همکاری شرکت‌های LG ،TP Vision و Toshiba

اتحادیه تلویزیون‌های هوشمند با تاسیس هیات مدیره‌ای متشکل از اعضای شرکت‌های LG ،TP Vision و Toshiba در ماه ژوئن آغاز به کار نمود و به تدریج با افزودن متخصصان مختلف در تمامی بخش‌ها، فعالیتهای خود را در صنعت تلویزیون‌های هوشمند گسترش داد. همزمان با توسعه بازار این بخش، ‌اتحادیه تلویزیون‌های هوشمند ویژگی‌های کیت نرم افزاری خود، با نام 2.0 (SDK) را در وب سایت رسمی www.smarttv-alliance.org منتشر نمود. SDK در انتهای سال جاری به بازار عرضه خواهد شد.

علاوه بر تولیدکنندگان تلویزیون‌های هوشمند،‌ سایر سازمان‌هایی که به نحوی در توسعه تلویزیون‌های هوشمند نقش دارند نیز به این اتحادیه پیوسته‌اند. از جمله این سازمان‌ها می‌توان شرکت‌های Master و Qualcomm (طراح سخت افزار)، ‌Obigo (طراح و کاوشگر وب) و Yu Me (‌تهیه کننده نرم افزارهای تبلیغات ویدئویی) را نام برد.

به گفته مدیر ارشد این اتحادیه، افزایش تعداد اعضای این اتحادیه حاکی از  آن است که شرکت‌ها پی به اهمیت این اتحادیه برده‌اند. این یک صنعت است که می‌تواند مشکلات شایع را حل نماید و منافع مشخصی برای مصرف کنندگان داشته باشد. تنوع در اعضای اتحادیه تلویزیون‌های هوشمد نشان گر آن است که این تنها یک نوآوری از سازندگان تلویزیون‌ها نبوده و یک حرکت صنعتی است.

ویژگی‌های این اتحادیه تنها به صورت آزمایش‌های تئوریک نیست. به طوری که شرکت Obigo نرم افزارهای کاربردی پیشرفته‌ای دارد که بر اساس ویژگی Alliance SDK 1.0 بطور منسجم روی تلویزیون‌ها کار می‌کند. از ماه سپتامبر مصرف کنندگان قادر خواهند بود از این نرم افزارهای کاربردی (از جمله AccuWeather و Vilanoise) لذت ببرند. علاوه بر اینها نرم افزارهای کاربردی دیگری نیز از طریق اعضای این اتحادیه در دسترس همگان قرار خواهند گرفت.

به گفته مدیر شرکت Obigo این مرحله مهمی برای ما در صنعت است و فرصت‌ها و موقعیت‌های بزرگی را برای ما ایجاد می‌نماید. اکنون ما قادر هستیم به جای آزمایش نرم افزارهای مشابه روی تلویزیون‌های مختلف، وقت و انرژی خود را صرف ساخت نرم افزارهای بهتر نماییم و علاوه بر این به موفقیت‌های هر چه بیشتر دست یابیم.

از آنجایی که گروه‌های مختلفی در صنعت تلویزیون‌های هوشمند در کنار هم وجود دارند، اتحادیه تلویزیون‌های هوشمند ویژگی‌های SDK2.0 مربوط به محصولات سال 2011 شرکت‌های عضو خود را از طریق وب سایت رسمی خود منتشر خواهد کرد. توسعه دهندگان با بررسی این ویژگی‌ها قادر به درک قابلیت‌های موجود درمحصولات سال 2013 شده و متقابلا نتایج بدست آمده را در طراحی‌های خود لحاظ خواهند کرد. بعد از انتشار این ویژگی‌ها، نرم افزار SDK از طریق وب سایب www.smarttv-alliance.org قابل دانلود برای عموم مردم خواهد بود.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH