سونی قصد دارد کسب و کار سنسور دوربین را در بازار چین گسترش دهد

سونی ممکن است به‌عنوان تولیدکننده گوشی‌های هوشمند موفق شده باشد، اما به نظر می‌رسد کسب‌وکار حسگر تصویر این شرکت از تمام محصولاتش پیشی گرفته است.
با توجه به گفته‌های تومویوکی سوزوکی سرپرست بخش کسب‌وکار دستگاه‌های سونی، فروش تراشه‌های تولید شده توسط بخش سنسورهای این شرکت به‌احتمال‌زیاد با افزایش ۵۰ میلیارد ین در سال مالی ۲۰۱۵ همراه خواهد بود درحالی‌که فروش سال قبل برابر ۱۰۰ میلیارد ین (۸۰۴ میلیون دلار) بوده است.
Sony (1)برای افزایش ظرفیت، سونی سرمایه‌ گذاری قابل‌ توجهی برای تسهیلات تولیدی جدید کرده است. در ماه فوریه، این شرکت یک سرمایه‌گذاری ۱۰۵ میلیارد ینی در این بخش انجام داده است و قرار است تا پایان سال مالی ۲۰۱۵، ۴۵ میلیارد دیگر را صرف این بخش کند.
با توجه به گزارش‌های قبلی از سونی تخمین زده می‌شود، به ازای فروش هر آیفون ۶ یا ۶ پلاس ۲۰ دلار بابت حسگر دوربین به سونی تعلق گیرد و شایعات نشان می‌دهد که در آیفون 6S و 6S پلاس هم از سنسور سونی استفاده خواهد شد. اگرچه اپل بزرگ‌ترین مشتری سنسورهای دوربین سونی است، اما سامسونگ (که خودش هم جز تولیدکننده‌های سنسور دوربین است) نیز از سنسور سونی در تمام آخرین پرچم‌دارانش، ازجمله گلکسی S6 و S6 اج، و گلکسی نوت 4 استفاده می‌کند.
iphone-6-camera-559x400
ظاهرا، سونی در حال حاضر آماده همکاری با تولیدکنندگان چینی است. اگرچه این شرکت سنسورهای تصویر را برای برخی از گوشی‌های هوشمند رده‌بالای شیائومی تولید می‌کند، اما به دلیل افزایش تقاضای چینی‌ها بخش اجرایی سونی تصمیم گرفته ظرفیت تولید خود را افزایش دهد.
در ماه مه، گزارشی در روزنامه وال‌استریت ژورنال منتشر شد که در آن تخمین زده‌شده بود که سونی سهم ۴۰.۳ درصدی در بازار حسگر تصویر دارد البته این اعداد احتمالا شامل سفارش‌های آینده این کسب‌وکار هم است.
در کنار حسگرهای تصویر بخش پلی‌استیشن هم رشد خوبی ازلحاظ فروش و سود برای سونی داشته است. در سال ۲۰۱۴، این شرکت تغییراتی در بخش تلویزیون خود انجام داد و شایعهات ادعا می‌کنند که قرار است همین کار را با کسب‌وکار گوشی‌های هوشمند خود اعمال می‌کند. بااین‌ وجود، سوزوکی می‌گوید سونی هرگز به‌طور کامل تمرکز خود را بر روی سنسور تصویر، قرار نمی‌دهد زیرا  سونی یک شرکت نیمه‌هادی نیست.

3 در مورد “سونی قصد دارد کسب و کار سنسور دوربین را در بازار چین گسترش دهد”

  1. یه سنسورم برا اچ تی سی بسازه
    بخدا اون طراحی و امکانات و کیفیت و نرم افزار حیفه بخاطر یه دوربین تخریب شن

  2. خوشبختانه بخش تلویزیون هم اومده رده سوم و سودآوری میکنه. امیدوارم سیاست بخش تلویزیون رو بخش موبایل هم اجرا بشه تا سودآوری شاهد باشی.سونی اگه حالش خوب باشه تکنولوژی دنیا حالش خوبه

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH