گوگل سرویس ارسال اطلاع‌رسانی‌های تقویم با پیامک را لغو می‌کند

shutterstock_268923830_storyبر اساس بروزرسانی اخیری که در اسناد پشتیبانی سرویس ارسال اطلاع‌رسانی‌های تقویم با پیامک گوگل صورت گرفته، این سرویس در تاریخ ۲۲ ژوئن ۲۰۱۵ یعنی اول تیر ۱۳۹۴ غیر فعال خواهد شد. با استفاده از قابلیت یاد شده، اطلاع‌رسانی‌های مربوط به تقویم گوگل و نیز جیمیل، به صورت اس‌ام‌اس برای تلفن‌های همراه افراد ارسال می‌شد که قرار است به زودی این روش با اطلاع‌رسانی‌هایی که به تلفن‌های هوشمند ارسال می‌شود، جایگزین گردد تا همچنان کاربران بتوانند از یادآوری‌ها و نوتیفیکیشن‌های تقویم و جیمیل خود آگاهی یابند.

مشخص نیست که چه تعداد کاربر هم اکنون در حال استفاده از مزیت‌های سرویس رایگان مورد اشاره هستند و با توجه به اینکه قرار است این قابلیت غیر فعال شود، بسیاری از افراد به این موضوع فکر می‌کنند که چگونه از این به بعد می‌توانند از چنین سیستمی بهره ببرند.

البته این سرویس برای کاربران تجاری و شرکتی همچنان فعال خواهد بود و این دسته از کاربران هیچگونه نگرانی بابت غیر فعال شدن آن نخواهند داشت. لازم به ذکر است که این گروه از کاربران سرویس یاد شده، هم اکنون هم به طور رایگان و هم با پرداخت هزینه از آن استفاده می‌کنند. حالا با غیر فعال شدن ارایه چنین سرویسی به کاربران عمومی، بنظر می‌رسد این اقدام روشی برای مجاب کردن کاربران به استفاده از تلفن‌های هوشمند و پلتفرم موبایلی گوگل یعنی اندروید باشد. در ادامه متن رسمی این خبر را با هم می‌خوانیم:

«مهم: سرویس اطلاع‌رسانی‌های اس‌ام‌اسی از تاریخ ۲۷ ژوئن دیگر در دسترس نخواهد بود.

از تاریخ یاد شده به بعد هیچگونه نوتیفیکیشنی از تقویم گوگل به صورت پیامک ارسال نخواهد شد. این سرویس پیش از ورود تلفن‌های هوشمند ایجاد شده بود. حالا در دنیایی که تلفن‌های هوشمند در آن فراوان شده‌اند، شما می‌توانید اطلاع رسانی‌های بهتری را از طریق این‌گونه دستگاه‌ها دریافت کنید و تجربه کاری بهتری را با تلفن‌ همراه خود، حتی در حالت آفلاین داشته باشید.

برای دریافت نوتیفیکیشن‌ها از طریق تلفن‌هوشمند، شما می‌توانید از اپلیکیشن تقویم که همراه با دستگاه اندرویدی شما ارایه می‌گردد، استفاده کنید و یا آن را از طریق گوگل‌پلی و اپ‌استور برای اندروید یا آیفون دانلود نمایید.

نکته: این تغییرات، برای مشتریان دولتی، آموزشی و تجاری، اعمال نخواهد شد.»

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH