه بر مرورگر، در اپلیکشن‌های اندرویدی نیز در دسترس است.

طرز کار این سیستم، دقیقا همان است که در بالا اشاره کردیم. شما اطلاعات ورود خود را در اپلیکیشن‌هایی که از قفل هوشمند پشتیبانی می‌کنند، برای اولین بار وارد می‌کنید و اگر انتخاب نمایید که اطلاعات ورود شما ذخیره شوند، در دفعات بعدی هنگام ورود به آن اپلیکیشن، اطلاعات نام کاربری و رمزعبور وارد شده توسط شما، به طور کاملا خودکار وارد خواهند شد. اطلاعات ورود شما به صورت آنلاین ذخیره می‌شوند، بنابراین ویژگی ورود خودکار را می‌توان در هر دستگاه اندرویدی دیگری که حساب کاربری گوگل در آن فعال است، مانند کروم در دسکتاپ، استفاده نمود.

یکی از اولین کمپانی‌های مطرحی که اقدام به پشتیبانی از ویژگی قفل هوشمند کرده، Netflix است، بنابراین شما می‌توانید برای اولین بار با اپلیکیشن این سرویس به حساب کاربری‌تان وارد شوید و از آن پس دیگر هیچ نگرانی‌ بابت وارد کردن مجدد نام کاربری و رمز عبور در تبلت یا تلویزیون اندرویدی خود نداشته باشید. اگر اطلاعات ورود خود را برای اولین بار در کروم ثبت کنید، از آن به بعد می‌توانید در تمامی اپلیکیشن‌های موبایل خود، از قابلیت ورود خودکار بهره ببرید.

البته سرویس‌ها و اپلیکیشن‌های دیگری از جمله نیویورک تایمز، اوربیتز، اینستاکارت و ایونتبرایت هم اعلام نموده‌اند که بزودی از ویژگی قفل هوشمند گوگل پیشیبانی خواهند کرد. همانطور که احتمالا متوجه شده‌اید، قابلیت مورد اشاره در تمامی اپلیکیشن‌های اندرویدی به طور خودکار در دسترس نیست و توسعه دهندگان آن‌ها باید با استفاده از API مخصوصی که گوگل برای این منظور در اختیارشان قرار داده، اپلیکیشن‌ها و سرویس‌های خود را برای استفاده از قفل هوشمند بهینه کنند.

یکی از مهم‌ترین نگرانی‌های کاربران، ذخیره شدن آنلاین اطلاعات ورود در گوگل است. این شرکت قبلا نیز کنترل بسیار زیادی بر اطلاعات خصوصی مختلف افراد داشته است. هنوز دقیقا مشخص نیست که گوگل برای حفظ امنیت اطلاعات ورود کاربران چه برنامه‌ای خواهد داشت، اما سرویس قفل هوشمند یک ویژگی اختیاری است، بنابراین اگر کاربران علاقه‌ای به استفاده از آن نداشته باشند، جای هیچ نگرانی نخواهد بود و می‌توانند قید بهره گرفتن از آن را بزنند.

1 در مورد “با قفل هوشمند گوگل بیشتر آشنا شوید”

  1. سلام خسته نباشید،من از گوگل اسمارت لاک برای اینستاگرامم استفاده کردم ولی الان فقط یک اکانت روی اینستاگرامم اجرا میشه،به بقیه اکانتم وارد نمیشه و تا میخوام یوزر و پس وارد کنم سریع وارد اکانت اصلی میشه،چطوری میتونم غیر فعالش کنم؟

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH