نوار نوتیفیکشن در اندروید M با کشیدن دست قابل دسترسی خواهد بود!

بعد از این‌که اندروید M معرفی شد، کم کم در حال آشنا شدن با قابلیت‌های آن هستیم. این ورژن از اندروید دارای قابلیت‌های خاص خودش است و یکی از آن‌ها نیز مربوط به دسترسی به نوار اعلانات یا همان نوتیفکیشن می‌شود.

nexus-9-notification-shade-640x427شما در تبلت  اندرویدی خود اگر بخواهید از نوار نوتیفیکیشن استفاده کنید، مجبور به سوایپ کردن از وسط صفحه هستید تا بتوانید به نوار نوتیفیکیشن دسترسی داشته باشید؛ اما این عمل مشکلات خاص خودش را دارد و خبر خوب این‌که در ورژن جدید اندروید این موضوع تغییر یافته و برای دسترسی نوار نوتیفیکشن در اندروید M کافیست از هر قسمت بالای صفحه نمایش، دست خود را پایین بکشید، این بدین معنی است که زین پس در تبلت خود به راحتی به نوار نوتیفیکشن دسترسی خواهید داشت.

در تلفن‌های هوشمند اندرویدی این مشکل وجود ندارد، اما در تبلت‌ها این عمل برای کاربر بسیار آزار دهنده است و گوگل برای جلب رضایت کاربران، این موضوع را دست‌خوش تغییرات کرد. از این کار گوگل می‌شود یک نتیجه مهم گرفت: در اندروید M تمرکز اصلی گوگل بر آنچه کاربر نیاز دارد، بوده است؛ از قابلیت‌های اختصاصی که تبلت‌ها را زین پس با اسمارت‌فون متمایز می‌کند تا قابلیت تقسیم صفحه نمایش و نحوه دسترسی نوار اعلانات!

به نظر می‌رسد گوگل این بار را در مسیر درست گام برداشته و می‌تواند با اندروید M بر موفقیتش بیافزاید. نظر شما در این خصوص چیست؟

1 در مورد “نوار نوتیفیکشن در اندروید M با کشیدن دست قابل دسترسی خواهد بود!”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH